ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار حسابداری دشت
تکنولوژی

همکاران سیستم از نرم افزار حسابداری فروشگاهی دشت رونمایی کرد

همکاران سیستم بیش از ۳۰ سال است که در صنعت IT فعالیت دارد و بعد از اینکه سال‌ها تجربه را از سر گذرانیده تصمیم گرفته تا محصول جدیدی به اسم «دشت» را عرضه کند که ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۳:۳۵

همکاران سیستم بیش از ۳۰ سال است که در صنعت IT فعالیت دارد و بعد از اینکه سال‌ها تجربه را از سر گذرانیده تصمیم گرفته تا محصول جدیدی به اسم «دشت» را عرضه کند که در حقیقت مرتبط با اصناف و مکان‌های خرده‌فروشی است. دشت همکاران سیستم در چند فرمت مختلف برای کسب‌وکارهای گوناگون ساخته و پرداخته شده و نسخه‌ای هم به عنوان نسخه عمومی در نظر گرفته شده که تا حد زیادی می‌تواند امورات بقیه اصناف را راه‌اندازی کند.

«محمد عزیز‌اللهی» معاون اجرایی مدیرعامل در امور مشتریان این شرکت در طی مراسم رونمایی از نرم افزار دشت ضمن اشاره به ۱۳۵۰ نیروی انسانی که در همکاران سیستم فعالیت می‌کنند به تصمیم این شرکت درباره ورود به بازار خرده‌فروشی در سال ۹۰ گریزی زد و تاکید کرد که بعد از مدت‌ها تحقیق و پژوهش و تلاش توانسته‌اند تا نسخه مورد نیاز افراد شاغل در این فروشگاه‌ها را عرضه نمایند:

نرم افزار حسابداری دشت

«پیش‌تر وارد حوزه رایانش ابری شده بودیم و بعد دیدیم که بازار خرده‌فروشی و سهم آن در بازار نادیده گرفته شده است. ما در همکاران سیستم با بیش از ۵۰ درصد شرکت‌های برتر کشور همکاری می‌کنیم و سهمی سی درصدی در صنعت قطعه سازی، شصت درصدی در صنعت سیمان، پنجاه درصدی در صنعت پتروشیمی و شصت درصدی در صنعت کاشی داریم. ضمن اینکه ما اولین شرکت نرم‌افزاری هستیم که وارد حوزه بورس شدیم تا شفافیت مالی خودمان و کارمان را نشان دهیم و امید داریم تا به زودی دیگر شرکت‌ها نیز وارد این عرصه شوند.»

عزیزاللهی به ۲۷ شرکت تحت لیسانس همکاران سیستم اشاره کرد که عموما توسط همکاران و نیروهای قدیمی خود شرکت مدیریت می‌شوندو در ادامه به ۸ شرکت تخصصی اشاره کرد که با وظایف مشخص خود وارد بازار کار شده‌اند: «سپیدار سیستم آسیا یکی از همین شرکت‌هاست که بازار شرکت های کوچک و متوسط را با محصول سپیدار نشانه گرفته و بازار هدف دشت هم فروشگاه‌های خرده فروشی است.»

نرم افزار حسابداری دشت

امیر ایمن پور مدیرکسب و کار نرم افزار دشت نیز آغاز راه این نرم افزار حسابداری را در روزهای آغازین سال ۹۵ جستجو کرد و تاکید کرد که در سال ۹۶ تصمیم بر این شد تا دشت به طور مستقل از سیپدار کار کند و هدف مشخص‌تری داشته باشد. او نیازهای یک واحد صنفی را با یک شرکت کاملا جدا از هم می‌داند و معتقد است که با جدا کردن دشت از سپیدار و تقویت پشتیبانی و ایجاد یک سری تغییرات که برای فعالان خرده فروشی مهم بوده، توانسته‌اند تا به بازار هدفشان نزدیک‌تر شوند:

«صاحبان این اصناف بیشتر تمایل به پشتیبان حضوری داشتند تا تلفنی و ما هم معتقد هستیم که عمده فروش محصولمان از روش توصیه صاحبان اصناف به یکدیگر به دست می‌آید فلذا تصمیم گرفتیم که روی این موضوع کار کنیم. در کنار این مساله پی بردیم که برای این افراد رابط کاربری بسیار مهم بوده و از همین رو UI و UX نرم افزارمان را با دقت بسیار طراحی کرده و آن را به ساده‌ترین و کاربردی‌ترین شکل ممکن در آوردیم.»

مدیرکسب و کار نرم افزار دشت رابط کاربری نرم افزار دشت را بسیار هوشمند می‌خواند و می‌گوید که این برنامه با توجه به هوش مصنوعی خود پیشنهاداتی را به هر صنفی ارائه می‌دهد تا در کارش موفق‌تر باشد:

 «به عنوان مثال نرم افزار به فروشگاه دار موعد چک‌هایش را گوشزد می‌کند. و در آینده نرم افزار به فرد یادآوری می‌کند که محصولش در حال انقضا است و یا اینکه کدام محصول را باید در کنار چه محصولی قرار دهیم تا با افزایش فروش مواجه شویم. تمامی این عملیات بر اساس دیتای اولیه‌ای که فرد داخل نرم‌افزار وارد کرده سنجیده می‌شود و قصد داریم تا روز به روز روی مساله هوش مصنوعی برنامه‌مان کار کنیم»

نرم افزار حسابداری دشت

او مدیریت هزینه‌ها، الزامات فانونی، تنوع فعالیت‌ها، حجم زیاد فاکتورها و چک کردن موجودی‌ها را از موارد چالشی صاحبان اصناف می‌داند و باور دارد که نرم افزار حسابداری دشت بر اساس همین چالش‌ها طراحی و عرضه شده تا بتواند آنها را رفع کند.:

«تکنولوژی و فناوری می‌تواند بر بازار خرده فروشی تاثیرات مثبتی از جمله ارتباط آنلاین، داده‌کاوی، صندوق‌های نوین،گزارش گیری و... بگذارد و ما در آینده قصد داریم تا بتوانیم نرم افزار دشت را برای تقریبا همه اصناف‌ها بسازیم و آن را عرضه کنیم.»

«بهروز اردوبادی» مدیرمحصول نرم‌افزار دشت نیز در گفتگو با دیجیاتو تفاوت نسخه عمومی با دیگر نسخه‌ها را متذکر می‌شود و ابراز امیدواری می‌کند که بر اساس همین مدل می‌توان در آینده نه چندان دور، نرم افزار دشت را به همه اصناف معرفی کرد. او در ابتدای صحبت‌های خود انواع نرم افزار دشت را معرفی کرد:

«ما چند نوع دشت داریم. دشت سوپرمارکت که برای فروشگاه‌های کوچک و بزرگ مشغول در این صنف طراحی شده و نیازهای آنان را برآورده می‌کند. دشت پوشاک را داریم که ویژگی‌های منحصر به فرد این بازار را در خود گنجانده و دشت آرایشی و بهداشتی نیز موارد مختص به خود را داراست. دو مورد دشت طلافروشی و دشت املاک نیز وجود دارد که کاملا تخصصی هستند و گزینه‌ها و امکانات موجود در آنها نسبت به دیگر موارد متمایز است.»

نرم افزار حسابداری دشت

اردوبادی سپس به نسخه عمومی اشاره می‌کند و به دیجیاتو می‌گوید: «بسیاری از اصناف هستند که در این چند گزینه قرار ندارند و ما تصمیم گرفتیم نسخه‌ای را عرضه کنیم که تا حد زیادی جوابگوی بسیاری از افراد باشد. بسته‌های عمومی مختص صاحبان مشاغلی خرده فروشی هستند که بسیاری از نیازهایشان در همین بسته برآورده می‌شود و می‌توانند با کمک نسخه‌های متنوع آن (پایه تا پیشرفته که هر یک ویژگی‌های خودش را دارد) مشکلات حسابرسی خود را حل و فصل کنند.

بنا به گفته آمار بیش از ۵۰ درصد واحدهای صنفی که سیستم پذیر هستند، فاقد سیستم مکانیزه بوده و هنوز از روش‌های سنتی برای امورات مالی خود استفاده می‌کنند که این موضوع می‌تواند در دنیای شلوغ و بیزینسی امروز دردسرآفرین باشد. برای اطلاعات بیشتر درباره این نرم‌افزارها می‌توانید به سایت این شرکت رجوع کنید و کاتالوگ هر یک از بسته‌ها را مطالعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی