ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جیمیل میزبان سه ویژگی جدید خواهد بود

با توجه به پست گوگل در وبلاگ G Suite، اهالی مانتن ویو برنامه دارند تا در آینده‌ای نزدیک سه ویژگی کوچک اما کاربردی به نسخه وب جیمیل اضافه کنند؛ افزودن میان‌برهای بازگشت به عقب (Undo) یا ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

با توجه به پست گوگل در وبلاگ G Suite، اهالی مانتن ویو برنامه دارند تا در آینده‌ای نزدیک سه ویژگی کوچک اما کاربردی به نسخه وب جیمیل اضافه کنند؛ افزودن میان‌برهای بازگشت به عقب (Undo) یا جلو (Redo)، دکمه‌ای برای کشیدن خط روی جملات (مثل این جمله) و قابلیت دانلود ایمیل‌ها با فرمت EML.

در این بین شاید بازگرداندن متن به حالت قبلی کم‌کاربردترین ویژگی جدید جیمیل به حساب بیاید. گوگل در آپدیت جدید سرویسش، نسخه وب جیمیل را هدف قرار داده و همین الان با دکمه‌های کیبورد Ctrl+Z و Ctrl+Y می‌توان این کار را با سرعت بیشتری انجام داد. با این حال برای کامپیوترهایی که دارای صفحات لمسی هستند این میان‌برهای Undo و Redo می‌توانند مفید باشند.

جدا از اینکه گوگل معمولا عادت دارد در فاصله‌ای کوتاه آپدیت‌های نسخه وب را به موبایل نیز بیاورد. اما دومین ویژگی جدید جیمیل که کشیدن خط روی جملات است، به اعتقاد گوگل برای کارهای انجام شده کاربرد دارد؛ فرض کنید آیتم‌های یک لیست را کامل کرده‌اید، بنابراین خطی روی آن‌ها می‌کشید تا از بقیه جدا بشوند.

اپدیت جیمیل

نکته اینجاست در حال حاضر راه ساده‌ای برای استفاده از این ویژگی در ایمیل‌ها وجود ندارد و این تغییر هم کار کاربران را راحت‌تر خواهد کرد و هم به آن‌ها برای نوشتن ایمیل‌های دسته‌بندی‌تر شده کمک می‌کند. در نهایت سومین ویژگی که مربوط به دانلود ایمیل‌ها با فرمت EML است، شاید مهمترین تغییر جدید جیمیل باشد.

فایل‌های EML به راحتی توسط بقیه کلاینت‌های ایمیل مثل اوت‌لوک (Outlook) یا اپل میل (Apple Mail) تشخیص داده می‌شوند و گوگل با این کار می‌خواهد تا کاربران بتوانند محتویات جیمیل را در بقیه کلاینت‌ها نیز به راحتی ببینند. همچنین می‌شود ایمیل‌های دانلود‌ شده با فرمت EML را به عنوان برچسب به ایمیل‌های ارسالی نیز اضافه کرد.

برای دانلود ایمیل‌ها با فرمت EML کافیست روی منوی سه نقطه کلیک کرده و Download message را بزنید. این سه ویژگی از امروز در دسترس اکانت‌های G Suite قرار گرفته‌اند و بقیه کاربران نیز در آینده‌ای نیز این قابلیت‌ها را دریافت کنند. هنوز خبری از نسخه موبایل نشده و باید منتظر اطلاعات بیشتر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی