ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نتیجه عجیب یک تحقیق؛ فرمان خودرو چهار برابر از توالت کثیف تر است

نتایج تحقیقی که اخیرا توسط یک شرکت اجاره دهنده خودرو از میان 1000 فرد آمریکایی انجام شده، نشان می دهد 320 نفر از آنها به ندرت نسبت به تمیز کردن و رفع آلودگی های موجود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۹:۱۵

نتایج تحقیقی که اخیرا توسط یک شرکت اجاره دهنده خودرو از میان 1000 فرد آمریکایی انجام شده، نشان می دهد 320 نفر از آنها به ندرت نسبت به تمیز کردن و رفع آلودگی های موجود روی فرمان اتومبیل، اقدام می کنند. به عبارت دقیق تر تمیز بودن غربیلک فرمان برای 32 درصد از پرسش شوندگان اهمیتی نداشته و آنها سالی یک بار فضای داخلی خودروی خود را تمیز می کنند.

موضوع وقتی جالب تر می شود که بدانیم طبق داده های مرکز ملی اطلاعات زیست ‌فناوری ایالات متحده (National Center for Biotechnology Information) کابین خودروها جزو کثیف ترین مکان های کره زمین محسوب شده و حتی ممکن است میزان آلودگی های موجود از کاسه توالت بیشتر باشد! نکته چندش آور اینکه داده های این مرکز از چهار برابر بودن کثیفی غربیلک فرمان خودرو در مقایسه با توالت فرنگی حکایت دارند!

فرمان خودرو

حال سوال مهمی که پیش می آید اینست که میزان کثیف بودن با چه معیاری مشخص شده است؟ در پاسخ باید گفت که محققان از تعداد باکتری ها و واحدهای تشکیل دهنده کلنی ها (CFU) در هر سانتی متر مربع برای این کار استفاده کرده اند. بررسی فرمان خودرو نشان داده که این بخش با 629 CFU آلودگی بسیار بیشتری نسبت به کاسه (نشیمن گاه) توالت های عمومی با 172 CFU دارند.

مساله مهم دیگر اینکه طبق این تحقیق بیش از 700 نوع باکتری مختلف در کابین یک خودرو زندگی می کنند! از میان این 700 باکتری، گفته می شود دو نوع با نام های استافیلوکوک و پروپیونی باکتریوم منشا برخی از مشکلات سلامتی و بیماری ها هستند.

steering-wheel-toilet (1)

بد نیست اشاره کنیم مسمومیت غذایی، ایجاد مشکلات پوستی و MRSA برخی از عوارض باکتری استافیلوکوک و التهاب و عفونت از عوارض باکتری پروپیونی باکتریوم به شمار می روند.

به غیر از فرمان و توالت، محققین به بررسی تلفن همراه و آسانسورهای عمومی نیز پرداخته و به ترتیب با ارقام 100 و 313 CFU مواجه شده اند.

همانطور که قابل حدس است، غذا خوردن در داخل کابین خودرو اصلی ترین عامل آلودگی باکتریایی آن است. با توجه به عوض شدن سبک زندگی، خوردن و آشامیدن حین ترددهای روزمره اینک بسیار متداول شده و افراد زیادی در داخل وسیله نقلیه خود اقدام به خوردن صبحانه و ناهار می کنند.

نتایج این تحقیق به خوبی آشکار می سازد که اگر به بهداشت خود و اعضای خانواده اهمیت می دهید، اولا باید تا احد امکان از خوردن و آشامیدن در داخل خودرو خودداری کنید، ثانیا هر از چند گاهی با دقت دستی به سر و روی اجزای کابین به ویژه غربیلک فرمان خودرو بکشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی
    علی | ۸ بهمن ۱۳۹۷

    بعد از گوشیها حالا فرمان خودرو! کم کم داریم به این نتیجه ميرسیم که توالت‌ها خیلی تمیزند! ?

مطالب پیشنهادی