ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

آیفون و اپل واچ آتی احتمالا قادر به تشخیص گاز های سمی خواهند بود

به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد بیش از گذشته روی سلامت افراد تمرکز کند. پتنتی جدید از سوی اپل ثبت شده که در آن می‌توان دستگاهی را مشاهده کرد که قابلیت تشخیص گاز های ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۸

به نظر می‌رسد که اپل قصد دارد بیش از گذشته روی سلامت افراد تمرکز کند. پتنتی جدید از سوی اپل ثبت شده که در آن می‌توان دستگاهی را مشاهده کرد که قابلیت تشخیص گاز های سمی را دارد و شاید به زودی شاهد استفاده از آن در آیفون و اپل واچ هم باشیم.

با توجه به رویکرد اپل در تولید ساعت های هوشمند به نظر می‌رسد که غول آمریکایی حالا قصد داشته باشد با تشخیص گاز های سمی از قبیل مونوکسید کربن بیش از گذشته از سلامت کاربرانش محافظت کند.

پتنت‌های ثبت شده توسط اپل یک دستگاه تشخیص گاز را به تصویر می‌کشد که در یک محفظه قرار گرفته است. این محفظه می‌تواند یک آیفون یا اپل واچ باشد که این سنسور جدید قادر است به صورت داخلی درون آن‌ها نصب گردد.

البته طبق اطلاعات ثبت شده این دستگاه تنها قادر به تشخیص گاز مونوکسید کربن نخواهد بود و گاز‌های سمی دیگری مثل نیتروژن دی اکسید، نیتروژن مونوکسید، سولفور دی اکسید، متان و ترکیبات آلی فرار را نیز تشخیص می‌دهد.

به گفته‌ی وبسایت 9to5Mac در صورت استفاده از این سنسور‌ها در اپل واچ ها و آیفون‌ها، دستگاه‌ها دیگر نمی‌توانند ضد آب باشند، چرا که سنسورهای یاد شده برای تشخیص گاز‌های سمی نیاز به وجود حفره‌هایی خاص خواهند داشت که منجر به نفوذ آب خواهد شد.

این پتنت اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی ایجاد شده و نباید فراموش کنیم که تنها یک پتنت است. پیش از این پتنت‌های زیادی ثبت شده بودند و هرگز دیگر از آن‌ها خبری شنیده نشد. به هر ترتیب ممکن است پتنت یاد شده هرگز در اپل واچ و آیفون مورد استفاده قرار نگیرد و تنها در حد یک ایده باقی بماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • AZjaguar
    AZjaguar | ۵ بهمن ۱۳۹۷

    حالا اپپل میدونه که ما کی میریم توالت

مطالب پیشنهادی