ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت اج
تکنولوژی

مایکروسافت اج با NewsGuard به مصاف اخبار دروغ می رود

انتشار اخبار کذب و بی‌اساس در محیط اینترنت، این روزها به معضلی اساسی تبدیل شده و کسب و کارها و جوامع گوناگون را تحت تأثیر خود قرار داده است. بسیاری از پلتفرم‌های اجتماعی برای جلوگیری ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

انتشار اخبار کذب و بی‌اساس در محیط اینترنت، این روزها به معضلی اساسی تبدیل شده و کسب و کارها و جوامع گوناگون را تحت تأثیر خود قرار داده است. بسیاری از پلتفرم‌های اجتماعی برای جلوگیری از اشاعه این خبرها، تا امروز انواع روش‌ها از جمله اعمال فیلترهای انتشار را آزمایش کرده‌اند اما هیچ کدام از این‌ها 100 درصد مؤثر نبوده‌اند.

در همین راستا مایکروسافت با اج، مرورگری که تجربه‌ای یکپارچه از مرور وب در اندروید و ویندوز 10 ارائه می‌کند تصمیم گرفته که در مسیر مبارزه با چنین اخباری قدم بگذارد. راهکار سازندگان اپلیکیشن، خصوصیتی جدید به نام NewsGuard بوده است.

مایکروسافت اج

مایکروسافت اج در آپدیت جدید، به قابلیتی مجهز شده که می‌تواند اخبار کذب را از خبرهای سالم تشخیص داده و مانع انتشار آن‌ها میان کاربران شود. مایکروسافت در معرفی این قابلیت جدید ویژگی‌های آن را اینگونه شرح می‌دهد:

NewsGuard از ژورنالیسم برای مبارزه با اخبار کذب و اطلاعات غلط منتشر شده در وب استفاده می‌کند. تحلیلگران آموزش دیده ما، که همگی ژورنالیست‌های باتجربه‌ای هستند در برندهای انتشار اخبار آنلاین به تحقیق و تفحص می‌پردازند تا به خوانندگان کمک کنند که ژورنالیست‌های مشروع را از پایگاه‌های خبری غیر معتبر تشخیص بدهند.

قابلیت جدید مایکروسافت اج، در ابتدا برای چند هفته تست‌های بتای خود را پشت سر می‌گذارد و سپس در گوگل پلی استور منتشر می‌شود. همچنین مایکروسافت اعلام کرده که این خصوصیت را برای دیوایس‌های iOS نیز منتشر خواهد کرد. با این وجود هنوز مشخص نشده که طرز دقیق کار این قابلیت چگونه خواهد بود.

در انتها بد نیست بدانید که این فقط مایکروسافت نیست که دغدغه مبارزه با اخبار دروغ را دارد. چند روز پیش اپلیکیشن واتس اپ اعلام کرد که برای جلوگیری از نشر اخبار کذب در این پلتفرم پیام‌رسانی، برای فوروارد کردن پیام‌ها به دیگران محدودیت قرار می‌دهد. در این محدودیت جدید، کاربران واتس اپ هر پیام واحد را می‌توانند نهایتا برای پنج نفر فوروارد کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی