ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

bugatti-crossover3
خودرو

پرونده شاسی بلند بوگاتی مختومه شد؛ بوگاتی اصیل می ماند

اواسط مهرماه امسال و همزمان با برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس بود که خبرهایی مبنی بر احتمال تولید یک مدل شاسی بلند توسط شرکت بوگاتی به گوش رسید. این موضوع چندان هم تعجب برانگیز نبود، زیرا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۵۰

اواسط مهرماه امسال و همزمان با برگزاری نمایشگاه خودروی پاریس بود که خبرهایی مبنی بر احتمال تولید یک مدل شاسی بلند توسط شرکت بوگاتی به گوش رسید. این موضوع چندان هم تعجب برانگیز نبود، زیرا شرکت های مطرح دیگری مثل لامبورگینی، بنتلی و رولزرویس به تولید شاسی بلند روی آورده و به زودی استون مارتین و فراری نیز به این جمع خواهند پیوست.

اگر چه در نمایشگاه خودروی پاریس، صحبت های مدیران بوگاتی به نوعی علاقه آنها به توسعه خودرویی شاسی بلند را نشان می داد، اما مقاله ای که از آقای استفان وینکلمن (Stephan Winkelmann) در وب سایت رسمی بوگاتی منتشر شده، پرونده تمامی گمانه زنی ها را بسته است.

در سطرهای پایانی این مقاله که در آن بیشتر به دستاوردهای بوگاتی در سال 2018 و برنامه های این کمپانی برای گرامیداشت صد و دهمین سالگرد تاسیس پرداخته شده، آقای وینکلمن گریزی به خودروهای شاسی بلند زده و اینگونه نظر خود را ابراز کرده است:

اگر چه شایعات گسترده بوده و زمان نیز مناسب به نظر می رسد، اما بوگاتی خودرویی شاسی بلند تولید نخواهد کرد.

سکاندار فعلی بوگاتی و مدیرعامل پیشین آئودی اسپرت و لامبورگینی در ادامه افزوده مدل شاسی بلند ارزش های فعلی یا تاریخچه بوگاتی را به خوبی منعکس نمی کند.

درست است که آقای وینکلمن صریحا عرضه یک اتومبیل شاسی بلند را منتفی اعلام کرده، ولی این به معنای عدم توسعه مدلی چهار درب نیست. همین چند وقت پیش بود که مدیرعامل 54 ساله بوگاتی، پیوستن مدلی دیگر به شیرون را کاملا محتمل دانسته بود. بنابراین دور از انتظار نیست که در آینده نزدیک شاهد معرفی نسخه تولیدی از مفهومی 16C Galibier باشیم.

bugatti-galibier-concept

البته کانسپت 16C Galibier در اصل یک خودروی پنج در فست بک بود که در سال 2009 معرفی شد. برخی شایعات از تولید این مفهومی با نام Royale حکایت داشتند، اما این اتفاق از آن تاریخ تاکنون رخ نداده است.

بد نیست اشاره کنیم در آگوست 2018 انتشار تصاویری از آنچه که شبیه یک بوگاتی با اتاقی کشیده و دارای درهای عقب دیده می شد، جنجال های زیادی بر پا کرد. با این حال اسرار و جزئیات مربوط به آن کماکان سربسته باقی مانده اند.

bugatti-sedan

در کنار پایان دادن به شایعات مربوط به شاسی بلند بوگاتی، آقای وینکلمن در مقاله خود به تولید 78 دستگاه شیرون در سال 2018 اشاره کرده است. به گفته وی تمامی مدل های شیرون تا سال 2021 از قبل رزرو شده اند.

شایان ذکر است پیش از این کمپانی مکلارن نیز از عدم علاقه خود به تولید مدلی شاسی بلند خبر داده بود. به اعتقاد مدیران این خودروساز انگلیسی، توسعه شاسی بلندی جدید هزینه زیادی به این شرکت تحمیل نموده و در عین حال خودرویی در این کلاس نمی تواند روح یک مکلارن را داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی