ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمز ارز پیمان
تکنولوژی

رمز ارز پیمان با همکاری ۴ بانک و پشتوانه طلا معرفی شد

در حاشیه هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت، رمز ارز پیمان از سوی شرکت ققنوس با همکاری ۴ بانک پارسیان، پاسارگاد، ملی و ملت با پشتوانه طلا معرفی شد. «ولی الله فاطمی» مدیرعامل شرکت ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۵

در حاشیه هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام پرداخت، رمز ارز پیمان از سوی شرکت ققنوس با همکاری ۴ بانک پارسیان، پاسارگاد، ملی و ملت با پشتوانه طلا معرفی شد.

«ولی الله فاطمی» مدیرعامل شرکت ققنوس با اشاره به بستر ایجاد شده تاکید کرد که ققنوس توانسته با کمک بانک‌های فوق یک بستر مطمئن و کارآمد برای عرضه توکن اولیه‌شان بسازد:

رمز ارز پیمان

«توکن اولیه بر اساس طلا صادر می‌شود؛ ما به دنبال توکنیزاسیون املاک و اموال مازاد بانک‌ها هستیم و در ادامه به دنبال فعالیت در سایر سرمایه‌های مالی خواهیم بود. توکن می‌تواند در قالب کیف پول در اختیار مردم قرار بگیرد و دارایی‌های منجمد را به چرخه اقتصاد وارد کند که بر اساس دغدغه کارشناسان به منظور جلوگیری از ایجاد تورم به دنبال خلق ارزش افزوده ملی در کشور با حمایت از تولید و کمک به اقتصاد کشور است.»

فاطمی همچنین اذعان داشت به دنبال استفاده از این فناوری می‌توان امیدوار بود که سرعت تراکنش‌ها افزایش بیابد و این بسترهای مالی نیز تسهیل پیدا کند.

«کوروش پرویزیان» مدیرعامل بانک پارسیان نیز نیروی فکری و ظرفیت‌های اندیشه‌ای حاکم در کشور را مطلوب دانست و ابراز امیدواری کرد این ظرفیت‌ها می‌توانند به توسعه و رشد اقتصادی کشور کمک کنند.

«محمد رضا حسین زاده» مدیرعامل بانک ملی نیز درباره این بستر گفت: «ققنوس یک حرکت خوشحال کننده برخلاف مخالفت‌ها در برابر ایده‌های جدید است که با کمک و تلاش مجموعه ققنوس در یک سال اخیر و با همکاری چهار بانک به سرانجام رسیده است. نگاه بانکداری کشور رو به جلو، مبتکرانه همراه با تحولات جهانی است؛ بانک ملی همراه ققنوس و ایده‌های ناب برای خدمت به کشور و اقتصاد ملی است.»

«محمد صمدی» معاون فنی ققنوس هم اذعان داشت که شبکه ققنوس کار خود را با جدیت آغاز کرده و دارای شفافیت بالایی است به طوری که جزییات تراکنش‌ها در آن قابل رصد است.به گفته صمدی تفاهم اولیه‌ای با فرابورس شده که به زودی فرابورس به عنوان ششمین میزبان به شبکه ققنوس وارد می‌شود.

وی ادامه داد: «نام رمز ارز بستر ققنوس، پیمان است که یک میلیارد واحد از آن توزیع می‌شود، این شبکه چهار میزبان بانکی از جمله بانک‌های ملی، ملت، پاسارگاد و پارسیان و گروه توسن دارد که پشتوانه آن طلا است. بر این اساس این بانک‌ها یک میلیارد پیمان با پشتوانه طلا صادر می‌کنند. در این میان ۲۰۰ میلیون پیمان برای میزبانان جدید صادر می‌شود و ۱۵۰ میلیون پیمان برای مردم عادی که طلای خود را به بانک ببرند و پیمان بگیرند. از سوی دیگر هم ۶۰۰ میلیون پیمان به صورت ماهانه با توجه به نیاز بازار صادر می‌شود.»

به گفته مسئولان شرکت ققنوس با هماهنگی های انجام شده ۲ کیلو طلا تامین شده و قرار است بر اساس معادل طلا پیمان در اختیار میزبانان عرضه شود. گفتنی است این شرکت کنسرسیومی شامل پنج سهامدار است؛ تک‌وستا (هولدینگ توسن)، داده‌ورزی سداد (بانک ملی)، گروه داده‌پردازی پارسیان (بانک پارسیان)، گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا (بانک ملت) و فناپ (بانک پاسارگاد).

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • herogame
    herogame | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

    یکم که نه خیلی خنده داره

  • H.b
    H.b | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

    سکه ثامن ،،، یکم بروز تَرش

  • ali.s
    ali.s | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

    اختلاس به سبک مدرن

  • little Monster.393
    little Monster.393 | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

    چه طوری چیزی که قرار بانکداری رو نابود کنه از سمت بانک ها داره مورد استفاده قرار می گیره خنده داره

  • ali_unique
    ali_unique | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

    کاش می شد یه چیزی مثل پی پال درست کنند بشه خرید خارجی کرد یه بار خواستم یه دلار یه برنامه خارجی بخرم خودمو کشتم هم نشد

    • فـرزاد
      فـرزاد | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

      کاش می شد درست کنند ؟!
      عرازشه ساندیسی دهن گشادشون ُ ببندن و مرگ به این و اون نفرستن ، لازم نیست چرخ و از اول اختراع کنن ، از همون پی پال استفاده می کنیم

    • E.A
      E.A | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

      اساسا رمز ارز ها برای همین کار ساخته شدن مثل بیت کوین ولی اینکه با این رمز ارز هم بشه یا ن نمیدونم ??

مطالب پیشنهادی