ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کامپیوتر اپل
تکنولوژی

چرا امکان تولید کامپیوتر اپل در آمریکا وجود ندارد

اگر از فرایند ساخت آیفون ها و دستگاه های مک اطلاع دارید حتما می دانید که چرا ادعاهای ترامپ مبنی بر تولید کامپیوتر اپل در خاک آمریکا پوچ و توخالی است. اما برای آنکه این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

اگر از فرایند ساخت آیفون ها و دستگاه های مک اطلاع دارید حتما می دانید که چرا ادعاهای ترامپ مبنی بر تولید کامپیوتر اپل در خاک آمریکا پوچ و توخالی است. اما برای آنکه این مساله برای همه روشن شود نیویورک تایمز روز گذشته گزارشی در مورد یک پیچ و فرایند ساخت آن و دیگر فاکتورهای دخیل در تولید این محصولات منتشر کرده که دستان اپل برای تولید انبوه مک پرو در تگزاس را بسته اند.

کامپیوتر اپل

در اینجا توجه شما را به خلاصه ای از این خبر جلب می کنیم:

زمانی که فرآیند تولید کامپیوتر اپل ۳۰۰۰ دلاری در آستن تگزاس را شروع شد، برای تامین پیچ های مورد نیازش با مشکل روبرو شد. در چین اما اپل برای این منظور به کارخانجاتی وابسته است که می‌توانند تعداد بالایی از این پیچ ها را به محض ارائه درخواست بسازند. در تگزاس (یعنی جایی که همه می گویند فراوانی هست) ظاهراً قضیه در مورد پیچ و کارخانجات تامین آن فرق می کرده.

کامپیوتر اپل

اما این فرایند تامین پیچ ظاهراً ماه ها طول کشیده و در انتها اپل بر آن شده که آنها را به شرکای چینی اش سفارش بدهد. البته آنطور که نیویورک تایمز گزارش داده کوپرتینویی ها در نهایت تامین کننده ای در تگزاس را پیدا می‌کنند که میتوانسته ۲۸ هزار عدد پیچ سفارشی برایش تولید کند، هرچند که آن پیچ ها نه دقیقاً شکل درخواستی اپل را داشته اند و نه کیفیت مناسب را. علاوه بر این تامین کننده پیچ های تولیدی را در ۲۲ سفر مختلف که غالباً از طریق خودروی لکسوس مالک کارخانه انجام می شد به اپل تحویل می داده.

کامپیوتر اپل

طبق گزارش نیویورک تایمز هیچ کشوری (مخصوصاً ایالات متحده‌ی آمریکا) توانایی رقابت با مقیاس زنجیره‌ی تولید چین، فراوانی نیروی کاری ماهر، زیر ساخت حمل نقل و ارزانی این کشور را ندارد. بدین ترتیب بعید است که آمریکا طی چند دهه بتواند چنین ساختاری را در کشور خود پیاده سازی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۹ بهمن ۱۳۹۷

    در مورد شرکت وانپلاس یک مستند میدیدم،مدیر عاملش میگفت ما یک گوشی کامل رو طراحی میکنیم،سه روز بعد نمونه ی ساخته شده روی میزمونه،در حالی ک در کشور های دیگ ممکنه ماه ها طول بکشه این فرآیند.

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۹ بهمن ۱۳۹۷

    میشه لینک صفحه اصلی این خبر ... رو ذکر کنید؟

    • امین قیاسی
      امین قیاسی | ۹ بهمن ۱۳۹۷

      https://www.nytimes.com/2019/01/28/technology/iphones-apple-china-made.html

  • آریا
    آریا | ۹ بهمن ۱۳۹۷

    همه جا کلاهبردار و تِرکار هست . از طرفی کلا" هزینه کارگر در امریکا بالاتر از چینه بسیاری از کمپانیهای اتومبیل سازی غیر امریکایی ، خودرو را در کشورهای غربی مونتاژ میکنن ولی بیشتر محصولات الکترونیکی و برقی در مقیاس بالا، به دلیل هزینه کمتر ، در کشورهایی مثل چین مونتاژ میشه....خیلی از برندهای لوکس صوت و تصویری و الکترونیکی فقط تو امریکا و کشورهای غربی هستند حتی یه سری از لوازم صوت و تصویری ژاپنی فقط مصرف امریکا و ژاپن هستند و در جای دیگه پیدا نمیشن ممکنه تو کشور دیگه مونتاژ بشن ولی مصرف خودشونه...
    اینجا که وضع بدتره یه پیچ خودکار دوسو و چهار سو نمیتونن عین آدم درست کنن اکثرا" کج و کوله یا عمقش کمه تازه اگه رو کار خم نشه یا جای پیچ گوشتی خورده نشه

  • Ramin Rahmati
    Ramin Rahmati | ۹ بهمن ۱۳۹۷

    این چرت و پرتا چیه. شماهام عین صداوسیما دارین مطالب ضد امپریالیستی رو به هزینه توهین به شعور مخاطب به خورد مردم میدین . خیلی خیلی خنده داره که امریکا نتونه پیچ تولید کنه برا اپل .
    لطفا به مردم احترام نمیزارید حداقل به استارتاپتون احترام بزارید

    • Fardin_ir
      Fardin_ir | ۹ بهمن ۱۳۹۷

      شما انگار درست متوجه مطلب نشدید.در اینکه آمریکا می تونه پیچ تولید کنه شکی نیست . مسئله اینه که هزینه تولید پیچ با کیفیت در آمریکا خیلی بیشتره . پس با هزینه یکسان پیچ های تولیدی چین با کیفیت تر هستند‌.
      این مطلب هم ترجمه ست پس دلیلی نداره به دیجیاتو انتقاد کنید.

مطالب پیشنهادی