ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

درآمدهای فیسبوک
تکنولوژی

نقش پنهان کودکان در افزایش درآمدهای فیسبوک

گزارش جدیدی در نشریات خبری مختلف منتشر شده که نشان می دهد کودکان کم سن و سال با استفاده از اطلاعات بانکی والدین خود، خریدهای درون برنامه ای هنگفتی را طی سال های اخیر در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

گزارش جدیدی در نشریات خبری مختلف منتشر شده که نشان می دهد کودکان کم سن و سال با استفاده از اطلاعات بانکی والدین خود، خریدهای درون برنامه ای هنگفتی را طی سال های اخیر در بازی های آنلاین میزبانی شونده توسط فیسبوک انجام داده اند و بر درآمدهای فیسبوک از این طریق افزوده اند؛ متاسفانه اما این غول شبکه های اجتماعی اقدامی برای جلوگیری از این خریدها انجام نداده است.

اسناد تازه ای که یکی از دادگاه های آمریکا در این باره منتشر کرده نشان می دهد فیسبوک سال های سال است از طریق آنچه «جعل دوستانه» خوانده می شود، موجبات انجام این خریدها را در اختیار کودکان قرار داده و کاری برای جلوگیری از این اتفاق انجام نداده چراکه نگران بوده ایجاد مکانیزم های امنیتی درآمدهای آن را تحت تاثیر قرار دهد.

درآمدهای فیسبوک

گفته می شود در سال ۲۰۱۶ توافقی میان این کمپانی تحت مدیریت مارک زاکربرگ و جمعی از والدین شاکی صورت پذیرفته که ادعا داشتند فرزندانشان در زمان انجام بازی های ویدیویی رایگان به میزبانی فیسبوک ناخواسته خریدهایی با مبالغ هنگفت انجام داده اند و به صورت مستمر بر درآمدهای فیسبوک اضافه کرده اند. و با وجود آنکه فیسبوک به وجود این مساله پی برده ظاهرا ترجیح داده که به درخواست های بازپرداخت پول در دادگاه پاسخ بدهد تا اینکه مشکل را رفع کند و از درآمدهایش بکاهد.

اسناد مربوط به آن پرونده تا همین چند وقت پیش کاملا محرمانه بود زیرا فیسبوک توانست قضات دادگاه را مجاب کند که انتشار عمومی چنین خبری میتواند کسب و کارش را تحت تاثیر قرار دهد اما هفته گذشته بالاخره مجوز انتشار آنها صادر شد.

در بخش هایی از این اسناد دو کارمند فیسبوک در رابطه با پرونده ای به مبلغ ۶۵۴۵ دلار صحبت کرده اند که در آن، کودک ظاهرا خود را ۱۵ ساله معرفی کرده اما در واقع کم سن و سال تر بوده. در اسناد منتشر شده از این کودک تحت عنوان وال یاد شده؛ واژه ای که برای اشاره به کاربرانی استفاده می گردد که خریدهای زیادی انجام می دهند و در درآمدهای فیسبوک نقش موثر دارند.

طبق اطلاعات مندرج دراین اسناد که به سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ مربوط می شوند فیسبوک به خوبی از خریدهایی که بچه ها بدون مجوز پدر و مادرهایشان در بازی هایی چون انگری بردز انجام می داده اند آگاه بوده و ظاهرا والدین هم می دانسته اند که فرزندانشان مشغول اجرای کدام بازی هستند اما تصور نمی کردند که امکان خرید با استفاده از پسوردهای بانکی آنها را داشته باشند. مشخص نیست که این خریدهای درون برنامه ای بدون اجازه تا چه حد روی درآمدهای فیسبوک نقش داشته اند اما مبلغ هرچه بوده برای مدیران این شرکت قابل چشم پوشی نبوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی