ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مربی هوشمند
تکنولوژی

این تیم فوتبال انگلیسی انتخاب ترکیب و تاکتیک را به هوش مصنوعی سپرده است

چندی قبل «آرسن ونگر»، سرمربی سابق آرسنال پیش بینی کرد که ربات ها جای مربی روی نیمکت را می گیرد و حالا ظاهرا پیش بینی وی به واقعیت نزدیک شده چرا که باشگاه فوتبال «وینگیت ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

چندی قبل «آرسن ونگر»، سرمربی سابق آرسنال پیش بینی کرد که ربات ها جای مربی روی نیمکت را می گیرد و حالا ظاهرا پیش بینی وی به واقعیت نزدیک شده چرا که باشگاه فوتبال «وینگیت و فینشلی» برای انتخاب ترکیب و تاکتیک ها به استفاده از هوش مصنوعی روی آورده است.

این تیم که در رده هفتم فوتبال انگلستان فعالیت دارد، با همکاری شرکت فناوری «بیگ بنگ» سیستم هوش مصنوعی را پیاده سازی کرده که به مربیان اجازه می دهد اطلاعات مربوط به تیم مقابل را از طریق اسپیکر هوشمند به سیستم وارد کرده و تاکتیک پیشنهادی و حتی جملات روحیه بخش را از آن دریافت کنند. در صورتی که هر یک از بازیکنان اصلی در دسترس نباشند، سیستم راه حلی جایگزین را پیشنهاد می کند. مربی هوشمندبیگ بنگ مربی هوشمند را به گونه ای طراحی کرده که با گذشت زمان و بر اساس نتایج قبلی هوشمندتر می شود. «دیو نورمن»، سرمربی این تیم لندنی با تاکید بر اینکه استفاده از این سیستم روش های کنونی فوتبال را تغییر نمی دهد گفت:

هوش مصنوعی قرار نیست جای مدیر یا مربیان را بگیرد اما تیم را با تغییرات زیربنایی و تکنولوژی ایجاد شده در ده سال اخیر سازگار می سازد.

مدیر این تیم هم با اشاره به اینکه هوش مصنوعی دنیای فوتبال را به کلی عوض نمی کند ابراز امیدواری کرد که وینگیت و فینشلی را نسبت به رقبا در موقعیتی بهتر قرار دارد و سه امتیاز بازی را برای آنها به ارمغان بیاورد.

هدف اولیه از طراحی مربی هوشمند توسط بیگ بنگ آشنا کردن جوانان این کشور با قالبت های هوش مصنوعی از طریق پیاده سازی آن در محبوبترین ورزش انگلیس بوده است. به گفته توسعه دهندگان سیستم مذکور بر پایه فناوری های موجود و دستیار هوشمند الکسا طراحی شده اما نباید انتظار داشت که پیشنهادهای آن حتما به برد تیم در پایان بازی منجر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی