ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فهرست کمبود قطعات سایپا برای تولید پراید + تصویر

چندی پیش دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی از رسیدن تعداد خودروهایی که به دلیل کسری قطعات به صورت ناقص تولید و در کف کارخانه‌های سازنده متوقف شده‌اند، به حدود ۷۰ هزار دستگاه خبر داد. به ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

چندی پیش دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی از رسیدن تعداد خودروهایی که به دلیل کسری قطعات به صورت ناقص تولید و در کف کارخانه‌های سازنده متوقف شده‌اند، به حدود ۷۰ هزار دستگاه خبر داد.
به تازگی فهرستی در فضای مجازی منتشر شده که گویا سایپا حتی در تولید پراید هم با مشکلات بسیاری مواجه شده و برخی قطعه های نه چندان پیچیده را نیز نمی تواند در زمان مناسب برای مونتاژ نهایی محصولاتش به خط تولید برساند.
سایپا پیش از این اعلام کرده بود با توجه به آغاز تحریم ها، تأمین قطعه هایی همچون ECU یا سنسورهای خاص برایش سخت شده و روشن است که حتى این قطعه ها در خودرویی مانند پراید از تأمین کنندگان خارجی خریداری می شود. با توجه به این که فن آوری تولید برخی قطعه های الکتریکی خودرو در ایران وجود ندارد، بدیهی است که دلایل سایپا برای عدم تحویل به موقع پراید و برخی محصولات دیگر منطقی به نظر برسد.

تولید پراید

اما بر اساس این فهرست که توسط وب سایت اسب بخار منتشر شده است، گویا برخی قطعه های نه چندان پیچیده و داخلی سازی شده هم به دلیل مشکلات میان سایپا و قطعه سازان، به خط تولید این شرکت نرسیده است و در فرآیند تولید پراید مشکل ایجاد کرده است. سپر جلو، چراغ های جلو، رادیو پخش، بوق، شیشه شوی و… جزو قطعه های داخلی سازی شده ای هستند که در حال حاضر به دلیل عدم تأمین به موقع، بسیاری از پرایدها را هنگام تولید با کمبود قطعه مواجه کرده است. هنگامی که به فهرست مورد نظر در مورد کمبود قطعه های سایپا ۱۳۱ نگاه می کنیم، مشخص است که در کنار مشکلات پیش آمده برای مشتریان به دلیل تحریم های خارجی، برخی اختلاف های داخلی هم به نقص در تولید خودروها دامن زده است و در اصل می توان گفت امروز تحریم اصلی برای تولید خودرو، توسط برخی منابع تولیدی داخلی اتفاق افتاده است.
در حال حاضر تعداد قابل توجهی از خودروها نیز به‌ دلیل کسری قطعه، ناقص تولید شده و در کف کارخانه‌ها متوقف می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۹ بهمن ۱۳۹۷

    بوق پراید نداریم اما موشک داریم!!!!!خخخخخخخخخ مملکت کومونیستی

  • zitanix
    zitanix | ۹ بهمن ۱۳۹۷

    فینگیلی آمریکا

  • آریا
    آریا | ۸ بهمن ۱۳۹۷

    مایع شیشه شور ندارن؟ ? ? ?
    خاک بر سر سایپا

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۸ بهمن ۱۳۹۷

    من كه مطمئنم همه اش بازيه روانيه برا گرون كردن و دست كل نظام دولت و قطعه سازا و خودروسازا و واردكننده ها در يك كاسه است...

    هم قطعه به قدر كافي در انبار انباشت كردن، هم خودروي كامل

    اگرم ناقص داشته باشن منكه مطمئنم فقط جلوپنجره يا پخش صوت نذاشتن ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی