ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

باج افزار
تکنولوژی

کشف باج افزاری جدید و پیچیده که گیمر ها را تهدید می‌کند

باج افزار نوعی بدافزار به شمار می‌رود که کامپیوتر و اطلاعات آن را تا زمانی که خواسته‌هایش توسط کاربران انجام نشود گروگان می‌گیرد. حالا به نظر می‌رسد که یک باج افزار جدید با نام «آناتووا» ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

باج افزار نوعی بدافزار به شمار می‌رود که کامپیوتر و اطلاعات آن را تا زمانی که خواسته‌هایش توسط کاربران انجام نشود گروگان می‌گیرد. حالا به نظر می‌رسد که یک باج افزار جدید با نام «آناتووا» توسط تیم امنیتی McAfee کشف شده که عموما گیمر‌ها را هدف قرار می‌دهد. باج افزار آناتووا با نمایش دادن خود با آیکون یکی از بازی‌های جدید و یا نرم افزاری خاص، کاربران را فریب می‌دهد و بعد از اجرا سیستم را آلوده کرده و کامپیوتر را گروگان می‌گیرد.

بدافزار یاد شده برای اولین بار در یک شبکه‌ی اشتراک گذاری فایل همتا به همتا در حالی کشف شد که سعی داشت با جا زدن خود به عنوان نرم افزار یا یک بازی جدید و خاص توسط کاربران دانلود گردد. وقتی که این نرم افزار در کامپیوتر قربانی دانلود و سپس اجرا شود، همه‌ی دسترسی‌ها به سیستم از بین خواهد رفت. آناتووا از قربانی می‌خواهد که ۱۰ واحد دش (Dash) -نوعی ارز مجازی- که در حال حاضر حدود ۷۰۰ دلار قیمت دارد را واریز کند تا کامپیوتر و اطلاعات شخصی وی آزاد گردد.

باج افزار آناتووا

مشکل اصلی در زمینه‌ی این باج افزار پیچیدگی‌های آن است. بد افزار یاد شده قادر است بعد از آلوده کردن سیستم، همه‌ی راه‌های تحلیل را از بین ببرد و همچنین می‌تواند تکامل یابد. آناتووا پس از آنکه اجرا می‌شود همه‌ی راه‌های مطالعه‌ی خود را از بین خواهد برد؛ موضوعی که مبارزه با این باج افزار را دشوار می‌کند. علاوه بر این آناتووا طوری طراحی شده که می‌تواند با اتخاذ شیوه‌هایی جدید با نرم افزار‌های امنیتی مقابله کند.

برای جلوگیری از آلوده شدن به آناتووا باید تا جای امکان از دانلود نرم افزار و بازی‌ها از منابع نا معتبر خودداری کنید. علاوه بر این بهتر است همیشه از اطلاعات شخصی خود بکاپ بگیرید تا در صورت مواجه شدن با چنین باج افزار‌هایی، آن‌ها را از دست ندهید. استفاده از آنتی ویروس و نرم افزار‌های امنیتی قابل اطمینان برای مقابله با ویروس‌ها و بدافزار‌ها از دیگر روش‌های توصیه شده برای پیشگیری از آلوده شدن به باج افزار به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی