ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موزه سالوادور دالی
تکنولوژی

نسخه شبیه سازی شده سالوادور دالی به بازدیدکنندگان از موزه اش خوش آمد می گوید [تماشا کنید]

اگر به موزه سالوادور دالی در سن پترزبورگ (در ایالت فلوریدای ایالات متحده) بروید با یک مهمان غیر منتظره روبرو می شوید: سالوادور دالی فقید البته در ظاهر یک نسخه باز سازی شده با هوش مصنوعی. ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

اگر به موزه سالوادور دالی در سن پترزبورگ (در ایالت فلوریدای ایالات متحده) بروید با یک مهمان غیر منتظره روبرو می شوید: سالوادور دالی فقید البته در ظاهر یک نسخه باز سازی شده با هوش مصنوعی.

نسخه مجازی سالوادور دالی، نقاش مشهور اسپانیایی قرار است به عموم مراجعه کنندگان به موزه خوش آمد بگوید. تیمی از آژانس تبلیغاتی Goodby Silverstein & Partners از فیلم های این هنرمند برای آموزش یک سیستم مبتنی بر یادگیری ماشینی استفاده کرده اند تا حرکات صورت دالی توسط سیستم تقلید شود. سپس این حرکات روی فیلم های یک بازیگر با فیزیک بدن مشابه با دالی پیاده سازی شده است.

نسخه مجازی هنرمند اسپانیایی در نمایشگرهای موزه سالوادور دالی از ماه آوریل سال جاری میلادی به نمایش در می آید. این روح مجازی روی کارهای دالی و نیز اتفاقاتی که پس از مرگ او در سال 1989 اتفاق افتاد، اظهار نظر می کند.

صدایی که توسط هوش مصنوعی باز سازی شده با صدای سالوادور دالی واقعی تفاوت بسیار دارد چرا که صدا بخشی از این پروژه نبوده است. احتمال می رود بازسازی این نقاش با واکنش های منفی برخی هوادارن روبرو شود.

بنا بر گفته «هانک هاین»، مدیر موزه، دالی به رسانه علاقه داشت و میل به مفهوم جاودانگی در او موج می زد. به این ترتیب شاید اگر دالی امروز زنده بود، از مشاهده نسخه مجازی خود لذت می برد.

سالوادور فلیپه ژاسینتو دالی دومنک نقاش فراواقع گرایی بود که به دلیل خلق تصاویر گیرا و خیالی در آثار خود به شهرت رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی