ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

تلاش نینتندو برای از رده خارج کردن سوییچ‌های هک شده بی نتیجه ماند

روز گذشته نینتندو فرمور جدیدی را برای کنسول ماژولار خود یعنی سوییچ منتشر کرد که تنها در مدت زمان ۴ ساعت هک شد. طی ماه‌های اخیر و بعد از هک شدن کنسول نینتندو سوییچ، نینتندو ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

روز گذشته نینتندو فرمور جدیدی را برای کنسول ماژولار خود یعنی سوییچ منتشر کرد که تنها در مدت زمان ۴ ساعت هک شد.

طی ماه‌های اخیر و بعد از هک شدن کنسول نینتندو سوییچ، نینتندو بارها سعی کرده با انتشار فرمورهای متعدد از ادامه‌دار شدن امکان اجرای بازی‌ها به صورت غیرقانونی روی کنسول خود جلوگیری کند. البته تمام این تلاش‌ها تا امروز چندان ثمربخش نبوده‌اند و امکان اجرای جدیدترین بازی‌های سوییچ به صورت کپی هنوز بدون هیچ مشکلی ادامه دارد.

استفاده از فرمورهای هک شده تنها به اجرای رایگان بازی‌ها ختم نمی‌شود و بعضی از کاربران سوییچ با هک کردن کنسول خود قابلیت نصب شبیه‌ساز برای تجربه بازی‌های قدیمی‌تر نینتندو و مهم‌تر از همه اجرای مادها را برای خود فراهم می‌کنند.

سوییچ

ضعف امنیتی موجود در تراشه Tegra X1 این کنسول به هکرها اجازه دسترسی به سیستم عامل سوییچ را می دهد و بنابراین نباید توقع داشت تا نینتندو حداقل در مدل‌هایی که از این تراشه استفاده می‌کنند بتواند جلوی استفاده غیرقانونی از کنسول را بگیرد.

پیش از این هم نینتندو فرمور 6.2.0 را برای سوییچ منتشر کرده بود که آن‌ هم با گذشت مدت زمان بسیار کوتاهی هک شد. در آن زمان بسیاری انتظار داشتند که نینتندو با اجبار کاربران به نصب این فرمور برای تجربه بازی‌های جدید، از ادامه دار شدن هک کنسول خود جلوگیری کرده و حتی سوییچ‌های هک شده را برای همیشه از رده خارج کند.

جدا از بحث هک، این کنسول در زمینه فروش و جذب مخاطب عملکرد قابل مشاهده‌ای را از خود به ثبت رسانده است. چندی پیش مشخص شد که نینتندو سوییچ در مدت زمان نسبتا کوتاهی که از عرضه خود می‌گذرد توانسته تا میزان فروش بیشتری نسبت به کنسول باسابقه‌تر سونی یعنی پلی استیشن 4 در ژاپن داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی