ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ساعت آخرالزمان: تا نابودی بشر ۲ دقیقه باقیمانده

ساعت آخرالزمان که توسط تعدادی از دانشمندان برای هشدار در مورد بحران های بین المللی طراحی شد، همچنان تنها دو دقیقه با نیمه شب یا زمان نابودی زمین فاصله دارد. دلیل این مساله به خطرات جنگ ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

ساعت آخرالزمان که توسط تعدادی از دانشمندان برای هشدار در مورد بحران های بین المللی طراحی شد، همچنان تنها دو دقیقه با نیمه شب یا زمان نابودی زمین فاصله دارد. دلیل این مساله به خطرات جنگ های هسته ای، بی اعتنایی نسبت به گرمایش جهانی، گسترش جنگ مجازی و کاهش امنیت سایبری عنوان شده است.

به گفته«بولتن دانشمندان اتمی»، نهاد ناظر بر ساعت آخرالزمان این سومین بار است که تا این حد به پایان دنیا نزدیک شده ایم. دو مرتبه قبلی به اوج جنگ سرد و آزمایش راکتور گرما هسته‌ای توسط شوروی و ایالات متحده و آزمایش هسته ای کره شمالی در سال گذشته برمی گردد.

هرچند خطر اتمی کره شمالی از سر جهان تا حدودی کم شده اما بی اعتنایی به گرمایش جهانی، افزایش حملات سایبری به شبکه های کامپیوتری حساس نظیر زیرساخت های شهری، بیمارستان ها و بانک ها و همچنین دروغ پراکنی در شبکه های اجتماعی برای اثرگذاری بر انتخابات باعث دو قطبی شدن جامعه و کاهش باور عامه مردم به پژوهش های مستند و علمی شده است.ساعت آخرالزمان

از سوی دیگر ابرقدرت هایی نظیر چین، آمریکا و روسیه مذاکرات خود در زمینه عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای را متوقف کرده اند. علاوه بر این تلاش آمریکا برای گسترش زرادخانه هسته ای می تواند به ایجاد رقابت اتمی جدیدی بین کشورهای ابرقدرت منجر شود.

در کنار این موارد باید عدم پابندی کشورها به معاهده اقلیمی پاریس و افزایش میزان انتشار گازهای گلخانه ای توسط آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اشاره کرد که در نهایت به افزایش دمای زمین و به خطر افتادن حیات گونه های مختلف منجر خواهد شد.

در پایان «بولتن دانشمندان اتمی» هشدار داده که ما جهان بسیار خطرناک فعلی را عادی جلوه می دهیم و زندگی بشر در لبه پرتگاه به سر می برد. تنظیم این ساعت توسط نهادی خاص و با مشورت دانشمندان و برندگان جایزه نوبل صورت می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • DARYUSH1379
    DARYUSH1379 | ۷ بهمن ۱۳۹۷

    ما مگه بیکاریم که روزانه بیست الی سی مقاله ی طولانی رو بخوانیم واقعا وقت نداریم از طرفی به اخبار و اطلاعات تکنولوژی علاقه مندیم لطفا یک فایل صوتی کنار هر پست اضافه کنید تا هنگام انجام فعالیت روزانه گوش کنیم.

    • MarShaL
      MarShaL | ۷ بهمن ۱۳۹۷

      چنین چیزی که شما میخوای رایگان امکان پذیر نیست

  • MATELF
    MATELF | ۶ بهمن ۱۳۹۷

    ما ایرانیا نه از جنگ هسته ای دیگه میترسیم نه گرمایش جهانی نه هیچ کوفت دیگه ای... مرگ برای ما نعمته رو ب ارامش...

مطالب پیشنهادی