ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

توافق ویرجین گلکتیک با آندر آرمور برای تولید لباس فضانوردی

رقابت شدیدی میان شرکت‌های اسپیس اکس، بوئینگ و ویرجین گلکتیک در توریسم فضایی برقرار شده و این شرکت‌ها سعی دارند هر چه سریعتر اولین توریست را روانه آسمان کنند. حال ویرجین گلکتیک سعی کرده قراردادی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

رقابت شدیدی میان شرکت‌های اسپیس اکس، بوئینگ و ویرجین گلکتیک در توریسم فضایی برقرار شده و این شرکت‌ها سعی دارند هر چه سریعتر اولین توریست را روانه آسمان کنند. حال ویرجین گلکتیک سعی کرده قراردادی با تولید کننده‌ی ورزشی معروف آندر آرمور برای ساخت لباس فضانوردی ثبت کند و به نوعی توجه مخاطبین را به خود جلب نماید.

بر اساس این قرارداد آندر آرمور موظف شده که لباس فضایی و کفش‌ مخصوصی برای ماموریت‌های ویرجین گلکتیک طراحی و تولید کند. بدین ترتیب مسافران و خلبانان این شرکت از این لباس‌ها برای سفر تجاری به فضا استفاده خواهند کرد.

علاوه بر این قرار است آندر آرمور، لباس‌های مخصوصی نیز برای تمرینات فیزیکی و آماده سازی این سفر تولید کند. البته هنوز جزئیات زیادی از این لباس‌ها منتشر نشده و طرحی از آنها نیز منتشر نشده است.

به همین منظور ویدیویی توسط ویرجین گلکتیک در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد تولید کننده‌ی ورزشی یاد شده تلاش‌های زیادی برای توسعه‌ محصولاتی مخصوص سفر‌های فضایی انجام داده است.

بر اساس این ویدیو و گفته‌های دو شرکت، آندر آرمور قرار است عملکرد و توانایی ‌های فضانوردان را ارتقا دهد و در این زمینه چهار فاکتور امنیت، سودمندی، راحتی و زیبایی را به همین ترتیب در نظر بگیرد.

همچنین تمامی فعالان این پروژه نظیر مهندسان، تمرین دهندگان و مامورین کنترل عملیات، لباس‌های ویژه‌ی این شرکت را خواهند پوشید. بدین ترتیب تمامی اشخاص حاضر در سکوی پرتاب آمریکا در نیومکزیکو لباس‌های آندر آرمور را خواهند پوشید. قرار است در آینده‌ای نزدیک از تمامی این لباس‌ها را رونمایی شود.

مدیرعامل ویرجین گروپ عنوان نموده که امیدوار است تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، این فضاپیما به عنوان اولین سفینه فضایی مسافربری پرتاب گردد. تا به حال تاریخ این عملیات بارها عوض شده و به آینده موکول شده و بعید نیست چنین اتفاقی بازهم رخ دهد اما تابستان امسال هواپیمای مسافربری فضایی ویرجین گلکتیک موسوم به VSS Unity سومین پرواز آزمایشی خود با نیروی پیشران راکت را به پایان رساند و موفق شد تا ارتفاع ۵۱ کیلومتری سطح زمین اوج بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohsen.i
    mohsen.i | ۶ بهمن ۱۳۹۷

    ما هم توی خبرا می خونیم آتشنشانی کشور چند هزار دست لباس اتش نشان کم داره. دنیا به فکر چییه ما تو فکر چی.ببخشید سیاه نمایی کردم عذر میخوام

مطالب پیشنهادی