ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینستاگرام اتهام مخفی کردن پست ها از کاربرانش را تکذیب کرد

از سال گذشته تا امروز، بعضی کاربران با انتشار پستی در اینستاگرام ادعا می‌کردند که فقط 7 درصد از فالوئرها پست‌هایشان را می‌بینند. این ادعا تا جایی گسترش پیدا کرد که حتی پست‌ مربوط به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

از سال گذشته تا امروز، بعضی کاربران با انتشار پستی در اینستاگرام ادعا می‌کردند که فقط 7 درصد از فالوئرها پست‌هایشان را می‌بینند. این ادعا تا جایی گسترش پیدا کرد که حتی پست‌ مربوط به آن در شبکه‌های اجتماعی دیگری مثل فیسبوک و پینترست هم باز نشر می‌شد؛ سرویس‌هایی که کاربران در آن از مردم می‌خواستند با لایک و گذاشتن کامنت "Yes" زیر پست‌های اعتراضی، به ارتقای رتبه حساب کاربری‌‌شان و افزایش بازدید پست کمک کنند.

اینستاگرام

اگر چه آغاز ماجرای این پست اعتراضی به ژانویه سال گذشته میلادی بر‌می‌گردد، اما به نظر می‌رسد که در روزهای اخیر دوباره در مرکز توجهات قرار گرفته و هزاران لایک را نصیب خود کرده است. این شرایط اینستاگرام را وادار کرده که نسبت به این ادعا، واکنش نشان دهد. تیم اینستاگرام در شبکه اجتماعی توییتر ادعای مطرح شده را تکذیب کرده و در واکنش به آن اینگونه پاسخ داده است:

ما اخیرا متوجه افزایش توجهات به پستی شده‌ایم که از اقدام اینستاگرام برای محدودسازی مخاطبین عکس‌‌های شما به 7 درصد از فالوئرهایتان صحبت می‌کند، و دوست داریم موضوع را شفاف‌سازی کنیم. چیزی که در فید شما بالاتر از سایر تصاویر دیده می‌شود، بر اساس پست‌ها و حساب‌های کاربری که بیشتر از سایرین با آن‌ها درگیر هستید تعیین می‌شود. همچنین فاکتورهای دیگری همچون زمان انتشار پست‌، میزان استفاده‌تان از اینستاگرام، تعداد فالوئرهایتان و عوامل دیگری نیز در این موضوع دخیل هستند.

تیم اینستاگرام در ادامه این رشته توییت اذعان داشته که هیچ تغییر جدیدی را بدون اطلاع کاربران انجام نداده است:

ما اخیرا هیچ تغییری در رتبه‌بندی پست‌های فید کاربری انجام نداده‌ایم و هرگز پستی را از فالوئرهای شما پنهان نخواهیم کرد. اگر به اسکرول در فید ادامه دهید، همه پست‌ها را خواهید دید. تکرار می‌کنیم، فید کاربری برای شما شخصی‌سازی می‌شود و در طول زمان بسته به این که چگونه از اینستاگرام استفاده می‌کنید تکامل می‌یابد.

اما در واکنش به توییت اینستاگرام، بسیاری از کاربران ناخرسندی خود از سیستم الگوریتمی نمایش پست‌ها را ابراز کرده‌اند و گفته‌اند که سیستم نمایش پست بر اساس تاریخ انتشار را به سیستم فعلی ترجیح می‌دهند.

با این اوصاف، اگر چه ادعای دیده شدن پست‌ها توسط 7 درصد از فالوئرها ادعای صحیحی به نظر نمی‌رسد، اما این بخش که با لایک و کامنت گذاشتن زیر هر پست می‌توانید به ارتقای رتبه کاربری افراد و «بهتر دیده شدن» بعضی پست‌ها در سیستم الگوریتمی اینستاگرام کمک کنید کاملا درست و منطقی به نظر می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Nosrat Falahi
    Nosrat Falahi | ۵ بهمن ۱۳۹۷

    باورم نمیشه هنوز هم احمق‌هایی وجود دارن که این چرت و پرت ها رو باور میکنن. خود اینستاگرام بارها گفته الگوریم نمایش رو براساس علایق کاربر تنظیم می‌کنه. پس طبیعیه اگه میخواید پست های یه نفر ببینید باید حتما پست‌های قبای‌اش رو لایک کنید. اگر لایک نکنید دقت الگوریتم پایین‌تر میاد و از فاکتورهای دیگه‌ایی (مثل مدت زمانی که روی هر پست مکث میشه) استفاده میکنه. روش قدیمی هم واقعا احمقانه بود و آدم مجبور میشد برای دیدن پست‌های دوستاش یا هر روز ۲۴ ساعت بشینه پای اینستا یا هی به پیج‌شون سر بزنه که هر دوتاش بشدت وقت‌گیره

مطالب پیشنهادی