ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انتشار بنچمارک گوگل کورال در گیک‌بنچ؛ گجتی مرموز مجهز به اندروید Q و اسنپدراگون 855

نسخه بعدی سیستم عامل موبایل گوگل طبق سنت هر ساله قرار است در کنفرانس Google I/O امسال معرفی شود. تا به حال تنها نام این سیستم عامل مشخص شده و در آینده‌ای نزدیک احتمالا اطلاعات بیشتری راجع ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

نسخه بعدی سیستم عامل موبایل گوگل طبق سنت هر ساله قرار است در کنفرانس Google I/O امسال معرفی شود. تا به حال تنها نام این سیستم عامل مشخص شده و در آینده‌ای نزدیک احتمالا اطلاعات بیشتری راجع به اندروید Q منتشر خواهد شد. با این وجود اخیراً بنچمارک جدیدی از گجتی به نام گوگل کورال منتشر شده که نشان می‌دهد این محصول از اندروید Q و چیپست اسنپدراگون 855 استفاده می‌کند.

هنوز اطلاعات زیادی از این محصول منتشر نشده یا بهتر بگوییم اصلاً اطلاعاتی در مورد گجت‌ یاد شده وجود ندارد. در صورتی که بنچمارک رویت شده واقعیت داشته باشد، احتمالاً گوگل آن را در کنفرانس کنفرانس I/O خود معرفی خواهد کرد.

گوگل کورال در تست بنچمارک چند هسته ای گیک‌بنچ موفق شده امتیاز ۹۲۳۵ را به دست آورد. در حالی که در آزمایش تک هسته ای امتیاز ۳۲۹۶ حاصل شده است. این امتیاز به لطف چیپست اسنپدراگون 855 به دست آمده که از هشت هسته پردازشی بهره می برد. علاوه بر این گجت یاد شده جزو اولین محصولاتی است در وبسایت گیک بنچ با سیستم عامل اندروید Q مشاهده می‌شود.

حال کارشناسان گمانه‌های زیادی درباره‌ی این گجت مرموز می‌زنند. برخی باور دارند گوگل سعی دارد تلفن‌ هوشمند جدیدی تولید کند. حال اینکه کورال جزو تلفن‌های هوشمند پیکسل می‌شود یا خیر، خود سوال دیگری است. برخی دیگر معتقدند این گجت در واقع محصولی آزمایشی است و صرفاً برای آزمایش سیستم عامل اندروید Q  توسعه یافته است.

بنچمارک رویت شده نشان می‌دهد که گوگل کورال به ۶ گیگابایت رم مجهز شده است. با توجه به اینکه تولیدکنندگان موبایل سراغ رم‌های ۱۲ گیگابایتی رفته‌اند، برخی احتمال می‌دهند کورال در واقع کروم‌بوک جدیدی است که گوگل در نظر دارد آن را در آینده‌ی نزدیک عرضه کند.

البته نباید فراموش کرد که تنها کمپانی‌های چینی فعلاً سراغ رم‌هایی با حجم بالا رفته‌اند و از طرف دیگر گوگل پیکسل‌های فعلی تنها ۴ گیگابایت رم دارند. به همین دلیل استفاده از ۶ گیگابایت رم برای تلفن‌ هوشمند بعدی گوگل به نوعی ارتقا محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی