ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هملت
تکنولوژی

هملت ۳۶۰؛ روح کاربر در کالبد پدر کشته شده شاهزاده دانمارک

گوگل در همکاری با شرکت مستقل شکسپیر ارائه‌ای از نمایشنامه کلاسیک شکسپیر را در فضای واقعیت مجازی تهیه کرده که هملت ۳۶۰ نام دارد و کاربر را در نقش بدون دیالوگ پدر هملت قرار می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

گوگل در همکاری با شرکت مستقل شکسپیر ارائه‌ای از نمایشنامه کلاسیک شکسپیر را در فضای واقعیت مجازی تهیه کرده که هملت ۳۶۰ نام دارد و کاربر را در نقش بدون دیالوگ پدر هملت قرار می دهد.

البته اشاره کنیم که نسخه مدرن از نمایشنامه هملت کلیه دیالوگ های نسخه اصلی را ندارد و در وهله نخست روی رابطه میان هملت و پدرش تمرکز دارد. ضمن جلو رفتن داستان این نمایشنامه ۶۱ دقیقه ای هم بازیگران به اطراف حرکت می کنند و ناظر را تشویق می کنند که دنباله رو آنها باشد و به کشف لوکیشن بپردازد.

صحنه اجرای این نمایشنامه تک پرده ای نیز با مجموعه ای از مبل های تزئینی، قالیچه و (در نقطه ای) یک ماشین قدیمی پر شده. کافیست در حین اجرا، نگاهی به داخل آینه بیاندازید تا بازتابی از تصویر پدر هملت را ببینید که غرق در خون شده و رنگی به رخسارش نمانده. در واقع همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد در این نمایشنامه شما نقش یک پادشاه در حال سقوط را ایفا می کنید.

هملت ۳۶۰ هم اکنون روی کانال یوتوب بوستون متعلق به شبکه رادیویی WGBH موجود است و در وهله نخست همانطور که اشاره کردیم برای مشاهده از طریق هدست واقعیت مجازی طراحی شده است که گوگل نیز طبیعتا توصیه کرده از هدست کاردبورد برای این منظور استفاده گردد هرچند که استفاده از محصولات دیگر نیز برای این منظور امکان پذیر است. با این حال اما امکان مشاهده هملت ۳۶۰ از طریق تلفن همراه، کامپیوتر یا برخی تلویزیون ها نیز امکان پذیر است.

هملت

هملت طولانی ترین اثر ویلیام شکسپیر است که در تاریخ ۱۶۰۲ میلادی به رشته تحریر در آمده و ماجرای شاهزاده ای دانمارکی را به تصویر می کشد که قتل پدرش باخبر می گردد و وقتی به کاخ می آید تاج و تخت را در دستان عمویش می بیند. شب هنگام پدر مقتولش به خواب او می آید و خبر می دهد که کلادیوس (برادرش) با زهر او را کشته و از فرزندش می خواهد که انتقام وی را بگیرد. هملت نیز برای این کار نمایشی را در کاخ ترتیب می دهد و همین داستان را پیش روی عمو اجرا می کند که باعث آشفتگی او می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • vahid kamali
    vahid kamali | ۷ بهمن ۱۳۹۷

    نقش بازوبند سهراب هم یک زمانی میاد

مطالب پیشنهادی