ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

روش انتقال طرح ترافیک در زمان خرید و فروش خودرو اعلام شد

مطالعات اولیه برای اجرای طرح محدودیت آمد و شد در بخش مرکزی تهران به سال 1357 باز می گردد و حالا این پدیده به موضوعی جدا نشدنی از شهروندان پایتخت بدل شده است.به خصوص که ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۲

مطالعات اولیه برای اجرای طرح محدودیت آمد و شد در بخش مرکزی تهران به سال 1357 باز می گردد و حالا این پدیده به موضوعی جدا نشدنی از شهروندان پایتخت بدل شده است.به خصوص که در این روزها این مسائل با کلماتی مانند معاینه فنی و یا آلودگی هوا گره خورده است. به تازگی این موضوع مطرح شده که در صورت معامله خودرو، راه و روش انتقال طرح ترافیک خریداری شده به خودرو جدید چیست؟

جالب است که برخلاف رویه خرید طرح ترافیک که به شکل غیر حضوری و از طریق سامانه "تهران من" قابل انجام است. پروسه تغییر طرح ترافیک خریداری شده از یک خودرو به خودرویی جدید باید به شکل حضوری و از طریق دبیرخانه طرح ترافیک واقع در ساختمان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری انجام دهد.

طرح ترافیکعلی پیرحسینلو در مورد انتقال طرح ترافیک سهمیه‌داران از جمله خبرنگاران گفت: اگر سهمیه بگیری بخواهد طرح ترافیک خود را به خودروی جدید منتقل کند باید درخواست خود را به دبیرخانه مربوطه واقع در ساختمان اصلی معاونت حمل و نقل و ترافیک ارائه کند.
وی افزود: در این نامه که باید به همراه نسخه‌ای از سند خودروی جدید ارائه شود، مالک باید اطلاعات خودروی جدید خود را درج کند.
پیرحسینلو با بیان اینکه نامه درخواست می‌بایست در دبیرخانه طرح ترافیک ثبت شود، در عین حال تاکید کرد: مالکان به هیچ عنوان نباید قبل از ارائه درخواست نسبت به پاک کردن اطلاعات خودروی قبلی خود در سامانه «تهران من» اقدام کنند چرا که پاک کردن اطلاعات به معنای انصراف از دریافت سهمیه است.
وی با بیان اینکه پس از بررسی‌های انجام شده و ثبت اطلاعات خودروی جدید سهمیه منتقل می‌شود، گفت: این فرایند در کمتر از چند روز انجام می‌شود و متقاضیان انتقال طرح ترافیک به راحتی می‌توانند سهمیه خود را منتقل کنند.

امید است که در آینده با انجام تمهیداتی، امکان انجام این پروسه به صورت آنلاین فراهم شود تا شهروندان بتوانند بدون مراجعه حضوری از خدمات مربوطه بهره مند شوند.
همچنین امروز در جلسه شورای اسلامی شهر تهران لایحه دو فوریت شهرداری تهران مبنی بر اخذ تخفیف به بدهکاران عوارض تردد را روی میز بررسی قرار دادند و بر اساس این پیشنهاد توسط این لایحه پیشنهاد شده است که بدهکاران عوارض تردد در صورت تسویه بدهی تا پایان اسفند ماه سال ۹۷ از تخفیف ۲۵ درصدی بهره مند شوند و بدهی آنها به جای این که با ضریب یک محاسبه شود با ضریب هشت دهم محاسبه شود.
محمد علیخانی با اشاره به این که این لایحه به شهرداری اجازه می‌دهد که در مورد شهروندانی که حساب شهروندی شان در حین تردد فاقد اعتبار کافی بوده و عوارض آنها به عنوان بدهی منظور شده است، در صورت تسویه تا پایان سال به جای اعمال ضریب یک با ضریب هشت دهم محاسبه شود.
الهام فخاری نیز با بیان این که ما با پدیده‌ای مواجه هستیم که رفت و آمد مردم به بدهکاری تبدیل شده است، ادامه داد: حالا باید برای وصول طلب و بدهی مردم این راه‌حل ها را بیاوریم.آروین نیز در مخالفت با این پیشنهاد، گفت‌: متأسفانه داریم سنگ بنای رویکرد اشتباهی را می‌گذاریم چرا که می‌بینیم در حوزه شهرسازی این اتفاق رخ داده است و مردم به جای این که عوارض شان را سر موقع پرداخت کنند منتظر پایان سال می‌مانند تا از تخفیف برخوردار شوند، درست است که برخی‌ها اطلاع لازم را نداشتند، اما ممکن است برای عده‌ای نیز انگیزه در عدم پرداخت ایجاد کند و افرادی که این عوارض را پرداخت کرده‌اند نیز احساس خسران کنند. هر چند که در لایحه سال ۹۸ پیش‌بینی کرده ایم که کسانی که عوارض نمی‌دهند با ضرایبی جریمه شوند.
پور سید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز با اشاره به این که اگر کسی عوارض را به موقع پرداخت نکند، جریمه خواهد شد، خاطر نشان کرد: اگر افراد در حین تردد حساب شهروندیشان شارژ نبود عوارض آنها با ضریب هشت دهم محاسبه می‌شد و اگر کلاً حساب شهروندی خود را شارژ نکرده باشند عوارضشان با ضریب یک محاسبه می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: از آن جایی که سال اول اجرای طرح بود برخی‌ها تلقی کردند که ممکن است عوارض همان جریمه باشد اما حالا حدود ۳۵۲ میلیارد تومان عوارض وصول نشده داریم که باید با ارائه تخفیف آنها پرداخت شود و اجازه دهید مردم را تشویق کنیم تا عوارضشان را پرداخت کنند، در غیر این صورت مردم از خیر پرداخت عوارض می‌گذرند تا موقعی که بخواهند تغییر پلاک کنند یا خودرویشان را بفروشند و پیشنهاد ما اعمال تخفیف ۲۵ درصد است. شورای اسلامی شهر تهران با ١١ رأی موافق به این لایحه رأی مثبت دادند.
همچنین علیخانی پیشنهاد داد که این مصوبه خاص محدوده طرح ترافیک باشد که اعضای شورای اسلامی شهر تهران به این پیشنهاد رأی مثبت ندادند و به همین دلیل لایحه بخشودگی جرایم تردد کنندگان در محدوده ممنوعه شامل زوج و فرد و طرح ترافیک می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی