ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دادگستری آمریکا علیه هواوی
تکنولوژی

واکنش شدید چین به اتهامات دادگستری آمریکا علیه هواوی

پکن با غیر اخلاقی و ناعادلانه خواندن ۲۳ اتهام دادگستری آمریکا علیه هواوی، خواستار پایان سرکوب غیرمنطقی شرکت های چینی شد. با اوج گرفتن تنش های اقتصادی بین آمریکا و چین، دادگستری ایالات متحده با صدور ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۵

پکن با غیر اخلاقی و ناعادلانه خواندن ۲۳ اتهام دادگستری آمریکا علیه هواوی، خواستار پایان سرکوب غیرمنطقی شرکت های چینی شد.

با اوج گرفتن تنش های اقتصادی بین آمریکا و چین، دادگستری ایالات متحده با صدور کیفر خواستی هواوی را به ۲۳ اتهام مختلف از جمله فریبکاری، کارشکنی در مسیر عدالت، سرقت اسرار تجاری کمپانی مخابراتی T-Mobile و همچنین پنهان کردن ارتباط با نهادهای ایرانی برای دور زدن تحریم ها متهم کرد.

ساعاتی پس از انتشار این کیفرخواست «ون کو»، از مدیران ارشد وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در گفتگو با رسانه ها این اتهامات را غیر اخلاقی و ناعادلانه عنوان کرد. وزارت امور خارجه این کشور نیز با ابراز نگرانی عمیق نسبت به این تحولات، مقامات آمریکایی را به بسیج قدرت دولتی برای بدنام کردن برخی شرکت های چینی و ممانعت از فعالیت آنها متهم کرد. به باور آنها این اتهامات ناشی از انگیزه های سیاسی بوده است:

ما شدیدا خواستار توقف اتهام زنی غیر منطقی آمریکایی ها به هواوی و دیگر شرکت های چینی هستیم و از آنها می خواهیم رفتار عادلانه و منصفانه ای را در پیش بگیرند.

هواوی هم از انتشار کیفرخواست دادگستری آمریکا و رد درخواست آنها برای مذاکره با مقامات آمریکایی بدون هیچ توضیح روشنی ابراز تاسف و ناامیدی کرده است. دادگستری آمریکا علیه هواوییکی از سخنگویان وزارت خارجه چین با ابراز نگرانی از اتهامات مطرح شده از ایالات متحده درخواست کرده استرداد «منگ وانژو»، مدیر مالی ارشد هواوی از کانادا را لغو کند. منگ وانژو، که چند ماه قبل به اتهام نقض تحریم های ایران در کانادا بازداشت شده بود، فعلا با قرار وثیقه و به شرط پوشیدن پابند الکترونیکی آزاد شده اما احتمال استرداد وی به آمریکا و محکومیت به زندان طولانی مدت وجود دارد.

از اتهامات جالب مطرح شده دادگستری آمریکا علیه هواوی باید به سرقت یک ابزار رباتیک و تشویق کارکنان به سرقت اسرار دیگر شرکت ها اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MATELF
    MATELF | ۹ بهمن ۱۳۹۷

    ???اینا انگار از حکومت ما خنده دار ترن... حالا خوبه جفتی ام جاسوسن هم امریکا هم چین

مطالب پیشنهادی