ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیرعامل فرابورس: برای آزمایش فرایند عرضه توکن با پشتوانه دارایی آماده‌ایم

بانک مرکزی در سیاست‌نامه‌اش درباره رمزارزها، در قسمت عرضه اولیه توکن با پشتوانه دارایی‌های مشهود و غیر مشهود می‌گوید که این قسمت مربوط به بانک مرکزی نیست و سازمان بورس و اوراق بهادار با همکاری ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۷

بانک مرکزی در سیاست‌نامه‌اش درباره رمزارزها، در قسمت عرضه اولیه توکن با پشتوانه دارایی‌های مشهود و غیر مشهود می‌گوید که این قسمت مربوط به بانک مرکزی نیست و سازمان بورس و اوراق بهادار با همکاری بانک مرکزی مقررات این حوزه را تدوین و ابلاغ خواهد کرد. اما آیا اساسا بورس کشور آماده چنین اقدامی است؟

«امیر هامونی»، مدیرعامل فرابورس ایران در گفتگو با دیجیاتو به همین پرسش پاسخ می‌دهد: «ما آمادگی کامل داریم که در قالب سندباکس (جعبه شنی)، با نظارت کمیته فقهی و سازمان بورس این فرایند را آزمایش کنیم. اگر موفق شویم، می‌توانیم برای عرضه اولیه توکن با پشتوانه دارایی دستورالعمل بنویسیم و در را به روی عموم باز کنیم.»

او توضیح می‌دهد که تا پیش از این، رویه در بازار سرمایه به این شکل بوده که ابتدا دستورالعمل‌ها نوشته می‌شدند و سپس موضوع اجرایی می‌شد: «اما حالا با هماهنگی سازمان بورس یک فریم‌ورک حقوقی تحت عنوان سندباکس رگولاتوری ساخته‌ایم و می‌توانیم ابزارهای مالی جدید را بدون اینکه قانونی برای آن نوشته باشیم، در سندباکس و فضای آزمایشی راه‌اندازی کنیم.»

مدیرعامل فرابورس ایران در خصوص عرضه توکن با پشتوانه دارایی نیز می‌گوید: «یک دارایی در این حالت توکن است و تبدیل می‌شود به اوراق بهادار یا توکنیزیشن‌ می‌شود. در واقع این موضوع برمی‌گردد به رمزینه‌های غیر ارزی. این قسمتی است که به بازار سرمایه برمی‌گردد و رگولاتور سایر رمزارزها بانک مرکزی است و خودش باید تصمیم‌گیری کند.»

هامونی همچنین در پاسخ به این سوال که چه استفاده‌های دیگری می‌توان از فناوری بلاکچین در بازار سرمایه داشت، می‌گوید: «مهم‌ترین خاصیت بلاکچین در بورس، بحث KYC (شناسایی مشتریان) است. از بلاکچین می‌توان به عنوان یک ابزار اعتمادساز در بحث‌هایی مثل نظام حسابداری و حسابرسی استفاده کرد تا شفافیت و کارایی در بازار را ارتقا دهد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Titan007
    Titan007 | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

    عرضه توکن با پشتوانه دارایی؟؟؟؟!!!!!!بابا اسمش خیلی غلط اندازه

مطالب پیشنهادی