ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

چری آریزو 6 رسما در ایران رونمایی شد + مشخصات و قیمت

این روزها در بازار خودرویی کشورمان برندهای چینی زیادی به چشم می خورد. یکی از این برندها، برند خودروسازی چری است که نمایندگی آن به همراه برند ام وی ام به مدیران خودرو سپرده شده ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

این روزها در بازار خودرویی کشورمان برندهای چینی زیادی به چشم می خورد. یکی از این برندها، برند خودروسازی چری است که نمایندگی آن به همراه برند ام وی ام به مدیران خودرو سپرده شده و اکثر محصولات این خودروسازی از جمله خودروهای تیگو و آریزو  توسط مدیران خودرو فروخته می شود.

اگر قرار باشد نگاه کوتاهی به تاریخچه چری بیندازیم این شرکت خودروسازی چینی را به عنوان یکی از خودروسازان موفق در عرصه صادرات و فروش در بازار جهانی به شما معرفی می کنیم. چری که تولید خودروهای سواری را از سال 2003 شروع کرده بود در سال 2012 موفق شد از نظر تعداد خودروهای تولید شده به رتبه دهم بین خودروسازان چین دست پیدا کند.

آریزو 6

امروز مدیران خودرو در شرایط فعلی صنعت خودروسازی کشورمان که از یک طرف واردات خودرو ممنوع اعلام شده و از طرف دیگر قیمت ها سر به فلک کشیده و عملا کسادی بازار را فراگرفته است یک محصول تازه را معرفی کرد.

سدان خانوادگی سایز متوسط و لوکس به نام چری آریزو GX است که در ایران با نام آریزو 6 عرضه خواهد شد و  از نظر کلاس بدنه جایی بین هیوندای اکسنت و هیوندای النترا قرار می گیرد و در شرایط فعلی رقیب چینی مستقیمی در بازار کشور ندارد.

در واقع اگر قرار باشد این سدان را از نظر قوای محرکه مورد بررسی قرار بدیم، با توجه به پیشرانه 1.5 لیتری توربو این خودرو که پیش از این در چری تیگو 7 نیز دیده شده و در حدود 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور دارد.

خودروهایی همچون مزدا 3، کیا سراتو و هیوندای النترا را می توان رقبای این خودرو نامید.

با توجه همراهی یک گیربکس اتوماتیک CVT که امکان تعویض دنده مصنوعی 9 سرعته فراهم شده است و با این مشخصات شتاب صفر تا صدی در حدود 10.5 ثانیه برای این خودرو مهیا شده است.

آپشن ها و امکانات رفاهی چری آریزو 6

از امکانات و آپشن های این خودرو که از تریم داخلی چرم برخوردار است می توان به رینگ های 17 اینچی، چراغ روشنایی در روز، 6 کیسه هوای 10 نقطه ای، ترمز پارک برقی، فرمان کمکی برقی، سیستم کنترل پایداری و هرزگردی، حالت های رانندگی اسپرت و عادی، کامپیوتر سفر، صفحه آمپر آنالوگ و دیجیتال، روکش چرمی صندلی ها و غربیلک فرمان، سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS ، استارت دکمه ای، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، سیستم رهیاب ماهواره ای، سیستم تهویه دیجیتال دستی، دریچه تهویه عقب، نمایشگر 9 اینچی، سنسور پارک برقی و نور، و سانروف اشاره کرد.

لازم به ذکر است که آریزو 6 به خصوص در نمای روبرو از زبان طراحی ای مشابه با برادر کوچکتر خود یعنی آریزو 5 بهره برده اما این خودرو از گیربکس بهتر و امکاناتی لوکس تر برخوردار است و از این رو با قیمتی در حدود 290 میلیون تومان نقش محصول پرچمدار چری در رده خودروهای سدان را بازی می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

    کاش یک سر به چین بزنید تا ببینید حتی این ماشین هم بین چینی ها هیچ جایی نداره. فقط مخصوص جهان سومی ها و عقب افتاده ها طراحی شده

  • محمد امین چایچی
    محمد امین چایچی | ۹ بهمن ۱۳۹۷

    خوب میشه گفت که اگر ۴۰ یا ۵۰ میلیون کمتر بود میشد ی امیدی داشت بره فروش ولی الان فکر نمی کنم کسی به ۳۰ میلیون تومن اون رو انتخواب کنه چون میتونه تیگو ۷ رو از خود مدیران خوردو بخره اگه با همین روش قیمت گزاری باشه اکسید TX باید قیمت ۸۰۰ میلیون در صورت عرضه قیمت بخوره???

مطالب پیشنهادی