ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مراحل دریافت گواهینامه بین المللی از طریق سازمان ایران گردی و جهانگردی

سفر با خودرو شاید راحت ترین روش مسافرت نباشد، اما قطعا یکی از جذاب ترین آن هاست و به خصوص اگر با محدودیت های زمانی یا مالی مواجه نباشید، سفر با ماشین به اندازه ای ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

سفر با خودرو شاید راحت ترین روش مسافرت نباشد، اما قطعا یکی از جذاب ترین آن هاست و به خصوص اگر با محدودیت های زمانی یا مالی مواجه نباشید، سفر با ماشین به اندازه ای محبوب است که بسیاری از افراد تصمیم می گیرند که حتی سفرهای خارج از کشور را هم با ماشین انجام دهند. اما چطور می توان این کار را انجام داد؟ آیا اخذ گواهینامه رسمی کشور کافی است؟ اخیرا سرهنگ هویدا تزار رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا مراحل تعویض گواهینامه ایرانیانی که در خارج از کشور ساکن هستند را اینگونه توضیح داده است:

این افراد می‌توانند معاینات پزشکی لازم را در خارج از کشور انجام داده و سپس عکس و مدارک پزشکی و ترجمه آن را از طریق وکیل خود ارسال کرده و گواهینامه خود را تعویض کنند.

گواهینامه بین المللیشاید تصور کنید که برای دریافت این مدرک درگیر انجام کارهای اداری بسیاری می شوید اما باید بدانید که مراحل انجام این کار بسیار ساده هستند و وقت زیادی از شما نمی گیرند.
این مقام ارشد راهور ناجا در مورد مراحل تبدیل گواهینامه رانندگی به گواهینامه بین المللی تصریح کرد: گواهینامه بین الملل به استناد گواهینامه رانندگی داخلی توسط کانون ایرانگردی و جهانگردی صادر می‌شود.
وی گفت: اصل گواهینامه،‌ اصل کارت ملی،‌ عکس و یکسری فیش‌های مرتبط برای تبدیل گواهینامه داخلی به بین‌المللی لازم است.

چطور می توان گواهینامه بین المللی گرفت؟

مدارک لازم برای گواهینامه بین المللی عبارتند از:

۱- باید حتما گواهینامه رانندگی کشور ایران را داشته باشید که حداقل یک ماه اعتبار داشته باشد. با این مدت اعتبار، می توانید یک گواهینامه بین‌المللی یکساله دریافت کنید. در صورتی هم که بخواهید گواهینامه بین‌المللی ۳ ساله بگیرید باید گواهینامه ملی با اعتبار ۳ سال داشته باشید.

۲- یک قطعه عکس ۴*۳ که برای خانمها باید با حجاب اسلامی کامل باشد.

۳- در صورتی که قبلا یکبار گواهینامه بین‌المللی داشته اید، باید آن را تحویل دهید.

۴- ارائه اصل صفحه ی اول پاسپورت. ۵- پر کردن فرم با زبان فارسی و انگلیسی

گواهینامه را از کجا بگیریم؟

برای گرفتن گواهینامه، ۳ راه دارید: برای اینکه در کمترین زمان ممکن گواهینامه بین المللی خود را دریافت کنید، می توانید به دفتر کانون جهانگردی و اتومبیل رانی مراجعه کنید. روش دوم این است که از طریق اداره پست اقدام کنید و راه دیگر هم اینترنت است. کافی است سامانه فروش اینترنتی گواهینامه بین‌المللی بروید و ثبت نام کنید تا ظرف ۱۰ روز آن را تحویل بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • moslemzare
    moslemzare | ۵ بهمن ۱۳۹۷

    وقتی به هیچ کشوری رات نمیدن گواهینامه بین‌المللی ب چه دردی میخوره. یه پولی هم اینجا می‌خوان بگیرن.

  • علی قنبری
    علی قنبری | ۵ بهمن ۱۳۹۷

    خوبه آیین نامه نداره دیگ ?

مطالب پیشنهادی