ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وزیر ارتباطات افغانستان
تکنولوژی

وزیر ارتباطات افغانستان : از تجربه‌های ایران در زمینه دولت الکترونیک استفاده خواهیم کرد

صبح امروز وزیر ارتباطات افغانستان و اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با یکدیگر دیدار کردند تا در خصوص گسترش صادرات محصولات و خدمات حوزه مخابرات و ICT تبادل نظر صورت گیرد. در این نشست ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۰

صبح امروز وزیر ارتباطات افغانستان و اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با یکدیگر دیدار کردند تا در خصوص گسترش صادرات محصولات و خدمات حوزه مخابرات و ICT تبادل نظر صورت گیرد.

در این نشست «شهزاد گل‌آریوبی» وزیر ارتباطات افغانستان از همکاری با فعالان ایرانی در حوزه ICT ابراز خوشحالی کرد و گفت بخش‌های بسیاری در این حوزه وجود دارند که می‌توان از ظرفیت‌های ایران و دو کشور برای توسعه آنها استفاده کرد:

«ما از همکاری با ایران خوشحال هستیم. در افغانستان فرصت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد. هدف مان از سفر به ایران و برگزاری این نشست‌ها این است که بتوانیم باب همکاری بیشتر را باز کنیم. ما در کشورمان نیاز داریم قبل از رسیدن به تکنولوژی در خصوص ایجاد زیرساخت‌ها و تامین آنها مطالعه کنیم. بعد از ساخت زیرساخت‌ها نوبت به اتصال به تکنولوژی می‌رسد و باید ظرفیت‌هایی برای شغل ایجاد کنیم.»

به گفته او توسعه بخش زیربنایی، تقویت ارتباطات منطقه‌ای، توسعه سیستم‌های ERP و امنیت سایبری از مهمترین مباحثی هستند که افغانستان به آن توجه دارد. اقدام دیگر دولت افغانستان راه‌اندازی دولت الکترونیک است که برنامه‌ای ۳۰ ساله‌ است. اینطور که گل‌آریوبی می‌گوید قوانین دولت الکترونیک در حال تنظیم نهایی ‌است و این کشور قصد دارد از تجربیات ایران در این زمینه بهره‌ببرد. موضوع دیگری که گل‌آریوبی به آن اشاره کرد امضای الکترونیکی بود که در مرحله رونمایی است.

وزیر ارتباطات افغانستان

وزیر ارتباطات افغانستان در صحبت‌های خود از حضور داشتن فعالان افغانستانی حوزه ICT  در نمایشگاه‌های بزرگی مانند الکامپ ابراز خوشحالی کرد و گفت نخستین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات کابل-افغانستان در ۲۷ تا ۳۰ فروردین ۹۸ که با مشارکت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در شهر کابل برگزار خواهد شد:

«از برگزاری نمایشگاه بسیار خوشحال هستم و تیم مخصوصی را به نمایندگی از دولت افغانستان به شما معرفی و تمامی فعالان را برای حضور در این نمایشگاه تشویق خواهیم کرد.»

به گفته ‏گل‌آریوبی، کشور افغانستان سال‌های طولانی را در جنگ سپری کرده‌است و تنها با همکاری و بهبود روابط بین دو کشور می‌توان منطقه را به آرامش رساند.

وزیر ارتباطات افغانستان

همچنین در نشست صبح امروز «سعید امامی» رئیس کمیسیون نرم افزارهای پیشرفته سازمانی، «فریبا مهدیون» رئیس کمیسیون آموزش سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای، «شهاب جوانمردی» مدیر عامل فناپ، «حسام آرمندهی» از اعضای هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای درباره موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کشورمان در همین حوزه، سخنرانی کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Salar
    Salar | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

    احتمالا منظورشون روشهای فیلترینگ هست! خب البته اون هم که جواب نداده اینجا! پس دنبال چی هستن؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی