ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عضو کمیسیون انرژی مجلس: تاکسی‌های اینترنتی سهمیه بنزین دارند

«غلام‌رضا شرفی»، عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیجیاتو از طرح جامع مجلس برای سهمیه‌بندی بنزین خبر می‌دهد و در پاسخ به این پرسش که آیا در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

«غلام‌رضا شرفی»، عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیجیاتو از طرح جامع مجلس برای سهمیه‌بندی بنزین خبر می‌دهد و در پاسخ به این پرسش که آیا در نهایت سهمیه بنزین به تاکسی‌های اینترنتی نیز تعلق خواهد گرفت یا خیر، پاسخ مثبت می‌دهد و می‌گوید:

«در این طرح تصمیم‌های عادلانه‌ای گرفته می‌شود و در آن به تاکسی های آنلاین پرداخته شده است. اما آنچه اهمیت دارد این است که در این طرح‌، صرفه‌جویی در زمان و سهولت در کار شهروندان در نظر گرفته شده تا زمان کمتری را صرف کنند و کارشان آسان شود. به علاوه به زمان و روحیه اجتماعی مردم آسیبی وارد نشود. این طرح در هفته جاری بررسی خواهد شد و انشالله سامانه‌ای اجرایی می‌شود که در آن از تمامی تجربیات استفاده شود. این طرح بسیار کم عیب خواهد بود و در آن تاکسی‌های آنلاین هم درنظر گرفته خواهند شد.»

با این حال «حسین امیری خامکانی»، نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که این طرح هنوز کارشناسی نشده است. «کوروش کرم‌پور حقیقی»، عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس به دیجیاتو گفت که مخالف سهمیه‌بندی بنزین است و طرح مورد بحث هنوز کارشناسی و بررسی نشده است: «باید صبر کرد و با مشورت‌ها و جلسات متعدد به یک جمع‌بندی درست رسید.»

«احمد امیرآبادی فراهانی»، دبیر هیات رئیسه مجلس نیز روز گذشته در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد که هر ایرانی ماهانه بین ۲۴ الی ۳۰ لیتر سهمیه بنزین هزار تومانی خواهد داشت اما به تاکسی‌ها و حمل‌ونقل عمومی، به مدت ۳ الی ۴ ماه سهمیه تعلق خواهد گرفت: «در این طرح CNG و گازوئیل گران نمی‌شوند پس حمل‌ونقل عمومی و بار هم گران نمی‌شود. پیش‌بینی ما برای تاکسی‌ها -چه تاکسی‌های سنتی و چه تاکسی‌های اینترنتی- این است که سهمیه چند ماهه‌ای داده شود تا با توجه به درآمد دولت از قیمت بالاتر بنزین، تسهیلات قرض‌الح سنه داده شود تا خودروها گازسوز شود.»

«محمدجعفر نعناکار» مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در توییتر خود خبر داده است که این طرح در سه ماده تقدیم مجلس شده است. در این طرح وزارت نفت موظف شده است تا سامانه بورس الکترونیک معاملات بنزین سهمیه بندی را ایجاد کند و جایگاه‌های بنزین نیز موظف هستند بنزین آزاد را بر مبنای قیمت این سامانه به فروش برسانند.

ماده بعدی به ایجاد نرم‌افزار نوبت‌دهی اشاره می‌کند و می‌گوید که اولویت استفاده از جایگاه CNG، با خودروهای عمومی، وانت‌بار و همچنین تاکسی‌های اینترنتی است.

در حال حاضر به نظر می‌رسد اولویت دولت و مجلس، سوق دادن مردم به سمت استفاده از خودروهای گازسوز و یا تبدیل کردن خودروها، تاکسی‌های سنتی و تاکسی‌های اینترنتی مثل سامانه‌ اسنپ به خودروهای گازسوز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۸ بهمن ۱۳۹۷

    علی لاریجانیشون‌ گفت که سهمیه بندی ای در کار نیست!

  • Mohammadreza7
    Mohammadreza7 | ۶ بهمن ۱۳۹۷

    والا شما هدفتان از بردن مردم هست خدا رو شکر کشور های دیگه هم نفت خرید. نمیکند باید یه جور از مردم بگیرید چه بهتر از منابع خدادادی ملت ایران ده برابر بگیریم و بندازیم گردن آمریکا و هم پیمانان آمریکا و اخرش ملت گول میخورند تا تمام کند

مطالب پیشنهادی