ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بسته حمایتی دولت
تکنولوژی

راه‌اندازی کد USSD جهت پاسخگویی به سوال درباره بسته حمایتی دولت

سازمان تامین اجتماعی برای بیمه شدگان و مستمری بگیرانی که در خصوص بسته حمایتی دولت سوال دارند، کد دستوری USSD اعلام کرد. «محمد حسن زدا» سرپرست سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد کسانی‌ که در مورد ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

سازمان تامین اجتماعی برای بیمه شدگان و مستمری بگیرانی که در خصوص بسته حمایتی دولت سوال دارند، کد دستوری USSD اعلام کرد.

«محمد حسن زدا» سرپرست سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد کسانی‌ که در مورد بسته‌های حمایتی دولت سوال دارند می‌توانند کد دستوری #۸*۱۴۲* را شماره گیری و کدملی سرپرست خانوار را وارد کنند. به گفته او پاسخ این سوال که آیا آنها مشمول دریافت این کمک هستند یا خیر برای آنها ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی (۱۴۲۰) تماس‌های فراوانی در این خصوص را پاسخ داده است، گفت: «کد دستوری مذکور برای پاسخگویی بهتر و بیشتر مخاطبان تعریف شده است.» بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، زدا با اشاره به ارائه بسته کمک دولت به بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی گفته است:

«به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از بیمه شدگان و ۲ میلیون و ۶۰۰ میلیون نفر مستمری بگیر این سازمان که شرایط دریافت این کمک را داشته اند، بسته حمایتی پرداخت شده است.»

به گزارش دیجیاتو کد دستوری USSD اعلام شده روی تمامی سیم‌کار‌ت‌های تلفن همراه فعال نمی‌شود و تنها مشترکان اپراتور همراه اول هستند که پیام «سبد حمایتی کالا، ثبت نام» را دریافت می‌کنند و می‌توانند «کد ملی سرپرست خانوار یارانه بگیر» را وارد کنند. خدمات USSD بیمه تامین اجتماعی در اپراتورها به شرح زیر است:

  • کد USSD مشاهده خدمات بیمه برای همراه اول #۱۴۲*
  • کد USSD مشاهده سوابق بیمه برای ایرانسل  #۱۴۲۰*۴*
  • کد USSD مشاهده سوابق بیمه برای رایتل  #۱۴۲۰*۴*

سامانه کد دستوری بسته حمایتی دولت هم تا لحظه نوشتن این خبر (هفتم بهمن، ساعت ۱۷) هنوز برای دیگر سرویس‌های اپراتور فعال نیست و به عنوان مثال مشترکین ایرانسل با زدن این کد با پیام زیر روبرو می‌شوند.

بسته حمایتی دولت

لازم به توضیح است طبق آخرین اخبار منتشر شده مددجویان کمیته امداد، بهزیستی، تامین اجتماعی، بازنشستگان کشوری و لشکری، بازنشستگان صندوق فولاد و مستمری‌بگیران بنیاد شهید و سایر اقشار از جمله گروه‌های دریافت کننده بسته حمایتی هستند. همه کارکنان دولت براساس این مصوبه چه رسمی، پیمانی (براساس حکم کارگزینی)، قراردادی یا شرکتی باشند (براساس قرارداد) چنانچه قید شده باشد که زیر ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرند مشمول این طرح می‌شوند.

همچنین تمام بیمه شدگان تامین اجتماعی در زمره دریافت کنندگان بسته حمایتی هستند و فرقی نمی‌کند که قراردادی باشند یا رسمی، فقط کافی است حقوق‌شان زیر ۳ میلیون تومان باشد. این رقم البته فقط به سرپرست خانوار تعلق می‌گیرد و به حساب یارانه‌شان واریز می‌شود پس به دونفر بیمه شده در یک خانوار ۲ بار بسته داده نمی‌شود. لذا از ۱۳ میلیون بیمه شده ممکن است به نصف افراد تعلق گیرد و سایر افراد خانواده در سایر گروه‌ها مشمول دریافت بسته شوند.

بسته حمایتی دولت

گفته می‌شود این اطلاعات براساس ساختار خانوار هدفمندی یارانه‌ها است. بسته حمایتی شامل حال کارگران بخش خصوصی نیز می‌شود ضمن اینکه به همه کسانی که قرارداد بیمه تامین اجتماعی دارند حتی اگر از بخش خصوصی باشند بسته حمایتی به شرط حقوق زیر ۳ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • acoleman
    acoleman | ۸ بهمن ۱۳۹۷

    کسی میدونه برا کسایی که نه بیمه دارن نه حقوق و نه کار و تو بدترین شرایط دارن زندگی میکنن چطوریه آیا بهشون تعلق میگیره؟

  • naser gh
    naser gh | ۷ بهمن ۱۳۹۷

    من خودم بیمه بیکاری میگیرم ولی بسته رو واریز نکردن نامردا

  • مجید
    مجید | ۷ بهمن ۱۳۹۷

    یعنی این روباه بنفش ریده! تکرار می کنم ریده!

  • Kachool
    Kachool | ۷ بهمن ۱۳۹۷

    پس به ما نمیدن که نه بیمه داریم نه چیزی

    • Ali1988
      Ali1988 | ۷ بهمن ۱۳۹۷

      ماها رو اصلا به حساب نمیارن. کمک کردنشون هم شکل آدمیزاد نیست

مطالب پیشنهادی