ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سلطان هندلینگ در دنیای کراس اوور ها؛ درخشش آئودی Q8 در تست مانور پذیری [تماشا کنید]

خودروهای شاسی بلند و کراس اوور اگر چه دارای مزایایی مثل کابین جادار، دید بهتر به اطراف و توانایی های حرکتی مناسب تر در مسیرهای ناهموار هستند، اما به لحاظ هندلینگ معمولا چندان تعریفی نداشته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

خودروهای شاسی بلند و کراس اوور اگر چه دارای مزایایی مثل کابین جادار، دید بهتر به اطراف و توانایی های حرکتی مناسب تر در مسیرهای ناهموار هستند، اما به لحاظ هندلینگ معمولا چندان تعریفی نداشته و چند پله پایین تر از مدل های سواری قرار می گیرند. البته در این بین استثناهایی مثل ب ام و X6 و مرسدس GLE کوپه نیز وجود دارند که با وجود حضور در کلاس کراس اوورها از هندلینگ خوبی برخوردار هستند.

2015 BMW X6 M vs. 2016 Mercedes-AMG GLE63 S Coupe

حال باید آئودی Q8 را نیز به X6 و GLE کوپه اضافه کنیم، چرا که این کراس اوور تازه وارد اخیرا در تست گوزن نشریه اسپانیایی KM77 عملکرد درخشانی به نمایش گذاشته و برگزارکنندگان تست را به تحسین خود وادار نموده است.

همانگونه که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، Q8 در تلاش اول با سرعت 77 کیلومتر در ساعت، به مخروطی های داخلی مسیر مارپیچ برخورد می کند. به گفته KM77 واکنش سریع و فراتر از انتظار Q8 باعث این برخورد شده است.

audi-q8-aces-moose-test-with-79-km-h-top-speed (3)

در تلاش بعدی راننده موفق می شود با سرعت 79 کیلومتر و بدون برخورد با هیچ یک از مخروطی ها از مسیر طراحی شده عبور کند که چنین رکوردی برای یک اتومبیل شاسی بلند از دید دست اندرکاران KM77 "ستودنی" عنوان شده است. البته مثل دیگر محصولات آئودی، Q8 نیز در این تست کمی دچار کم فرمانی می شود که با دخالت به موقع سیستم های کمکی این مساله مشکلی ایجاد نمی کند.

audi-q8-aces-moose-test-with-79-km-h-top-speed (4)

با افزایش یک واحدی و انجام تست با سرعت 80 کیلومتر در ساعت، آئودی Q8 با برخورد به یکی از مخروطی ها نمی تواند موفق ظاهر شود، البته به اعتقاد KM77 در صورت بهتر بودن شرایط تایرها، احتمالا Q8 می توانست از این چالش نیز سربلند بیرون بیاید.

به غیر از تست هندلینگ، Q8 در تست اسلالوم نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است. کراس اوور جدید ارباب حلقه ها در این تست نیز نمایش قابل قبولی داشته و برخلاف اکثر همتایان، حرکات گهواره ای اتاق آن بسیار محدودتر بوده است.

آئودی Q8

ناگفته نماند اسپانیایی ها یک دستگاه Q8 50 TDI Quattro را برای انجام تست های خود برگزیده اند. این خودروی 2.2 تنی شتاب صفر تا صد را در عرض 6.3 ثانیه محقق نموده و قادر است به نهایت سرعت 245 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. نمونه مورد تست از تایرهای هانکوک Ventus S1 evo3 با ابعاد 285/45 R21 بهره می برد.

چنین تستی می تواند بیانگر پایداری خودرو در شرایط مانور دهی ناگهانی باشد و شانس وقوع تصادف در شرایط بحرانی رانندگی را کاهش دهد، اما جالب است بدانید که اکثر خودروها در سرعت های بیش از 75 الی 85 کیلومتر دچار ناپایداری جزئی می شوند و همین نکته می تواند نشان دهد که انجام مانورهای ناگهانی در سرعت های بالاتر تا چه حد می تواند خطرناک باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی