ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

باگ خطرناک فیس تایم امکان شنود مخاطب پیش از پاسخگویی تماس را میسر می کند

باگ جدیدی در پلتفرم تماس ویدیویی فیس تایم اپل پیدا شده که خبرهای مربوط به آن در چند ساعت گذشته شبکه های اجتماعی را پر کرده است: باگ فیس تایم به شما امکان می دهد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۹:۴۸

باگ جدیدی در پلتفرم تماس ویدیویی فیس تایم اپل پیدا شده که خبرهای مربوط به آن در چند ساعت گذشته شبکه های اجتماعی را پر کرده است: باگ فیس تایم به شما امکان می دهد که با مخاطب مد نظر خود تماس بگیرید و فارغ از آنکه فرد گوشی را جواب دهد یا نه صدای محیط پیرامونی مخاطب را از طریق میکروفون آیفون وی شنود کنید.

یکی از سخنگویان اپل در این باره گفته:

ما از این مساله آگاه هستیم و پچ مربوطه برای رفع باگ فیس تایم را هم پیدا کرده ایم که همین هفته از طریق یک آپدیت نرم افزاری در اختیار کاربرانمان می گذاریم.

ظاهرا امکان شنود میکروفن تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که هر دو آیفون از iOS 12.1.2 استفاده نمایند. در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که اثر باگ فیس تایم چگونه است: در ابتدا باید از طریق فیس تایم با فرد مورد نظرتان که نامش در اپ Phone قرار دارد تماس ویدیویی بگیرید. پیش از آنکه آن فرد گوشی را بردارد میتوانید صفحه را به بالا سوایپ کنید تا شماره موبایل خودتان را به تماس اضافه کنید. بعد از این مرحله فیس تایم به یک ویدیو کنفرانس فعال بدل می شود و صدای فردی که با آن تماس گرفته اید را حتی اگر هنوز گوشی را جواب نداده باشد برای شما پخش می کند.

باگ فیس تایم

به بیان دیگر اگر مشاهده کردید که موبایل شما با استفاده از تماس ویدیویی فیس تایم زنگ می خورد احتمال می رود شخصی که از این طریق به شما زنگ می زند پیش از آنکه گوشی را جواب دهید میکروفون گوشی شما را شنود کند. اما باگ فیس تایم تنها در صورتی وجود خواهد داشت که سیستم عامل شما از چت گروهی فیس تایم پشتیبانی کند.

نکته دیگر آنکه اگر یکی از این ویدیو کنفرانس های «جعلی» اتفاق بیافتد و گیرنده تماس دکمه پاور یا صدا را بزند تا از مزاحمت آن جلوگیری کند نتنها، صدای وی که تصویرش هم برای فرد تماس گیرنده پخش می شود.

غیر فعال کردن فیس تایم

باگ فیس تایم همانطور که تایید میکنید کاملا جدی به نظر می رسد و ضروری است که هرچه سریع تر از سوی اپل رفع گردد. نشریه مک رومرز اما گزارش داده که باگ یاد شده روی مک نیز وجود دارد و حتی از آیفون هم ترسناک تر است چراکه فیس تایم روی مک برای مدت طولانی تری زنگ می خورد.

برای غیرفعال کردن باگ فیس تایم مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در iOS به بخش تنظیمات بروید و دکمه مقابل فیس تایم را روی وضعیت Off قرار دهید
  • در مک اپ فیس تایم را باز کنید و سپس با مراجعه به Preferences تیک مقابل به بخش ٖEnable this account را بردارید

توجه: اپل اعلام کرده که تا زمان ارائه پچ مربوطه به باگ فیس تایم، این قابلیت را موقتا غیرفعال کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی