ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلاش سامسونگ برای حذف پلاستیک در تولید محصولاتش

سامسونگ قصد دارد امسال در بسته بندی محصولاتش از مواد پایدار و سازگار با محیط زیست استفاده نماید. بدین ترتیب شاید از میزان پلاستیک موجود در طبیعت کاسته شود و با حذف پلاستیک در فرآیند ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

سامسونگ قصد دارد امسال در بسته بندی محصولاتش از مواد پایدار و سازگار با محیط زیست استفاده نماید. بدین ترتیب شاید از میزان پلاستیک موجود در طبیعت کاسته شود و با حذف پلاستیک در فرآیند تولید گجت‌ها، شرایطی محیطی بهتری برای ساکنین کره‌ی زمین فراهم آید.

حذف پلاستیک

کمپانی کره‌ای طی انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد دیگر در تولید تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و پوشیدنی‌هایش از پلاستیک استفاده نخواهد کرد و مواد سازگار با محیط زیست را جایگزین این متریال خواهد نمود.

به گفته‌ی سامسونگ، مهندسان نیز به سبب همین تصمیم مجبور شده‌اند تغییرات زیادی در طراحی شارژ‌های تلفن‌های هوشمند ایجاد کنند تا درصد پلاستیک استفاده شده در آنها را پایین آورند. بدین ترتیب شارژهای سامسونگ مثل گذشته براق نخواهد بود و رنگ مات روی آنها را خواهد گرفت.

حذف پلاستیک

علاوه بر این کمپانی کره‌ای کیسه‌های پلاستیکی معمولی استفاده شده برای محافظت از دستگاه تهویه مطبوع، یخچال، تلویزیون و ماشین‌های لباس شویی را کنار می‌گذارد و مواد بازیافتی و پلاستیک سازگار با محیط زیست را انتخاب خواهد کرد که با بهره گرفتن از سوخت‌های فسیلی تولید نشده‌اند.

همچنین سامسونگ عنوان نموده که از سال آینده، سراغ کاغذ‌هایی خواهد رفت که توسط سازمان‌های حفاظت از محیط زیست جهانی تایید شده باشند.

حذف پلاستیک

سرپرست مرکز رضایت مشتریان جهانی سامسونگ «Gyeong-bin Jeon» مدعی شده که این کمپانی از مشکلات جامعه جهانی با افزایش زباله‌های پلاستیکی و کاهش منابع طبیعی باخبر است و تلاش می‌کند با تغییرات ایجاد شده و کاهش میزان تولید زباله‌های پلاستیکی قدمی در راستای حفظ محیط زیست بردارد.

بدین ترتیب این کمپانی کره‌ای متعهد شده که تا سال ۲۰۳۰ میلادی از ۵۰۰ هزار تن پلاستیک بازیافتی استفاده کند و ۷.۵ تن پلاستیک دور ریخته شده را جمع آوری نماید.

حذف پلاستیک

شاید تلاش سامسونگ برای حذف پلاستیک بتواند کمی از مشکلات موجود در حوزه‌ی زباله‌های پلاستیکی کم کند. همانطور که می‌دانید از سال ۱۹۵۰ میلادی تا به حال ۸.۳ میلیارد تن پلاستیک تولید شده است و ۶.۳ میلیارد تن از این مقدار پلاستیک دور ریخته می‌شود. همچنین پژوهشگران متوجه شده‌اند که ذرات پلاستیک به عمیق ترین بخش های اقیانوس نفوذ کرده اند و حتی گفته شده این ذرات به بدن انسان ها نیز وارد شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی