ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین کپسول هایپرلوپ TT برای آزمایش میدانی آماده شد

حدود پنج سال از تأسیس شرکت HyperloopTT با تمرکز بر فناوری حمل و نقل هایپرلوپ در ایالات متحده می گذرد و حالا به نظر می رسد که تلاش های کمپانی مذکور به بار نشسته و ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

حدود پنج سال از تأسیس شرکت HyperloopTT با تمرکز بر فناوری حمل و نقل هایپرلوپ در ایالات متحده می گذرد و حالا به نظر می رسد که تلاش های کمپانی مذکور به بار نشسته و نخستین کپسول حمل سرنشین آن به مرحله آزمایش میدانی رسیده است.

هرچند فعالیت هایپرلوپ TT در سال های نخست بیشتر محدود به تحقیق و توسعه بود، اما در هشت ماه اخیر برونداد کمپانی برای سرمایه گذاران ملموس تر بوده و پس از تکمیل اولین کپسول کاربردی در اسپانیا و راه اندازی مرکز تست در تولوز فرانسه، حالا کپسول مذکور به محل تست رسیده و آماده پشت سر گذاشتن نخستین آزمایش های ایمنی و کارایی است.

هایپرلوپ

البته شرکت های توسعه دهنده فناوری هایپرلوپ نگاه ویژه ای هم به خاورمیانه دارند؛ به عنوا مثال HyperloopTT تصمیم دارد یک مسیر 10 کیلومتری را در ابوظبی بنا کند و در ادامه این تونل را تا دوبی و حتی ریاض (تقریباً 1000 کیلومتر دورتر) گسترش دهد.

HyperloopTT در آینده دوبی را به ریاض متصل خواهد کرد

جالب است بدانید که در یک سیستم هایپرلوپ تکمیل شده، کپسول حامل سرنشینان در تونل هایی با فضای داخلی نزدیک به خلاء به صورت مغناطیسی معلق شده و با سرعتی بالاتر از 1000 کیلومتر در ساعت حرکت خواهد کرد. هرچند هیچکدام از شرکت های توسعه دهنده فناوری هایپرلوپ تا کنون چنین رکوردی را ثبت نکرده اند و در بهترین حالت حتی به سرعت 500 کیلومتر در ساعت نیز دست نیافته اند.

هایپرلوپ

لازم به ذکر است که کپسول HyperloopTT از آلیاژی تحت عنوان Vibranium (برگرفته از نام فلزی خاص در دنیای مارول) ساخته شده و با طول 32 متر، وزنی در حدود 5 تن دارد.

گفتنی است کمپانی آمریکایی سال گذشته از آماده شدن کپسول سرنشینان برای تست در سال 2019 خبر داده بود و حالا دیرک آلبورن مدیر عامل این شرکت، آغاز بهره برداری تجاری از سیستم حمل و نقل خود را در سال 2022 عنوان کرده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • farhad shiravani
    farhad shiravani | ۵ بهمن ۱۳۹۷

    دبی=پیشرفت بی حد و مرض

مطالب پیشنهادی