ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۵ مزیت گوشی‌های چینی نسبت به سایر رقبا

طی سال‌های اخیر بازار موبایل در چین گسترده‌تر از همیشه شده است. با وجود حاشیه‌های فراوان پیرامون کمپانی بزرگی مانند هواوی، این شرکت هم‌اکنون جایگاه بالاتری از نظر فروش گوشی هوشمند نسبت به برند شناخته ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

طی سال‌های اخیر بازار موبایل در چین گسترده‌تر از همیشه شده است. با وجود حاشیه‌های فراوان پیرامون کمپانی بزرگی مانند هواوی، این شرکت هم‌اکنون جایگاه بالاتری از نظر فروش گوشی هوشمند نسبت به برند شناخته شده‌ای مانند اپل دارد. علاوه بر هواوی کمپانی‌های دیگری مانند وان پلاس، شیائومی، اوپو، ویو و بعضی از شرکت‌های دیگر این کشور شاهد گسترش تولیدات خود طی بازه‌ زمانی اخیر بوده‌اند.

جدا از بحث فروش، کمپانی‌های چینی در بحث افزایش کیفیت محصولات خود هم موفق ظاهر شده‌اند و به همین دلیل قصد داریم در ادامه نگاهی به کارهایی که تولیدکنندگان چینی موبایل بهتر از دیگر شرکت‌های شناخته شده این صنعت انجام می‌دهند داشته باشیم.

شارژر سریع از همان ابتدا!

البته سامسونگ در مورد این قضیه گناهکار نیست اما اپل با وجود آن که گوشی‌های خود را با بالاترین قیمت ممکن می‌فروشد، آن‌ها را با شارژر سریع عرضه نمی‌کند تا کاربران مجبور به خرید آن به صورت جداگانه‌ای باشند. حال در سمت دیگر ماجرا، جدیدترین پرچمدار هواوی یعنی میت 20 پرو با یک شارژر سریع که عملکرد بهتری نسبت به هر گوشی دیگری در بازار دارد عرضه شده است.

البته برای بهره بردن از چنین قابلیتی نیاز به خرید یک پرچمدار ندارید با گوشی‌های ۵۰۰ دلاری مانند وان پلاس 6T و شیائومی Mi Mix 3 هم می‌توانید از شارژ سریع بهره ببرید.

کیس و محافظه صفحه در جعبه

می‌دانید چه چیز دیگری در جعبه اکثر گوشی‌های برندهای چینی وجود دارد؟ درست حدس زده‌اید یک کیس برای محافظت از بدنه گوشی. میت 20 پرو، Mi Mix 3 و حتی گوشی‌های ارزان‌تری همگی با یک کیس عرضه می‌شوند.

آن‌ها کیفیت عجیب و غریبی ندارند اما به خوبی می‌توانند از گوشی شما محافظت کنند، مخصوصا در روزهای ابتدایی که شما هنوز به استفاده از گوشی جدید خود عادت ندارید و ممکن است آن را بارها روی زمین بیاندازید. مشخص نیست که چرا کمپانی‌هایی مانند اپل زحمت گذاشتن یک کیس این چنینی که در نهایت هزینه‌ای ۱ یا ۲ دلاری دارد را به خودشان نمی‌دهند و در عوض اپل کیس گوشی‌های خود را با قیمت‌ی نزدیک به ۴۰ دلار به فروش می‌رساند.

شارژر بدون سیم درون جعبه

البته این قابلیتی نیست که در تمام گوشی‌های چینی شاهد آن باشیم اما عرضه شیائومی می میکس 3 با شارژر بدون سیم واقعا تحسین برانگیز بود. این در حالی است که دیگر کمپانی‌ها مانند اپل و سامسونگ شارژر بدون سیم خود را با قیمت‌های نسبتا گرانی در فروشگاه‌های خود عرضه می‌کنند. شارژر بدون سیم در حالی یکی از مواردی است که به صورت رایگان با خرید می میکس 3 به آن دسترسی خواهید داشت که این گوشی قیمت بسیار کمتری نسبت به آیفون XR دارد.

عمر بیشتر باتری

این مورد کمی پیش پا افتاده است اما اکثر گوشی‌های چینی بیشتر با باتری‌های قدرتمند‌تر از توقع شما عرضه می شوند. کافی است نگاهی به عملکرد گوشی‌هایی مانند میت 20 پرو و سری می مکس شیائومی داشته باشید تا به صحت این موضوع پی ببرید. گوشی‌هایی مانند لنوو P2 یا سری موتو (که متعلق به کمپانی لنوو است) هم با باتری‌هایی عرضه شدند که عمری دو برابر نسبت به باتری سایر گوشی‌‌های مشابه داشتند و به راحتی تا ۲ روز استفاده دوام می‌آوردند.

البته در این زمینه سامسونگ با گلکسی نوت 9 با ظرفیت ۴ هزار میلی آمپر ساعتی و اپل با آیفون XR که عملکرد فوق العاده‌ای در زمینه باتری دارد به کمپانی‌های چینی نزدیک شدده‌اند.

قیمت مناسب

یکی از مهم‌ترین المان‌هایی که کاربران برای خرید گوشی در نظر می‌گیرند به قیمت مناسب دستگاه برمی‌گردد که در این زمینه گوشی‌های چینی اکثرا به خاطر سود کمتر سازندگانشان از فروش موبایل‌ها، گزینه‌های مناسب‌تری محسوب می‌شوند.

یکی از دلایل ارزان‌تر بودن این گوشی‌ها نسبت به برندهای شناخته شده‌تر مانند اپل و سامسونگ این است که کمپانی‌های چینی خرج‌های سنگین مربوط به بحث بازاریابی و تبلیغات را ندارند. از سوی دیگر داشتن قیمت معقولانه‌تر از سمت اپل و دیگر کمپانی‌های شناخته شده باعث نزدیک‌تر شدن رقابت می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • i2sight
    i2sight | ۷ بهمن ۱۳۹۷

    يه آنر 6x داشتم اونموقع خريده بودم ٨٠٠ و قبلش j7 سامسونك داشتم .... به واقع آنر در همه موارد خيلي سرتر بود

  • Milady
    Milady | ۷ بهمن ۱۳۹۷

    فقط فقط شیائومی???

  • mohammad ghorbani
    mohammad ghorbani | ۷ بهمن ۱۳۹۷

    یه چیزی که توی آیفون ها برام جالبه من یه 5s فکر کنم ۵-۶ ساله دارمش! و یه پیکلس هم دارم. جالبیش اینه آیفونه وای فای 5ghz ساپورت میکنه ولی پیکسل نه! واقعا اپل هرچیزی میذاره بهترینشو استفاده میکنه. برای شرکت ما که پر از دستگاه های بیسیم هست و شدیدا تداخل امواج 2.4ghz اذیت میکنه این ساپورت 5ghz شدیدا کار راه بندازه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی