ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بادهای تند تگزاس راکت آزمایشی ایلان ماسک را به زمین انداختند

همان طور که احتمالاً می دانید کمپانی اسپیس اکس در حال تکمیل نسخه پروتوتایپ راکت استارشیپ خود در جنوب تگزاس است و تصمیم دارد از این نمونه برای تست قابلیت فرود مجدد نسل آتی راکت ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۲۰

همان طور که احتمالاً می دانید کمپانی اسپیس اکس در حال تکمیل نسخه پروتوتایپ راکت استارشیپ خود در جنوب تگزاس است و تصمیم دارد از این نمونه برای تست قابلیت فرود مجدد نسل آتی راکت های خود استفاده کند؛ اما خبرهای جدید حاکی از آن است که بادهای تند ایالت تگزاس راکت آزمایشی ایلان ماسک را به زمین انداخته اند.

تصاویر ارسال شده از منطقه بوکا چیکا در تگزاس نشان می دهند که راکت آزمایشی استارشیپ به پهلو روی زمین افتاده و بخش هایی از بدنه آن مچاله شده؛ خساراتی که به گفته ایلان ماسک تا چند هفته دیگر تعمیر خواهند شد.

راکت آزمایشی

استارشیپ که پیش از این با نام BFR شناخته می شد، نسل آینده فضاپیماهای در دست توسعه اسپیس ایکس است که برای حمل بار و سرنشین به مدار زمین (ایستگاه های فضایی) و همچنین ماه و مریخ طراحی شده و حتی ممکن است در صورت عملکرد قابل توجه، برای مسافرت های طولانی تر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

لازم به ذکر است که استارشیپ از دو بخش مجزا شامل بوستر راکت «Super Heavy» و محفظه بار و سرنشین تشکیل شده و با هفت پیشرانه راکتی Raptor، محموله مورد نظر را از اتمسفر زمین خارج می کند.

نسخه آزمایشی استارشیپ برای تست سیستم فرود مجدد طراحی شده است

البته نسخه پروتوتایپ تنها به سه عدد راکت رپتور مجهز شده و قرار است برای تست «جهش» مورد استفاده قرار گیرد. آزمایش مذکور که پیش از این برای راکت های فالکن 9 نیز در نظر گرفته شده بود، با رساندن فضاپیما به ارتفاع کم (حدود 2000 متر)، فاز فرود را شبیه سازی کرده و سیستم های بازگشت راکت به زمین را مورد بررسی ایمنی و عملکردی قرار می دهد.

گفتنی است راکت آزمایشی استارشیپ در ابتدا قرار بود از کامپوزیت های فیبر کربن ساخته شود اما در نهایت آلیاژ فولاد (که به گفته ایلان ماسک توان مقاومت در برابر دما و فشار بسیار بالا را دارد) برای ساخت بدنه مورد استفاده قرار گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۵ بهمن ۱۳۹۷

    مهار نکرده بودنش مگه؟

  • s.s.b
    s.s.b | ۴ بهمن ۱۳۹۷

    اخ اخ اخ باد یه چیز مهمه باید جدیش گرفت موشکای غول پیکر خیلی اسیب پذیرند امیدوارم برنامه پرتاپ عقب نیفته

مطالب پیشنهادی