ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«سنجینه» به عنوان سامانه اعتبارسنجی ایران معرفی می‌شود

«سنجینه»، سامانه‌ای که قرار است روز هشتم بهمن ماه با حضور مقامات وزارت ارتباطات و بانک مرکزی به شکل رسمی معرفی شود، اکنون کار خود را آغاز کرده است. این سامانه با ارائه یک کارنامه اعتباری ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۵۰

«سنجینه»، سامانه‌ای که قرار است روز هشتم بهمن ماه با حضور مقامات وزارت ارتباطات و بانک مرکزی به شکل رسمی معرفی شود، اکنون کار خود را آغاز کرده است. این سامانه با ارائه یک کارنامه اعتباری به تمامی افراد ایرانی که سابقه فعالیت اعتباری دارند، امکان بررسی دقیق‏‌تر اعتبار و خوش حسابی افراد در معاملات اعتباری و دریافت اعتبارات را فراهم می‏‌کند.

سنجینه با استفاده از اطلاعات موجود در «سامانه ملی اعتبارسنجی» اقدام به ایجاد «کارنامه اعتباری» برای افراد می‌‏کند. سامانه ملی اعتبارسنجی با مجوز بانک مرکزی ایران در نظام بانکی و اعتباری کشور ایجاد شده و اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی، گمرک، بانک‎ها و موسسات مالی و اعتباری را با هم تجمیع می‌‏کند.

سامانه ملی اعتبارسنجی تاکنون برای بیش از ۳۲ میلیون ایرانی پرونده اعتباری تشکیل داده و حاوی اطلاعات بیش از ۹۰ میلیون تسهیلات اعطایی نظام بانکی و دیگر نظام‌های مرتبط با آن است. سنجینه با استفاده از همین اطلاعات و دیگر سوابق فردی، کارنامه مالی ویژه‌‏ای برای فرد ایجاد می‎کند که شامل یک نمره و یک رتبه اعتباری است.

نبود نظام سنجش اعتبار یکی از حلقه‌‏های مفقوده سیستم مالی و بانکی ایران بود که نتایج سوء آن را نیز می‏‌توان در بسیاری موارد مشاهده کرد. اکنون این سامانه به بانک‌ها و موسسات مالی و حتی افراد حقیقی و حقوقی امکان خواهد داد با نگاهی به امتیاز اعتباری افراد، درباره شرایط اعطای خدمات مالی و یا معاملات اعتباری با آنها تصمیم‎گیری کنند.

بر اساس اعلام این سامانه، سنجینه برای رسیدن به دقیق‎ترین کارنامه اعتباری ممکن از اطلاعات مراکز مرجع مالی و بانکی مانند پایگاه داده بانک مرکزی، سازمان امورمالیاتی، ثبت احوال و ثبت شرکت‌‏ها، قوه قضائیه و اداره ورشکستگی و شرکت پست استفاده می‎کند.

از جمله مزایای خدمات سنجینه، می‏‌توان به استعلام رتبه در بستر اپلیکیشن، استعلام رتبه در بستر پیامک، پرداخت اپراتوری و مستمر برای دریافت گزارش، امکان ذخیره اعتبار در پروفایل کاربر و استفاده از آن در صورت لزوم، همگام سازی اطلاعات سامانه با دیتابیس همه اپراتورهای کشور، همگام سازی اطلاعات سامانه با دیتابیس جامع تامین اجتماعی، و آرشیو گزارش‏های قبلی کاربر در پروفایل او اشاره کرد.

این درحالی است که پیش از ورود به معامله اعتباری کاربران سنجینه میتوانند اطلاعات اعتباری مربوط به طرف مقابل خود را نیز با اطلاع و رضایت وی مشاهده کنند. در صورت تایید طرف مقابل شما میتوانید نمره و رتبه اعتباری او و یا حتی جزئیات کارنامه اعتباری وی را مشاهده کنید. البته دسترسی به هر کدام از این موارد، بصورت مرحله به مرحله، نیازمند تایید طرف مقابل خواهد بود. همچنین بعد از دریافت گزارش، گزارش برای خود شخص نیز ارسال خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با این سامانه‌ی اعتبارسنجی به سایت این مجموعه به آدرس «sanjineh.ir» مراجعه کنید. 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • sinabakhshi
    sinabakhshi | ۷ بهمن ۱۳۹۷

    وای چه اپ باحالیه! من تو کار پارچه ام طرف از شهرستان اومده بود جنس چکی بخره تازه معرفی شده هم بود ادعاشم میشد تو زندگیم تا حالا چکم برگشت نخورده خلاصه زدم تو این اپ دیدم بله آقا 15 تا چکش برگشتی داره خیلی خفن بود یارو چه ضایع شد حاجی من خیلی حال کردم با سیستمش. نمی دونین تو بازار چه خبر همین جوری چکا برگشت می خوره هرروز تو دادگاه و شورا حل اختلاف دنبال زنده کردن پولامم ، آدمم مجبوره جنسش و بفروشه حداقل با این اپ سنجینه میفهمی طرف چی کارس به هر کس و نا کسی اعتماد نمی کنی

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۷ بهمن ۱۳۹۷

    12 هزار تومان برای استعلام -))))))
    رسما به گل نشسته دولت

    • sinabakhshi
      sinabakhshi | ۷ بهمن ۱۳۹۷

      دادش پولشو از طرف بگیر ! من از این به بعد میگم جنس میخوای پول استعلام و خودت بده اگه می خوای بهت جنس بفروشم واسه کار ما خیلی لازم بود همچین چیزی

  • Ahmad
    Ahmad | ۶ بهمن ۱۳۹۷

    دزدی جدید و تحت حمایت قانون جهت جبران کسری بودجه دولت . مملکت دزدخونه اس

  • SpiDeRBoY
    SpiDeRBoY | ۶ بهمن ۱۳۹۷

    آقا این چه وضعشه . من ثبت نام کردم. بعد از تکمیل یه سر به بخش قوانین زدم دیدم نوشته روزی 400 تومن از حساب سیمکارتتون کم میشه...
    ضمن اینکه تلفن پشتیبانی رو که داخل سایتشون گذاشتن زنگ میزنی میگه شماره اشتباهه!! گزینه لغو ثبتنام هم نداره...
    هر استعلام هم 12 هزار تومان هزینه داره!

    • sanjinehinfo
      sanjinehinfo | ۷ بهمن ۱۳۹۷

      دوست عزیز
      در صورتیکه قصد غیرفعالسازی سامانه سنجینه را دارید می توانید عبارت 3Off را به شماره 20898 ارسال نمایید.
      باسپاس

مطالب پیشنهادی