ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

انقلاب برقی ژاپنی ها؛ همکاری تویوتا و پاناسونیک در زمینه تولید باتری

بر اساس گزارش اخیر نشریه Nikkei Asian Review، دو کمپانی ژاپنی تویوتا و پاناسونیک در نظر دارند با تاسیس یک جوینت ونچر (شرکت مشترک)، در زمینه تولید باتری خودروهای الکتریکی به همکاری با هم بپردازند. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

بر اساس گزارش اخیر نشریه Nikkei Asian Review، دو کمپانی ژاپنی تویوتا و پاناسونیک در نظر دارند با تاسیس یک جوینت ونچر (شرکت مشترک)، در زمینه تولید باتری خودروهای الکتریکی به همکاری با هم بپردازند. 51 درصد از سهم این جوینت ونچر در اختیار تویوتا و مابقی در اختیار پاناسونیک بوده و از سال آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

بنا بر توافقات حاصل شده، پاناسونیک 5 مجموعه تولید کننده باتری خودرو را از چین به ژاپن و کارخانه مشترک با تویوتا منتقل خواهد کرد.

آنطور که در این گزارش آمده، دو برند معروف تولید باتری هایی با 50 برابر ظرفیت نمونه های کنونی به کار رفته در خودروهای هیبریدی را در دستور کار قرار داده اند. به غیر از تویوتا خودروسازان دیگری نیز از باتری های ساخت این جوینت ونچر بهره خواهند برد. مزدا، دایهاتسو و سوبارو برخی از این خودروسازان به شمار می روند؛ احتمالا شرکت هوندا نیز به این جمع پیوسته و مشتری باتری های پیشرفته و قوی تر تویوتا-پاناسونیک خواهد شد.

powered by panasonic

تولید و عرضه باتری های لیتیوم یونی تنها هدف جوینت ونچر جدید ژاپنی ها نخواهد بود، زیرا تویوتا و پاناسونیک قصد دارند در راستای ساخت نسل بعدی باتری ها، از جمله باتری های حالت جامد، همکاری کنند. پیش تر و در سال 2017 نیز این دو برند خوشنام از علاقه خود به توسعه باتری های جامد خبر داده بودند.

مقامات تویوتا اعتقاد دارند با همکاری پاناسونیک خواهند توانست هزینه تولید باتری را تا حد چشمگیری کاهش داده و با قدرت بیشتری به مصاف فولکس واگن بروند. اگر پیگیر اخبار خودرویی بوده باشید، حتما می دانید که فولکس واگن خود را برای عرضه انبوهی از مدل های برقی در آینده نزدیک آماده می کند.

بد نیست اشاره کنیم کمپانی تویوتا امیدوار است تا 2030، سالانه 5.5 میلیون خودروی برقی شده (شامل مدل های هیبریدی و تمام الکتریکی) را به فروش برساند.

ناگفته نماند پاناسونیک پیش از این نیز سابقه همکاری با یک خودروساز را داشته و باتری های آن چند سالی است که در محصولات تسلا به کار گرفته می شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • علی
    علی | ۵ بهمن ۱۳۹۷

    ما برای حداقل ۵۰ تا ١٠٠سال آینده نفت داریم ولی با این روند، خیلی قبل از آن زمان، نفت مان اهمیت و ارزشش رو از دست میده.

  • 7.62mm
    7.62mm | ۵ بهمن ۱۳۹۷

    خودروسازهای الکتریکی مثل بی وای دی که خودشون از بزرگترین تامین کننده های باتری هستن اینجا یک مزیت رقابتی خیلی خوب دارند.

  • علی
    علی | ۵ بهمن ۱۳۹۷

    ما کجا می رویم و آنها به کجا!

مطالب پیشنهادی