ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این ربات‌، پارک ماشین در فرودگاه را آسان می‌کنند [تماشا کنید]

یکی از مشکلات تمام فرودگاه ها به بخش پارک کردن ماشین‌ها برمی‌گردد؛ مشکلی که سیستم پارکینگ خودکار استن قصد رفع آن را دارد. بعد از داشتن تجربه‌هایی موفق در شهرهای پاریس و لیون فرانسه، حال ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

یکی از مشکلات تمام فرودگاه ها به بخش پارک کردن ماشین‌ها برمی‌گردد؛ مشکلی که سیستم پارکینگ خودکار استن قصد رفع آن را دارد. بعد از داشتن تجربه‌هایی موفق در شهرهای پاریس و لیون فرانسه، حال این سیستم به فرودگاه گاتویک لندن خواهد رسید انتظار می‌رود عملکرد درخشان خود را دوباره تکرار کند.

فرودگاه یکی از مکان‌هایی است که در آن صرفه‌جویی در استفاده از فضا، به خصوص در پارکینگ‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با وجود نظارت‌هایی که در حال حاضر بر پارک صحیح خودروها در پارکینگ‌ها صورت می‌گیرد، هنوز جای زیادی برای پیشرفت وجود دارد.

نحوه کار استَن برای پارک ماشین با اشغال کم‌ترین فضای ممکن به این شرح است: شما ماشین خود در یک گاراژ کوچکی پارک می‌کنید، سیستم شما را اسکن می‌کند و بعد از آن بقیه کارها را به این سیستم می‌سپارید و به هواپیمای خود برسید. یک ربات خودرو شما را به یک پارکینگ مناسب با تراکم بالا هدایت کرده و هنگام بازگشت شما به فرودگاه آن را برمی‌گرداند.

ربات‌هایی که این سیستم برای جابجایی ماشین‌ها از آن‌ها استفاده می‌کند شکل جالب و شباهت زیادی به یک تستر دارند. آن‌ها به سطحی سینی مانند مجهز شده‌اند که با استفاده از آن‌ می‌توانند ماشین شما را بلند کرده و به نقطه مورد نظر حمل کنند. لازم به ذکر است که این ربات‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای در پارک کردن ماشین‌ها در فضاهای بسیار تنگ دارند.

از آن‌جایی که کار به ربات‌ها سپرده شده است، دیگر نیازی به در نظر گرفتن فضا برای خروج سایر ماشین‌ها نیست و در ضمن درهای خودرو نیز نیازی به باز شدن ندارند در نتیجه خودروها می‌توانند بسیار نزدیک به یکدیگر قرار بگیرند و در نتیجه ذخیره زیادی در استفاده از فضا صورت می‌گیرد.

جدا از این موضوعات نباید از امنیت بالا و سهولت بیشتر مسافران هنگام استفاده از چنین سیستمی غافل شد و این اختراع می‌تواند در مکان‌هایی که کمبود فضا یکی از مشکلات اساسی است تغییرات مثبت زیادی را به‌وجود آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی