ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

متخصص بخش باتری سامسونگ به استخدام اپل درآمد

اپل بسیاری از اجزای داخلی گوشی‌های هوشمند خود را به صورت اختصاصی تولید می‌کند، از چیپست‌ های پر قدرت گرفته تا فعالیت‌های جدید برای تولید اختصاصی نمایشگر‌های میکرو LED و مودم‌ های شخصی سازی شده. ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

اپل بسیاری از اجزای داخلی گوشی‌های هوشمند خود را به صورت اختصاصی تولید می‌کند، از چیپست‌ های پر قدرت گرفته تا فعالیت‌های جدید برای تولید اختصاصی نمایشگر‌های میکرو LED و مودم‌ های شخصی سازی شده. حالا به نظر می‌رسد که غول آمریکایی قصد دارد در بخش باتری هم به خودکفایی دست یابد.

بر اساس گزارش منتشر شده از بلومبرگ، شرکت کوپرتینویی اخیرا «سونهو آن» متخصص بخش باتری سامسونگ را به عنوان رئیس بخش توسعه‌ی باتری خود استخدام کرده است. سونهو پیش از این به مدت ۱۸ سال و تا سال ۲۰۱۴ تحت خدمت ال جی Chem بود و تا همین اواخر برای سامسونگ SDI کار می‌کرد.

همانطور که از نام دو کمپانی مشخص است، هر دوی آن‌ها از زیرشاخه‌ های دو شرکت بزرگ کره‌ای یعنی ال جی و سامسونگ محسوب می‌شوند. البته نا گفته نماند که سامسونگ SDI یکی از تولید کنندگان قطعات شرکت اپل محسوب می‌شد.

 باتری سامسونگ

سونهو آن در شرکت سامسونگ SDI در پست معاون ارشد مدیرعامل شرکت انجام وظیفه می‌کرد. این متخصص بخش باتری سامسونگ یکی از رهبران اصلی توسعه‌ی باتری‌های لیتیومی نسل کنونی و همچنین نسل بعد بود.

تقریبا یک سال پیش، بلومبرگ در گزارشی دیگر اعلام کرده بود که اپل به دنبال انعقاد قرارداد با معدن استخراج کبالت است؛ ماده‌ای که در تولید باتری‌ها نقشی کلیدی ایفا می‌کند و اپل قصد داشت به صورت مستقیم این ماده را بعد از استخراج از معدن به دست بیاورد.

وقتی برای اولین این اخبار مطرح شد، بیشتر متخصصین دلیل این رویکرد اپل را کمبود در فلز خام می‌دانستند. اما با توجه به استخدام اخیر به نظر می‌رسد که یکی دیگر از دلایل اصلی اقدام اخیر اپل، تلاش برای تولید باتری‌های اختصاصی برای آیفون به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۴ بهمن ۱۳۹۷

    يعني منتظر باشيم كه ايفون بعدي بتركه؟!?

مطالب پیشنهادی