ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

مصاحبه‌ ایلان ماسک در سال ۱۹۹۹ راز موفقیتش را نشان می‌دهد [تماشا کنید]

در حال حاضر ایلان ماسک، یکی از موفقترین مدیران صنعت تکنولوژی محسوب می‌شود. البته همه ما از مشکلات تسلا و اسپیس اکس در انجام بدون نقص پروژه‌هایشان باخبریم اما نمی‌توان پیشرفت روز افزون این فرد ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۹ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

در حال حاضر ایلان ماسک، یکی از موفقترین مدیران صنعت تکنولوژی محسوب می‌شود. البته همه ما از مشکلات تسلا و اسپیس اکس در انجام بدون نقص پروژه‌هایشان باخبریم اما نمی‌توان پیشرفت روز افزون این فرد در حوزه‌ی تکنولوژی را نادیده گرفت.

ایلان ماسک در سال ۱۹۷۱ میلادی در آفریقای جنوبی متولد شد و بعد از فروش استارتاپش به نام Zip2 به شرکت Compaq، در اواخر دهه ۲۰ زندگی اش به یک مولتی میلیونر بدل شد.

این مصاحبه‌ ایلان ماسک به همین بخش از زندگی نامه وی اختصاص دارد. او با اینکه درآمد زیادی از کسب و کار قبلی‌اش بدست آورده بود، باز تصمیم گرفت به راه خود ادامه داده و متوقف نشود. در سال ۹۹ میلادی، ماسک سعی کرد با تاسیس X.com و فراهم کردن سرمایه‌ چندین میلیون دلاری، شرکتی در حوزه‌ی بانکداری اینترنتی به راه اندازد و به نوعی این بخش مهم از اقتصاد را دگرگون کند.

سال بعد X.com شرکتی را خریداری کرد که به تاسیس PayPal منتهی شد و در اکتبر سال ۲۰۰۲ میلادی، eBay با پرداخت ۱.۵ میلیارد دلار در قالب سهام، PayPal را خریداری کرد.

مصاحبه‌ ایلان ماسک

ثروت باز هم ماسک بیشتر شد. شاید اگر هر شخص دیگری جای او بود، سریعاً یکی از جزایر باهاماس را می‌خرید و آن را به امپراطوری شخصی خود بدل می‌کرد. در این ویدیو ماسک عنوان نموده که ترجیح می‌دهد که یک کمپانی جدید بسازد. وی با تشبیه فعالیت‌هایش به بازی پوکر گفت:

«من اکنون به بازی‌های دست بالا و پر ریسک رسیده‌ام. من با پولهایم تفریح نمی‌کنم و تقریباً همه آن را بار دیگر در همین بازی می‌ریزم.»

علاوه بر این او عنوان نمود که از ساخت، موفقیت و فروش شرکت‌هایش به شدت احساس رضایت می‌کند. ایلان ماسک از سال ۱۹۹۹ به روند موفقیت‌های خود ادامه داد و با تاسیس اسپیس اکس در سال ۲۰۰۲ و همچنین تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ ثروت خود را چند برابر کرد. او چند سالی است که بورینگ کمپانی را هم به راه انداخته و به نوعی مدیر عامل سه شرکت مطرح در دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Android_Programmer
    Android_Programmer | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

    خیلی جالب بود، ایشون تکنولوژی ویژن جالبی دارند و مهمتر پشتکاری که ساپورتش کنه.

  • grayRock
    grayRock | ۹ بهمن ۱۳۹۷

    روحیه فوق العاده ‌ایی داره، امیدوارم از این هم بیشتر بترکونه :)

مطالب پیشنهادی