ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

1e16ca79-mclaren-2050-formula-1-car-2
خودرو

پیش نمایش مکلارن از رقابت های فرمول یک در سال 2050 [تماشا کنید]

شرکت مکلارن که بخش خودروهای خیابانی آن این روزها دوران بسیار پرفروعی را سپری می کند، آینده مسابقات فرمول یک را همانند بازی های ویدیویی می بیند. این کمپانی اخیرا در پروژه تحقیقاتی "MCLExtreme" پیش ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

شرکت مکلارن که بخش خودروهای خیابانی آن این روزها دوران بسیار پرفروعی را سپری می کند، آینده مسابقات فرمول یک را همانند بازی های ویدیویی می بیند. این کمپانی اخیرا در پروژه تحقیقاتی "MCLExtreme" پیش نمایشی از رقابت های فرمول یک در سال 2050 را تجسم کرده که در آن خودروهای حاضر قابلیت های عجیب و غریب و بسیار پیشرفته ای دارند.

0e2c26b7-mclaren-2050-formula-1-car-1

طبق انتظار ایده پردازان مکلارن خودروهای فرمول یک آینده را کاملا الکتریکی می دانند. مسیر موجود برای این رقابت ها نیز پیشرفته تر بوده و به لطف تایرهای خاص امکان دستیابی به سرعت 500 کیلومتر در ساعت و همچنین عبور از پیچ های 90 درجه با شتاب جانبی 5G و سرعت 450 کیلومتر در ساعت میسر خواهد شد.

2951c3aa-mclaren-2050-formula-1-car-6

در سال 2050 خودروهای فرمول یک در حین حرکت بر روی سطح مسیر تعیین شده و از طریق سیم پیچ های القایی شارژ خواهند شد. با پیشرفت های صورت گرفته 10 الی 50 درصد از ظرفیت باتری های خودرو در عرض تنها 10 ثانیه شارژ می شود.

d35e2a2f-mclaren-2050-formula-1-car-3

به جای پیت استاپ که اکنون بخشی از رقابت های فرمول یک است، در آینده خودروها احتمالا باید چند دور را در مسیری که مخصوص شارژ تعیین خواهد شد، طی کنند. سرعت شارژ خودروها هم بر اساس سرعت راننده متغیر خواهد بود تا تیم ها استراتژی های خاصی را برای رقابت به رقبا داشته باشند.

a71120c8-mclaren-2050-formula-1-car-4

برای دستیابی به سرعت های بالا، پیست مسابقات دارای سربالایی ها و سراشیبی های بیشتری خواهند بود. رانندگان نیز همانند خلبانان باید لباس های مخصوصی را که دارای بالشتک های باد شونده هستند، بپوشند. این لباس های برای خنثی کردن نیروی گرانش کاربرد خواهند داشت.

3d850dcd-mclaren-2050-formula-1-car-7

در حال حاضر بهره گیری از اجزای ایرودینامیک فعال ممنوع است، اما مکلارن پیش بینی می کند که تا 2050 قوانین تغییر پیدا کرده و تیم ها خواهند توانست از چنین اجزایی در اتومبیل ها استفاده کنند. کانسپتی که این کمپانی طراحی کرده، توانایی تغییر شکل بدنه را داشته و بسته به شرایط قادر است خود را برای دستیابی به سرعت های بالا یا ترمزگیری آماده کند.

56a56e82-mclaren-2050-formula-1-car-8

به منظور مقابله با پیچیدگی ها و خطرات موجود، هوش مصنوعی به یاری رانندگان خواهد آمد. به کمک هوش مصنوعی وضعیت عاطفی راننده نیز تشخیص داده شده و پیشنهادهای مناسبی به وی ارایه می شود.

طرح های مفهومی مکلارن در نوع خود بسیار جالب هستند، هر چند به نظر می رسد مهندسین این کمپانی از فیلم تخیلی Ready Player One بیش از حد تاثیر پذیرفته اند!

3868e928-mclaren-2050-formula-1-car-5

گفتنی است هوش مصنوعی و پیشرانه های الکتریکی مدتی می شود که به صنعت خودرو راه یافته و مسلما در آینده بیشتر از آنها خواهیم شنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۷ بهمن ۱۳۹۷

    اون موقع رانندگی هم مگه هست هنوز

مطالب پیشنهادی