ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رویداد داوری جشنواره وب و موبایل ایران برگزار شد؛ ۵ نامزد برتر هر گروه معرفی شدند

رویداد داوری «جشنواره وب و موبایل ایران» در روزهای ۴ و ۵ بهمن در پارک فناوری پردیس برگزار شد. در این رویداد، شورای داوری جشنواره آثار داوری شده در مرحله اول جشنواره را بررسی کردند ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۱

رویداد داوری «جشنواره وب و موبایل ایران» در روزهای ۴ و ۵ بهمن در پارک فناوری پردیس برگزار شد. در این رویداد، شورای داوری جشنواره آثار داوری شده در مرحله اول جشنواره را بررسی کردند و در نهایت ۵ نامزد برتر هر رشته مشخص شدند.

۲۸ داور در این رویداد دو روزه، با حضور خبرنگاران نظرات خود را در خصوص ۱۲ نامزد برتر هر گروه اعلام کردند و ۵ نامزد نهایی را نیز انتخاب کردند. تعداد گروه‌هایی که وب‌سایت‌ها در آن حضور داشتند به ۵۶ و تعداد گروه‌هایی که اپلیکیشن‌ها در حاضر بودند به ۲۰ گروه می‌رسید. روز اول این رویداد مختص بررسی وب‌سایت‌ها و روز دوم نیز به بررسی اپلیکیشن‌های ارسالی اختصاص یافت.

«رضا الفت نسب»، دبیر جشنواره وب و موبایل ایران در نشست خبری این رویداد، عنوان کرد که داوری یازدهمین جشنواره وب و موبایل، از کم‌چالش‌ترین داوری‌های این جشنواره بوده است. وی همچنین عنوان کرد که به عنوان پیوست فرهنگی جشنواره، با همکاری فعالین وب و موبایل کشور مدرسه‌ای در استان سیستان و بلوچستان تکمیل خواهد شد.

«میلاد احرام‌پوش»، هم‌بنیان‌گذار این رویداد نیز از با اشاره به انتخاب بهترین وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها در ۵۶ و ۲۰ گروه، خبر داد که در روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه برندگان نهایی هر گروه در پژوهشگاه نیرو (محل برگزاری اختتامیه) معرفی خواهند شد.

«شایان شلیله»، هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ایران نیز عنوان کرد که هدف این جشنواره، هیچ‌وقت ارائه جایزه مادی نبوده است. او همچنین خبر داد که تندیس‌های یازدهمین دوره از جشنواره وب و موبایل ایران، دست‌ساز بوده و از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند.

به گفته او، در روز ۲۵ بهمن ماه سخنرانی‌ها و کارگاه‌ها برگزار می‌شود و جایزه بخش‌های ویژه نیز اهدا خواهد شد. در روز ۲۶ بهمن، پنل‌های تخصصی برگزار می‌شود و تندیس‌ بهترین‌های هر گروه نیز اهدا می‌شود.

لیست ۵ نامزد برتر در هر یک از ۵۶ گروه وب‌سایت‌ها در این لینک قابل مشاهده است. برای مشاهده لیست ۵ نامزد برتر در هر یک از ۲۰ گروه اپلیکیشن‌ها نیز به این لینک مراجعه کنید.

فرایند داوری در جشنواره وب و موبایل ایران سه مرحله دارد. در مرحله اول، سایت‌ها پس از تایید کمیته ثبت آثار وارد داوری می‌شوند و تمام افرادی که در جشنواره یک سایت تایید شده دارند، می‌توانند به عنوان داور نیز وارد پنل خود شده و به سایت‌هایی که به شکل تصادفی به آنها نشان داده می‌شود، رای دهند.

در مرحله دوم داوری که این دوره، در ۴ و ۵ بهمن ماه در پارک فناوری پردیس انجام شد، شورای داوری ۵ وب‌سایت و اپلیکیشن برتر هر گروه را انتخاب می‌کنند.

در مرحله سوم، تمام افرادی که وب‌سایت تایید شده در جشنواره دارند، به عنوان داور به این مرحله دسترسی خواهند داشت و ۵ وب‌سایت را در کنار هم بررسی خواهند کرد. در نهایت وب‌سایتی که بیشترین رای را دریافت کند به عنوان برنده معرفی خواهد شد.

این در حالیست که در داوری اپلیکیشن‌های موبایل، لیست شرکت‌کنندگان در اختیار داوران قرار می‌گیرد تا از آنها استفاده و بررسی‌شان کنند. شواری داوری در جلسه‌های داوری خود به اپلیکیشن‌ها امتیاز می‌دهند و برگزیدگان را نیز انتخاب می‌کنند.

شورای داوران یازدهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران همچنین در بیانیه‌ای با اشاره به تغییر در ترکیب شورای داوران و استفاده از «حرفه‌ای‌های جوان و باتجربه»، عنوان کرده است که هنوز بسیاری از سایت‌ها و اپلیکیشن‌های ایرانی با وجود رقابت تنگاتنگ، «در ‏زمینه‌هایی همچون تجربه کاربری، تولید محتوا، کاربرد زبان فارسی، طراحی مناسب کاربران و… راهی طولانی تا ارائۀ ‏خدمت یا محصول ایده‌آل به مشتریان خود دارند. امیدواریم یکی از دستاوردهای جشنواره‌ها و رویدادهای پرتعدادی که هر ‏سال در این اکوسیستم برگزار می‌شوند، هم‌افزایی دانش و تجربه‌ها باشد.‏»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی