ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کژوال کمپ
ویجیاتو - بازی

بهترین بازی‌های موبایل کژوال کمپ انتخاب شد

روز گذشته سومین دوره از سری رویدادهای «کافه گیمز» با محوریت ارتباط میان بازی سازان موبایل با هدف انتقال دانش و تجربیات این صنعت برگزار شد؛ در این رویداد که توسط «آواگیمز» و «کافه بازار» ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۳

روز گذشته سومین دوره از سری رویدادهای «کافه گیمز» با محوریت ارتباط میان بازی سازان موبایل با هدف انتقال دانش و تجربیات این صنعت برگزار شد؛ در این رویداد که توسط «آواگیمز» و «کافه بازار» تدارک دیده شده، چند تن از بازی سازان مجرب، از تجربیات، چالش‌ها و راه‌های رفته و نرفته خود در زمینه‌های مدیریت تولید، طراحی، تجاری سازی و هوش تجاری برای سایر بازی سازان در سطح کشور سخنرانی انجام دادند.

در نخستین گامِ این رویداد، محمد امینی از استودیو بازی سازی مدریک در مورد الزام استفاده از Tutorial (آموزش) برای بازی‌های موبایل و همچنین روش‌های طراحی و تغییر آن بر اساس داده‌های رفتار کاربران صحبت کرد. علاوه بر این، موضوعی تحت عنوان First Time User Experience مطرح شد که به تجربه اولیه هر کاربر از محیط بازی موبایلی و کِشِش لازم برای ادامه دادنِ آن می‌پردازد.

در مرحله دوم امیرحسین ناطقی، مدیر بازی مطرح و پرفروش کوییز آف کینگز به روی سن رفت و تجربیات خودش در رابطه با داشتن یک جامعه یا Community بزرگ در دنیای بازی‌های موبایل را با حضار به اشتراک گذاشت. محوریت این گفتمان به اهمیت ایجاد و مدیریت یک جامعۀ پویا و فعال از بازیکنان، فواید و چالش‌های مدیریت آن، و همینطور الزام پشتیبانی مداوم و زنده اختصاص داشت.

در سومین بخش رویداد کافه گیمز 3 نیز پنلی با موضوع «نقش رسانه‌ها در کمک به بازی سازان موبایل» برگزار شد که در آن طاها رسولی و شهریار ازهاریانفر به عنوان دو نماینده از جامعه بازی سازان و محسن وفانژاد و آرش عیاری از رسانه‌های دیجیتال این حوزه شرکت داشته و در مورد الزام ارتباط و بهبود مشارکت‌های دوجانبه بحث و گفت‌و‌گو کردند.

گفتنی است در بخش پایانی رویداد، اختتامیه Casual Camp (رویداد بازی سازی کافه بازار) نیز برگزار گردید و طی آن برندگان نهایی مسابقه مشخص شدند. این رویداد که از اواسط مهر ماه سال جاری آغاز شده بود و به مدت 10 هفته ادامه داشت، فرصتی برای استودیوهای بازی سازی موبایل سراسر کشور بود تا تحت نظارت مربیان مجرب، یک بازی کژوال موبایلی با المان‌های ایرانی بسازند.

طی این 10 هفته از بین 228 تیم ثبت نام شده، 21 تیم موفق شدند بازی موبایلی خود را به مرحله عرضه نسخه آزمایشی (سافت لانچ) برسانند و سپس وارد مرحله داوری و رقابت برای جایزه شوند. به علاوه نسخه آزمایشی بازی‌های یاد شده در کافه بازار نیز قرار گرفتند تا بازخوردها و نظرات کاربران نیز در مورد آنها ثبت و بررسی گردد.

شب گذشته بازی «مهره چین» از تیم آرمیک به عنوان برنده نخست، جایزه 25 میلیون تومانی را به خانه برد، بازی «شکمو» از تیم کاسپین دوم و برنده جایزه 15 میلیون تومانی شد و بازی «بازاران» از تیم پاز نیز به عنوان سومین برنده، جایزه 10 میلیون تومانی را از آن خود کرد.

نکته جالب توجه در این رویداد مشارکت قوی و رقابت پایاپای تیم‌های بازی ساز شهرستانی بود که نشان از مزایای برگزاری چنین مسابقات و چالش‌هایی برای درگیر کردن و پیشرفت گروه‌های سراسر کشور دارد. تیم‌های اول، دوم و سوم به ترتیب متعلق به استان‌های گیلان، قزوین و یزد بودند.

گزارش ویدیویی دیجیاتو از رویداد کژوال کمپ ابتدای هفته آینده منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی