ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

عقب نشینی خودروسازان؛ پیش ‌فروش‌ های قبلی شامل افزایش قیمت نمی شود

خبر داغ امروز اظهارات تازه وزیر صنعت در مورد قیمت خودروهای پیش فروش شده بود. وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص افزایش قیمت خودرو، به بند دوم مصوبه ستاد تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

خبر داغ امروز اظهارات تازه وزیر صنعت در مورد قیمت خودروهای پیش فروش شده بود. وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص افزایش قیمت خودرو، به بند دوم مصوبه ستاد تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: خودروسازان مکلف به تحویل خودروهای پیش فروش شده با تاریخ تحویل اول شهریور ماه تا سی‌ام دی ماه به قیمت قبل هستند.
رضا رحمانی روز شنبه، تاکید کرد که هرگونه افزایش قیمت جدید برای پیش فروش ها و فروش های آتی خواهد بود.پیش فروش خودرو

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت برای آن دسته از پیش فروش هایی که دارای تاریخ تحویل در قرارداد شهریور تا دی ماه ٩٧ بوده اند نیز شامل می شود یا نه؟ گفت: با این تفسیری که گفتم، افزایش قیمت شامل آنها نمی شود؛ در صورتی که قیمت خودرو و یا تاریخ تحویل قطعی در قرارداد قید شده باشد، ملاک همان خواهد بود.
این در شرایطی است که در مجموع، دو خودروساز ایران خودرو و سایپا ٣٠٠ هزار خودرو معوق دارند.
رحمانی افزود: در هر موضوعی وقتی قولی به مردم می دهیم باید به آن عمل کنیم؛ وقتی خودروسازان در پیش فروش های عادی خود به مردم تعهد داده اند که قیمت مطابق زمان تحویل مندرج در قرارداد محاسبه می شود، باید به آن پایبند باشند.

ایران خودرو: افزایش بیش از یکصد درصدی نهاده های تولید خودروهای پیش فروش شده

مصطفی خان کرمی معاون مدیرعامل در بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو اعلام کرد: بررسی‌های کارشناسی نشان می دهدکه تمامی نهاده های تولید در صنعت خودروسازی در بیشتر موارد حتی بیش از ١٠٠ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده، این درحالی است که این شرکت برای تعهدات قبل از شهریور خود هیچ‌گونه افزایش قیمتی را لحاظ نکرده و خودروها را با همان قیمت های قبلی به مشتریان تحویل می دهد.
مصطفى خان کرمى گفت: براساس تصمیم وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت که امروز ابلاغ شده، دعوتنامه هاى ارسالى به مشتریان براى پیش فروش هاى با موعد تحویل تا پایان دى ماه ابطال و دعوتنامه ها براساس قیمت هاى قبلى صادر خواهد شد.
وى درعین حال تاکید کرد: وجوه پرداختى اضافی مشتریانى که با موعد تحویل قبل از اول بهمن ماه تکمیل وجه کرده و یا خودروى خود را تحویل گرفته اند مسترد خواهد شد.
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو اظهار داشت: از مشتریان ایران خودرو به علت درک شرایط موجود کمال تشکر و قدردانی را دارم و بابت تاخیر بوجود آمده در تحویل خودروها از آنان عذرخواهی می کنم.
خان کرمى در توضیح خبرى که به نقل از وى درباره افزایش ٣٠ درصدى قیمت ها منتشر شده نیز گفت: اطلاعاتى که در این مصاحبه بوده مربوط به هفته گذشته و قبل از ابلاغیه وزارت صنعت بوده است.

کاهش 276 هزار دستگاهی تیراژ ایران خودرو

خان کرمی تصریح کرد: براساس آمارهای موجود خودروهای فروخته شده سال جاری و سال گذشته نشان می دهدکه تا ٢٨ دی ماه سال ٩۶ تعداد ۵٧٣ هزار دستگاه از سوی شرکت ایران خودرو فاکتور و به بازار و مشتریان شرکت عرضه و تحویل شده است که این روند در سال ٩٧ و مدت مشابه با تمام دلایل مطرح شده در بالا به ٢٩۶ هزار دستگاه کاهش یافته است.
معاون مدیرعامل در بازاریابی و فروش ایران خودرو اظهار داشت: با مقایسه دو عدد مذکور می توان مشاهده کرد که توان تحویل شرکت ایران خودرو به تعداد ٢٧۶ هزار دستگاه کاهش یافته است و این در حالی است که تعداد تعهدات معوقه این شرکت در سال جاری در حدود ١٠۶ هزار دستگاه است که کمتر از میزان افت تولید است.
وی درپایان افزود: امید است با تدابیری که وزارت صنعت ، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار، نمایندگان مجلس و دستگاه های نظارتی از اواسط خرداد ماه اتخاذ کرده اند، با تامین به موقع قطعات مورد نیاز خصوصا در مورد خودروهای پر تیراژ و مورد نیاز مشتریان محترم شرکت، بتوانیم ظرفیت تولید را افزایش و طی مدت چند ماه از بحث خودروهای معوق و با تاخیرخارج شده و بازار این صنعت مهم که موتور محرک رشد اقتصادی کشور است را به تعادل برسانیم.

همچنین مراسم دیدار مدیران ارشد سایپا با مشتریان بر اساس تاریخ اعلامی، امروز (شنبه) در مجموعه سازه گستر سایپا(کفش ملی سابق) برگزار شد.
در این دیدار عبدالله بابایی نماینده ویژه مدیرعامل گروه سایپا در فروش و خدمات پس از فروش با اشاره به تحویل خودروهای ثبت نامی تا قبل از دی ماه به قیمت قدیم به مشتریان گفت: ملاک قیمت گذاری زمان قید شده تحویل خودرو در دعوتنامه مشتریان است و خودروهایی که موعد تحویل آنها قبل از دی ماه بوده با قیمت قدیم تحویل خواهند شد. از این رو وجوه دریافتی از مشتریانی که با قیمت های اعلام شده تکمیل وجه کرده اند نیز به ایشان بازگردانده خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • m rb
    m rb | ۸ بهمن ۱۳۹۷

    مسئولین مردم رو میندازن جون هم و بیرون معرکه میمونن و مردم رو نگاه میکنن که به هم تیکه میندازن و رحم نمیکنن

  • reza rajabi
    reza rajabi | ۷ بهمن ۱۳۹۷

    نمایندگی می گه بذارید اس ام اس میاد معلوم میشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی