ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نشست همراه اول با فعالان حوزه بازی‌های ویدیویی برگزار شد

ظهر امروز، چهارشنبه 10 بهمن، نشستی در برج همراه به میزبانی اداره کل خدمت ارزش افزوده همراه اول و با حضور فعالان بازی‌های ویدیویی از جمله خبرنگاران و بازی‌سازان برگزار شد. هدف از برگزاری این ...

پدرام بهادری
نوشته شده توسط پدرام بهادری | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۲۳:۰۰

ظهر امروز، چهارشنبه 10 بهمن، نشستی در برج همراه به میزبانی اداره کل خدمت ارزش افزوده همراه اول و با حضور فعالان بازی‌های ویدیویی از جمله خبرنگاران و بازی‌سازان برگزار شد. هدف از برگزاری این مراسم نیز، تلاش برای همفکری و مرور برنامه‌های اپراتور اول کشور در زمینه خدمات افزوده دیجیتال یا به اختصار VAS بود.

در ابتدای این نشست ابوذر مهرمنش، مدیر کل خدمات ارزش افزوده همراه اول از رویکرد جدید این اپراتور در زمینه خدمات ارزش افزوده به خصوص در حوزه بازی روی پلتفرم موبایل سخن گفت و اشاره کرد با وجود تلاش‌های قبلی، همراه اول تصمیم دارد با تمرکز بیشتر و با مدل جدید و کارآمد روی زمینه محتوای دیجیتال تمرکز کند.

مهرمنش هدف از این رویکرد جدید را حضور در زندگی دیجیتال مشترکین خود و همراه شدن با آن‌ها و همچنین تبدیل شدن به شریکی قابل اعتماد و پاسخگو برای شرکای احتمالی دانست و به اهمیت تامین زیرساخت‌های مالی و فنی امن برای فعالیت اشاره کرد.

او در ادامه گفت که سرویس خدمات ارزش افزوده اپراتور همراه اول در قالب چهار پلتفرم مختلف عرضه خواهد شد: سرویس DCB (نوعی روش پرداخت مستقیم اینترنتی)، پلتفرم برای ارائه محتوا و اپلیکیشن، پلتفرم‌های UGC (محتوای تولیدی کاربران) و پلتفرم هوشمند تبلیغات. البته توضیحات کامل هر کدام از این سرویس‌ها و پلتفرم‌ها به جلسات بعدی این نشست موکول شد.

مهرمنش در مورد پلتفرم دوم یا همان استور برای ارایه اپلیکیشن نیز توضیح داد که همراه اول خود را رقیب کافه بازار یا مارکت‌های مشابه نمی‌داند و بلکه ما پرداخت اپراتوری را مکمل پرداخت بانکی می‌دانیم.

از دسته‌بندی‌هایی که بخش خدمات ارزش افزوده همراه اول برای محصولات خود انتخاب کرده، می‌توان به حوزه‌های کودک، بازی، فیلم، موسیقی، مذهبی و ورزشی اشاره کرد که به گفته مهرمنش در تمامی این دسته‌بندی‌ها محتواهای خوبی نیز تولید شده است.

پس از پایان صحبت‌های ابوذر مهرمنش، نوبت به همفکری و ابراز نظر حاضرین جلسه رسید که از میان آن‌ها می‌توان به محمد مهدی بهفرراد، مدیر عامل استودیو مدریک، بهروز مینایی، مدیر عامل سابق بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و حسن مهدی اصل، مدیرعامل سورناگیمز اشاره کرد.

بیشتر ایده‌های مطرح شده توسط حاضرین جلسه به مقوله‌ پرداخت‌های درون برنامه‌ای محدود می‌شد و مهدی اصل به خصوص به پتانسیل بالا و خوب همراه اول در زمینه تامین زیرساخت‌های امن و لازم در این زمینه اشاره داشت که به عقیده او در شرایط حاضر و محدودیت‌های فعلی، می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب و بهتر برای کاربران نسبت به سیستم شتاب باشد.

نکته حائز اهمیت دیگری که از صحبت‌های مهدی اصل برداشت می‌شد، پتانسیل‌های بسیار بالا و غیر قابل تصور بازی‌های ویدیویی در ایران بود که او برای اثبات حرفش به آمار 12 درصدی Paying User‌های بازی زولا اشاره کرد. به عبارتی 12 درصد از بازیکنان این بازی رقابتی حاضر به استفاده از پرداخت‌های درون برنامه‌ای آن هم روی پلتفرمی هستند که نسبت به موبایل از محبوبیت بسیار کمتری برخوردار است.

خبرنگار دیجیاتو نیز به محبوبیت این روزهای بازی‌های آنلاین در سراسر دنیا اشاره کرد که متاسفانه همچنان زیرساخت‌های اینترنتی کافی برای آن مهیا نشده است و می‌تواند یکی از بهترین حوزه‌‌ها برای ارائه خدمات ارزش افزوده دیجیتال به مخاطبین و مشترکین همراه اول باشد.

برخی از بازی‌سازان حاضر نیز از سرعت بسیار کم بروزرسانی‌ها از طریق VAS یا همان خدمات ارزش افزوده اشاره داشتند که به گفته مهرمنش این مشکل در راستای رویکرد جدید همراه اول قرار است کاملا مرتفع شده و حتی این اپراتور حاضر است در صورت نیاز با شرکت‌های شخص ثالث کار کرده و خدماتی را که از عهده‌اش بر می‌آید، در اختیار آن‌ها بگذارد.

با توجه به صحبت‌های به میان آمده، انتظار می‌رود جلسات بعدی این نشست حول همکاری‌های محتمل در زمینه پرداخت‌های درون برنامه‌ای و گیم سنترها بین همراه اول و سازندگان بازی‌های موبایل باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی