ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواپیمای عمودپرواز بل V-280 رکورد سرعت 519 کیلومتر در ساعت را به دست آورد

هواپیمای عمودپرواز «تیلت روتور» نوع خاصی از هواگرد است که می تواند با چرخاندن ملخ ها حول محور بال، به صورت عمودی فرآیند نشست و برخاست را انجام دهد و بدین ترتیب، انعطاف پذیری هلیکوپتر ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

هواپیمای عمودپرواز «تیلت روتور» نوع خاصی از هواگرد است که می تواند با چرخاندن ملخ ها حول محور بال، به صورت عمودی فرآیند نشست و برخاست را انجام دهد و بدین ترتیب، انعطاف پذیری هلیکوپتر را با سرعت هواپیما ترکیب کند.

سرعت V-280 نسبت به سلفش 10 کیلومتر در ساعت افزایش داشته است

البته تا کنون تنها نمونه عملیاتی تولید انبوه از یک هواپیمای عمودپرواز تیلت روتور نظامی، V-22 Osprey ارتش ایالات متحده بود که در سال 1989 میلادی نخستین پرواز خود را تجربه کرد و از سال 2007 نیز به صورت رسمی وارد یگان های رزمی ارتش شد. اما هزینه بالای تولید و نگهداری هواگرد مذکور (110 میلیون دلار به ازای هر فروند) فرماندهان را به فکر توسعه نسخه ای ارزان تر و کارآمدتر انداخت.

هواپیمای عمودپرواز
V-22 Osprey

توسعه هواپیمای جدید این بار نیز مانند پروژه اوسپری، به کمپانی Bell سپرده شد که این شرکت بخشی از فرآیند تولید قطعات را به لاکهید مارتین سپرد. نتیجه این همکاری هواپیمای عمودپرواز تیلت روتور V-280 Valor بود که هزینه تولید هر فروند از آن 30 درصد کمتر از V22 بوده و توانست نظر فرماندهان ارتش ایالات متحده را به خود جلب کند.

حال هواپیمای مورد بحث توانسته در یکی از تست های پروازی اخیر، به سرعت 280 نات هوایی یا 519 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که در نوع خود رکورد جدیدی محسوب شده و از سرعت نهایی 509 کیلومتر در ساعتی V-22 نیز بهتر است.

هواپیمای عمودپرواز
V-280 Valor

در کنار رکورد سرعتی جدید، V-280 با وزن 15 تن و 4 خدمه، برد عملیاتی 1481 و برد خطی 3889 کیلومتری داشته و می تواند تا 14 سرباز کاملاً مسلح را با خود حمل کند.

گفتنی است در مقام مقایسه، هلیکوپترهای سنتی نصف سرعت V-280 را ارائه داده و در اکثر موارد برد عملیاتی کمتری دارند؛ با این حال هزینه های نگهداری هواپیماهای تیلت روتور باعث شده فرماندهان بیشتر در عملیات های ویژه و مواقع حساس از آنها استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • min
    min | ۶ بهمن ۱۳۹۷

    پس کوثر چی میشه?

مطالب پیشنهادی