ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

6533d3cd-2019-genesis-g70-4
خودرو

شاید وقتی دیگر؛ جنسیس فعلا به دنبال عرضه رقیبی برای ب ام و M3 نیست

پس از تبدیل جنسیس به یک برند مستقل در سال 2015، هیوندای تصمیم گرفت به مصاف خودروسازان رده بالای آلمانی رفته و با شرکت هایی مثل مرسدس بنز، ب ام و و آئودی رقابت کند. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

پس از تبدیل جنسیس به یک برند مستقل در سال 2015، هیوندای تصمیم گرفت به مصاف خودروسازان رده بالای آلمانی رفته و با شرکت هایی مثل مرسدس بنز، ب ام و و آئودی رقابت کند.

تاکنون سه مدل سدان تحت برند جنسیس عرضه شده اند که عبارتند از G80، G70 و G90. این سه خودرو به ترتیب رقیب سری 3، سری 5 و سری 7 ب ام و محسوب می شوند.

سدان کامپکت G70 که شهریورماه 1396 معرفی شد، توانسته از اکثر بررسی ها سربلند بیرون آمده و نظر مثبت نشریات مختلف را جلب کند. این اتومبیل کره ای چنان عملکرد تحسین برانگیزی داشته که چندی پیش نشریه معتبر موتور ترند آن را به عنوان خودروی سال 2019 برگزید.

7f7c9f0e-2019-genesis-g70-2

با توجه به این موضوع و صحبت های آقای مایک اوبراین (Mike O’Brien) معاون ارشد دپارتمان توسعه محصول جنسیس در آمریکا شایعاتی شکل گرفته بود مبنی بر اینکه این برند لوکس با توسعه نسخه قوی تر از G70 خود را برای رویارویی با ب ام و M3 آماده می کند؛ اما اخیرا آقای مانفرد فیتزگرالد (Manfred Fitzgerald) مدیرعامل جنسیس در مصاحبه با نشریه Car and Driver به این شایعات پایان داده و گفته که فلسفه تولید مدل های N هیوندای در برند لوکس جنسیس فعلا تکرار نخواهد شد.

8985dc2f-2019-genesis-g70-00

به اعتقاد آقای فیتزگرالد برند نوپای جنسیس ابتدا باید پایه های خود را محکم نموده و بر روی اصول اولیه تاکید کند. وی هدف کوتاه مدت جنسیس را توسعه مدل های شاسی بلند و تنوع بخشیدن به محصولات اعلام کرده است.

چنانچه پیگیر اخبار مربوط به برند لوکس کره ای ها بوده باشید، حتما می دانید که کراس اوور GV80 سال آینده معرفی خواهد شد، پس از آن و در سال 2021 هم یک کراس اوور کوچک به جمع محصولات جنسیس اضافه می شود.

گسترش شبکه نمایندگی ها در ایالات متحده قبل از معرفی مدل های جدید، یکی از اقداماتی است که جنسیس شدیدا بر روی آن تمرکز نموده است. این کمپانی در نظر دارد تعداد نمایندگی های خود در آن سوی دنیا را به رقمی بین 300 الی 350 برساند.

2018-genesis-g70

آقای فیتزگرالد در ادامه صحبت های خود افزوده:

این برند روز به روز تکامل پیدا می کند. ما به دنبال شرکایی هستیم که به برند جنسیس ایمان دارند. ما نباید برای رسیدن به خط پایان عجله داشته باشیم.

manfred fitzgerald genesis

اگر چه حرف های آقای فیتزگرالد ممکن است علاقه مندانی را که منتظر رقیبی برای ب ام و M3 با نشان جنسیس بودند، ناامید کند، اما فراموش نکنیم که مدیرعامل این برند از لامبورگینی به گروه هیوندای نقل مکان کرده و با دنیای اتومبیل های اسپرت به هیچ وجه بیگانه نیست. با این حساب چنانچه روزی تصمیم کره ای ها عوض شود، شاید کسی نتواند بهتر از آقای فیتزگرالد برای ب ام و M3 رقیب بتراشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • i2sight
    i2sight | ۸ بهمن ۱۳۹۷

    شركت هيوندا موتور سال 1967 تأسيس شد يعنى 5 سال بعد از تأسيس ايران خودرو !! مالکین شرکت هیوندای با هدف ساخت خودرویی مستقل، مدیرعامل اسبق شرکت خودروسازی انگلیسی بریتیش لیلاند؛ جورج ترنبول را استخدام کردند. ترنبول نیز ۵ مهندس بریتانیایی را برای پیشبرد توسعه و ساخت اتومبیل بکار گرفت.
    مدیران هیوندای با مشارکت شرکت‌های ایتال ‌دیزاین به منظور طراحی خودرو ومیتسوبیشی موتورز برای تأمین اجزای تولیدی و اکسل، اولین اتومبیل کره‌ای، یعنی هیوندایی پونیرا در سال ۱۹۷۵ تولید کردند كه موفق ترين توليد هيونداي در تاريخ بود و تا به امروز كه خودتان وضعيت را شاهدين ! در مقابل
     ایران خودرو به عنوان اولین تولیدکننده خودرو در ایران، این شرکت تا بحال نتوانسته موفقیت چشمگیری در بازارهای خارج از ایران کسب کند سرمایه‌گذاری‌های متعدد شکست خورده این شرکت در کشورهای گوناگون جهت احداث سایت‌های تولید خودرو طی سال‌های گذشته یکی پس از دیگری سندی بر سیاسی کاری و نبود برنامه‌ای مدون، علمی و عملی در صادرات شعاری این شرکت است. عمده دلیل شکست این پروژه‌ها را می‌توان در حمایت‌های غیراصولی دولت و ناکارآمدی این شرکت در بازار داخلی جستجو کرد.شرکت‌های بزرگ خودروسازی سایپا و ایران خودرو به لطف حمایت‌های بی‌دریغ دولت‌های پس از انقلاب از این شرکت‌ها و تضییع حقوق مصرف‌کنندگان داخلی امکان ادامه حیات یافته‌اند. رقابت در بازارهای جهانی نیازمند مقدمات و توانایی‌هایی است که تولیدکنندگان داخلی از آن‌ها بی‌بهره‌اند

مطالب پیشنهادی