ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات های ارتش ایران
تکنولوژی

ربات های مسلح در ارتش ایران به کار گرفته می‌شوند

امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» به تازگی در یک نشست خبری اظهار داشت که مرکز مطالعات راهبردی ارتش به عنوان یک دیدبان به صورت دائمی تهدیدات کنونی و آینده را رصد می کند. پوردستان باور دارد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۵۵

امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» به تازگی در یک نشست خبری اظهار داشت که مرکز مطالعات راهبردی ارتش به عنوان یک دیدبان به صورت دائمی تهدیدات کنونی و آینده را رصد می کند. پوردستان باور دارد که در آینده ربات‌های مسلح در ارتش ایران به خدمت گرفته خواهند شد و می‌توانند در ارتش کارکرد مثبتی داشته باشند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران توضیح داده که یکی از حوزه‌هایی که این مرکز درباره آن مطالعه می‌کند استفاده از همین ربات‌هاست:

«تحقیقات صنعتی در این باره انجام شده و تاکنون ارتباط نزدیکی با آن پیدا کرده‌ایم.فعالیت های نرم افزاری و مطالعاتی در این زمینه را مرکز مطالعات راهبردی انجام می دهد و کارهای تکنیکی و فنی را سازمان جهاد خودکفایی ارتش دنبال می کند.»

فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تابستان سال ۱۳۹۴ اعلام کرده بودند: در حوزه رباتیک تاکنون پروژه های مین یابی، مین روبی و دیده بانی کلید خورده و توفیقات خوبی در این زمینه به دست آمده است.ربات های مسلح در ارتش ایران

بر اساس اطلاعاتی که در آن زمان اعلام شد، «اتوماسیون ربات پدافندی با دخالت سامانه های رباتیک راکت های ضدهوایی را با فاصله ای تا شعاع ۵۰۰ متر از خدمه پرتاب می کنند، که این سامانه پدافندی مراحل آزمایشی را طی کرده و تمرین های موفقیت آمیز را پشت سر گذاشته است.» در همان سال هم در رژه روز ارتش بود که ربات مسلح نذیر (ربات مسلح چهار در چهار)  رونمایی شد و در کنار دیگر ادوات جنگی رژه رفتند.

این ربات قابلیت حمل دو موشک و 600 کیلو محموله را دارد. ربات نیروی زمینی قابلیت انجام ماموریت براساس برنامه ریزی و کنترل لحظه را داراست. این ربات همچنین قابلیت انجام ماموریت های شناسایی و رزمی و قابلیت نصب یک سلاح اجتماعی متوسط (تیربار 7.62 میلیمتری یا دو موشک پدافند هوایی یا دو موشک ضد زره) را دارد. شعاع عملیاتی این ربات بدون سرنشین در فاز اول 2 کیلومتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Amir
    Amir | ۷ بهمن ۱۳۹۷

    خداییش اینا چطور میتونن اینطور ادعا کنن که یارای مقابله با آمریکا دارن؟؟ اونم با یه قابلمه جلوی اون همه تکنولوژی???

  • Payam Alin
    Payam Alin | ۷ بهمن ۱۳۹۷

    شما بیا خودروهای داخلی ارزان قیمت و تقویت کن ک سالی چندها هزار نفر بر اثر خودروهایه بی کیفیت جان ندهند بعد بیا با دشمن رقابت کن حاجی

    • molavy
      molavy | ۷ بهمن ۱۳۹۷

      چه ربطی داره. عقل اینقدر کم که از ارتش بخوای شرکت خودرو سازی بزنه

  • sackboy
    sackboy | ۶ بهمن ۱۳۹۷

    کاری با اصل خبر و کیفیت کاری که کردن ندارم، فقط بگم اگر به جایی نمی رسیم، دقیقا به خاطر یه سری امثال شماهاست که اینجا نشستین و فقط بلدین کار بقیه رو نقد کنین. ما عادت کردیم زحمات همدیگه رو مسخره کنیم و بی ارزش جلوه بدیم. شماها که خودتون دست آوردی برای این کشور ندارین، حداقل کاری که می تونین بکنین اینه که اون 4 نفری که یه تلاشی می کنن رو لفظی حمایت کنین. ولی ظاهرا توان همینشم ندارین.
    اگر منتظرین دوباره انقلاب بشه و وضعیت درست شه، بذارین بهتون بگم، با روحیات این چنینی، انقلابی که به دست امثال شما بشه، وضیت معیشتی و سیاسی رو درست که هیچ، خراب ترم می کنه!

    • enrix
      enrix | ۱۳ بهمن ۱۳۹۷

      اگر منتظرین دوباره انقلاب بشه و وضعیت درست شه، بذارین بهتون بگم، با روحیات این چنینی، انقلابی که به دست امثال شما بشه، وضیت معیشتی و سیاسی رو درست که هیچ، خراب ترم می کنه!

      دقیقا ???‍♂️

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی