ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نمرات بازی رزیدنت اویل 2 منتشر شد؛ کابوس دوست داشتنی

تنها 2 روز با انتشار یکی از مورد انتظار ترین عناوین سال جاری میلادی، یعنی بازی Resident Evil 2 Remake فاصله داریم. در چنین شرایطی، اکثر نقدهای این بازی توسط وبسایت‌های مختلف منتشر شده است و ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۳ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

تنها 2 روز با انتشار یکی از مورد انتظار ترین عناوین سال جاری میلادی، یعنی بازی Resident Evil 2 Remake فاصله داریم. در چنین شرایطی، اکثر نقدهای این بازی توسط وبسایت‌های مختلف منتشر شده است و نمرات نیز از یک بازسازی فوق العاده خبر می‌دهد که می‌تواند طرفداران قدیمی سبک ترس را برای مدت‌ها در دنیای خود غرق کند.

پس از انتشار بازی Resident Evil HD Remaster در سال 2015 میلادی که بازخوردهای مثبت طرفداران قدیمی سری رزیدنت اویل را به همراه داشت و توانست عملکرد بسیار خوبی در فروش داشته باشد، شرکت کپکام به ساخت بازسازی Resident Evil 2 علاقه مند شد. در همین راستا نیز کپکام یک نظر سنجی از میان طرفداران انجام داد که اکثر آن‌ها با ساخت چنین محصولی موافق بودند.

با توجه به صحبت‌های مسئولان کپکام، هدف از ساخت بازی Resident Evil 2 Remake ارائه‌ی یکی از محبوب ترین نسخه‌های سری رزیدنت اویل در قالب تجربه‌ای مدرن و امروزی است. قرار بود این محصول در عین بازسازی بودن به گونه‌ای ساخته شود که حس و حال نسخه‌ای جدید را برای طرفداران قدیمی به همراه داشته باشد.

بازی Resident Evil 2 Remake

با توجه به نمراتی که تاکنون بازی Resident Evil 2 Remake منتشر شده است، به نظر می‌رسد شرکت کپکام در عمل به وعده‌های خود موفق عمل کرده و توانست با ترکیب نوستالژی و جلوه‌های بصری امروزی، تجربه‌ای فوق العاده ارائه دهد. تاکنون و با انتشار 59 نقد مثبت و یک نقد متوسط، این بازی مورد انتظار توانسته است تا روی پلتفرم پلی استیشن 4 به متای 91 دست یابد. نکته‌ی جالب ماجرا اینجاست که متای نسخه‌ی اصلی که در سال 1998 منتشر شد، 89 بوده است.

منتقد وبسایت GamingTrend ضمن در نظر گرفتن نمره‌ی کامل برای بازی Resident Evil 2 Remake، از این محصول به عنوان یک شاهکار در سبک ترس و وحشت یاد کرده است که استانداردهای مورد انتظار در بازسازی عناوین قدیمی را به سطح بالاتری برده است. منتقد در ادامه‌ی بررسی خود اضافه کرده است واقع گرایی بی نظیر، وحشت و دشواری این عنوان تجربه‌ای عمیق و همه جانبه را رقم می‌زند که باعث می‌شود دیگر عناوین سبک در برابر آن حرفی برای گفتن نداشته باشند. او همچنین در بخش‌های پایانی به این نکته اشاره کرد که این عنوان احتمالاً تا مدت‌ها موضوع بحث بسیاری از مخاطبان بازی‌های ویدیویی خواهد بود.

نشریه‌ی معتبر تلگراف یکی دیگر از وبسایت‌هایی بوده است که نمره‌ی کامل را به بازی Resident Evil 2 Remake داده است. منتقد تلگراف در مقاله‌ی خود نوشته است پازل‌های پیچیده، اکشن جذاب و ترس واقعی که این بازی القا می‌کند، برای خلق تجربه‌ای سرگرم کننده کافی بوده است. او در ادامه اضافه کرد ویژگی‌های خاص رزیدنت اویل در 20 سال اخیر باعث موفقیت این سری شدند و بازسازی رزیدنت اویل 2 نیز به خوبی این ویژگی‌ها را در خود جای داده است. علاوه بر این، این عنوان حقه‌های تازه‌ای نیز در آستین خود پنهان کرده است تا برای تاثیر گذاری به موقع از آن‌ها رونمایی کند.

نویسنده وبسایت PlayStation Universe اما نظر متفاوتی نسبت به منتقدهای قبلی داشته است و بازی Resident Evil 2 Remake را محصول بی نقصی نمی‌داند که لایق نمره‌ی کامل باشد. او ضمن در نظر گرفتن نمره‌ی 95 برای این بازسازی، نوشت کپکام با ساخت بازسازی رزیدنت اویل 2 توانست از بسیاری جهات غیر ممکن‌ها را ممکن کند؛ این محصول نمونه‌ی کاملی از وفاداری، طراحی نو و اقتباس است. این منتقد اضافه کرد این بازی همانند کلاس درسی است که به توسعه دهندگان نشان می‌دهد که چه چیزی را تغییر دهند، چگونه تغییر دهند و چه چیزی را به جای آن بسازند. از دیدگاه این منتقد، برخی تصمیمات کپکام در زمینه‌ی طراحی احتمالاً به مزاق طرفداران قدیمی خوش نخواهد آمد.

بازی Resident Evil 2 Remake

منتقد وبسایت IGN نظر نسبتاً مشابهی با PlayStation Universe داشته و معتقد است کپکام توانسته ویژگی‌های نسخه‌ی اصلی را حفظ کرده و آن‌ها را در قالب یک بازی ویدیویی سال 2019 تحویل دهد. این منتقد که نمره‌ی 90 را به بازی Resident Evil 2 Remake داده، اضافه می‌کند اگرچه سری در سال‌های اخیر مسیر خود را گم کرده بود اما این نسخه یک بازگشت محسوب می‌شود. به عقیده‌ی این منتقد، مبارزات با زامبی‌ها و گشت و گذار در خرابه‌های شهر راکون سیتی از نقاط قوت بازی هستند. از نقاط ضعف بازی نیز به عدم وجود تفاوت میان خط داستانی دو شخصیت اصلی اشاره کرد که باعث شده‌ است تجربه‌ی دوم همانند تجربه‌ی اول جذاب و لذت بخش نباشد. او در پایان نقد خود تاکید کرد این عنوان، استانداردهای جدیدی را در زمینه‌ی بازسازی محصولات قدیمی تعریف کرد.

منتقد وبسایت Digital Trends که نمره‌ی 80 را برای بازی Resident Evil 2 Remake در نظر گرفته است، همانند دیگر منتقدان تلاش کپکام برای ارائه‌ی تجربه‌ای مدرن از نسخه‌ی قدیمی را تحسین کرده و در عین حال ساختار داستانی انتخاب شده برای روایت را از نقاط ضعف بازی می‌داند. این منتقد همچنین نوشت اگرچه کپکام با عرضه‌ی Resident Evil 7 نشان داد که این سری با دوربین اول شخص می‌تواند موفق عمل کند اما بازسازی رزیدنت اویل 2 ثابت کرد که کپکام انتخاب‌های دیگری نیز برای طی کردن مسیر پیشرو در اختیار دارد.

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، بازی Resident Evil 2 Remake تنها یک نقد متوسط داشته است که آن یک مورد هم توسط وبسایت Gamer.no منتشر شد. این منتقد که نمره‌ی 70 را به بازی اعطا کرده، عقیده دارد کپکام سعی کرد تا با ساخت چنین محصولی، سلیقه‌های مختلف را همزمان راضی نگه دارد که احتمالاً در آن موفق نمی‌شود. از دید او، نسخه‌ی بازسازی بیش از حد برای طرفداران قدیمی ساده و بدون چالش است. در نسخه‌ی قدیمی، کاربر می‌بایست محیط‌های پر پیچ و خم و تاریک بازی را برای یافتن کلید درهای قفل شده جستوجو می‌کرد اما در نسخه‌ی جدید می‌تواند به راحتی و با شلیک یک گلوله قفل در را باز کند.

چندی پیش، شرکت کپکام نسخه‌ی دموی Resident Evil 2 Remake را برای علاقه مندان منتشر کرد. این دموی وات شات کاربر را در نقش لئون کندی قرار داده و به او فرصت 30 دقیقه می‌دهد تا به گشت و گذار در محیط‌‌های بازی پرداخته و ماموریت‌ها را انجام دهد. اگر نمی‌توانید تا زمان انتشار بازی در تاریخ 5 بهمن برای سه پلتفرم پلی استیشن 4، ایکس ابکس وان و پی سی صبر کنید، توصیه می‌کنیم حتما این نسخه‌ی رایگان را تحربه کنید. همچنین برای آشنایی بیشتر با این نسخه، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۳ بهمن ۱۳۹۷

    سیستم مورد نیازش چیع ?

    • سورنا رضایی
      سورنا رضایی | ۳ بهمن ۱۳۹۷

      سیستم مورد نیاز:

    • سورنا رضایی
      سورنا رضایی | ۳ بهمن ۱۳۹۷

      OS: WINDOWS® 7, 8.1, 10 (64-BIT Required)
      Processor: Intel® Core™ i5-4460 or AMD FX™-6300 or better
      Memory: 8 GB RAM
      Graphics: NVIDIA® GeForce® GTX 760 or AMD Radeon™ R7 260x with 2GB Video RAM
      DirectX: Version 11
      Storage: 26 GB available space

      • ahadm ۸۸۸۸
        ahadm ۸۸۸۸ | ۳ بهمن ۱۳۹۷

        ای بابا ..زیاده کع
        سیستم من قدیمیه ..دو گیگ رم ..دو گیگ گرافیک

        • Mobin
          Mobin | ۶ بهمن ۱۳۹۷

          ۸ گیگ رم

مطالب پیشنهادی