ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تغییرات اقلیمی
علمی

دمای هوا در ۲۰۱۹ گرم‌تر می‌شود؛ سالی سوزان در راه است

۲۰۱۸ از نظر گرما چهارمین سال تاریخ بود و حالا تحلیلگران از افزایش دمای زمین طی سال جاری خبر داده اند. بر اساس تحلیل های صورت گرفته توسط گروهی از دانشمندان مستقل به نام «برکلی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

۲۰۱۸ از نظر گرما چهارمین سال تاریخ بود و حالا تحلیلگران از افزایش دمای زمین طی سال جاری خبر داده اند.

بر اساس تحلیل های صورت گرفته توسط گروهی از دانشمندان مستقل به نام «برکلی ارث» میانگین دما نسبت به سال های ۱‍۹۵۱ تا ۱۹۸۰ تا ۰.۷۷ درجه سلسیوس افزایش یافته و در سال های اخیر به حداکثر خود رسیده است. این مطالعه حاکی از این است که زمین بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به لطف تغییرات اقلیمی گرمترین سال های تاریخ خود را پشت سر گذاشته است. تغییرات اقلیمی

این گروه با اشاره به الگوهای آب و هوایی نظیر نواحی شرقی استوایی اقیانوس آرام و آزاد شدن حرارت از اقیانوس، به افزایش دما طی سال جاری تاکید کرده اند:

برآورد فعلی ما مبنی بر افزایش دما نسبت به سال قبل است و به احتمال ۵۰ درصد به دومین سال گرم از سال ۱۹۵۰ تبدیل خواهد اما بعید است رکورد ۲۰۱۶ را جابجا کند.

این پیش بینی از همین حالا در حال به حقیقت پیوستن است چرا که استرالیا زیر موج گرمای شدید در حال بریان شدن بوده و میانگین دما در بخش های بزرگی از آفریقا و آسیا از حد معمول فراتر رفته است.

مطالعه برکلی ارث یکی از مستندترین پژوهش های هواشناسی است که از افزایش دمای زمین حکایت دارد، مساله ای که چندان مدنظر ترامپ نیست و به همین خاطر آمریکا از معاهده پاریس خارج شد. بی اعتنایی دولت های بزرگ و کوچک در سراسر دنیا می تواند به تغییرات اقلیمی شدیدتر، افزایش پیش از پیش دما و در نهایت به خطر افتادن حیات در زمین منجر شود.

موسسات تحقیقاتی نیز تلاش های بسیاری را برای کاهش آلاینده صورت داده اند که از این می توان به پروژه انستیتوی Global CCS Institute اشاره کرد که از سیستم جدید CCUS برای تبدیل گازهای خروجی به مواد بی خطر برای محیط زیست رونمایی کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی