ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حافظه ۱ ترابایتی
تکنولوژی

سامسونگ تولید انبوه حافظه ۱ ترابایتی برای گوشی های هوشمند را کلید زد

کره ای ها در حال مجهز کردن موبایل ها به حافظه ای در حد کامپیوتر هستند. کمپانی های تولید کننده موبایل برای افزایش سهم خود از بازار به دنبال بهبود کیفیت گوشی از نظر تصویربرداری ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

کره ای ها در حال مجهز کردن موبایل ها به حافظه ای در حد کامپیوتر هستند.

کمپانی های تولید کننده موبایل برای افزایش سهم خود از بازار به دنبال بهبود کیفیت گوشی از نظر تصویربرداری و پردازش داده هستند اما همزمان با توسعه دوربین های چندگانه با کیفیت بالا، نیاز به فضای بیشتر برای ذخیره فایل ها نیز افزایش یافته و حالا سامسونگ گام بزرگی را برای بهبود این بخش برداشته است.

کمپانی کره ای امروز از آغاز تولید انبوه چیپ های حافظه ۱ ترابایتی پر سرعت «eUFS»  خبر داده که بدون اشغال فضای بیشتر در موبایل، حافظه داخلی این دستگاه ها را به سطح جدیدی ارتقا می دهند.

سامسونگ در بیانیه خود تاکید کرده که تجربه ای مشابه با استفاده از نوت بوک را برای کاربران موبایل به ارمغان می آورد. به لطف حافظه ۱ ترابایتی کاربران قادر به ذخیره ۲۶۰ ویدیوی ۱۰ دقیقه ای با رزولوشن 4K خواهند بود و این در حالی است که در موبایل های مجهز به حافظه های پر کاربرد ۶۴ گیگابایتی تعداد این ویدیوها از ۱۳ مورد فراتر نخواهد رفت. حافظه ۱ ترابایتیحافظه ۱ ترابایتی eUFS علاوه بر افزایش ظرفیت، سرعت بسیار بالاتری را نیز به همراه دارد و به گفته سامسونگ نرخ انتقال آنها  ۱۰ برابر سریعتر از کارت های microSD کنونی است. نسخه ۵۱۲ گیگابایتی فعلی این چیپ ها از  سرعت خوانش اطلاعات ۸۶۰ مگابایت در ثانیه و همچنین نرخ نوشتن داده ۲۵۵ مگابایت در ثانیه بهره می برد.

در حال حاضر شایعات بسیاری پیرامون ویژگی های شاخص سری پرچمدار گلکسی اس ۱۰ و از جمله تجهیز آنها به دوربین اصلی ۴ گانه و سلفی دوگانه به گوش می رسد، چنین پیکربندی مستلزم حافظه داخلی با ظرفیت و سرعت بالا خواهد بود.

سامسونگ تقاضای بالایی را برای این نوع چیپ ها پیش بینی کرده و به همین خاطر در نیمه اول سال ۲۰۱۹ تجهیزات بیشتری را به تولید حافظه ۱ ترابایتی eUFS اختصاص خواهد داد.

 

تماشا کنید: موتور سواری آخرالزمانی در تریلر جدید Days Gone

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Titan007
    Titan007 | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

    خدایی من الان ۶۴گیگ فضا دارم همیشه هم اضافه میاد حالا شما فکر کن یک ترا بایت...یا خدا

  • herogame
    herogame | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷

    1 ترابایت! واو

مطالب پیشنهادی