ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شبکه تبادل مالی سوئیفت فناوری بلاکچین را وارد مبادلات خود می کند

شبکه پرداخت بین بانکی و بین المللی سوئیفت به تازگی از توسعه طرح مفهومی مبتنی بر بلاکچین خود به نام GPI Link رونمایی کرده به شرکت فناوری های بلاکچین R3 اجازه اتصال به شبکه سوئیفت ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۷:۲۴

شبکه پرداخت بین بانکی و بین المللی سوئیفت به تازگی از توسعه طرح مفهومی مبتنی بر بلاکچین خود به نام GPI Link رونمایی کرده به شرکت فناوری های بلاکچین R3 اجازه اتصال به شبکه سوئیفت و تبادل مالی بین المللی را می دهد.

گاتفرید لیبراند مدیرعامل سوئیفت خبر مذکور را طی سخنرانی خود در گردهمایی شرکت های فین‌تک شهر پاریس اعلام کرد و اظهار داشت که نمونه کاربردی پلتفرم مورد بحث به عنوان اثبات مفهوم به زودی راه اندازی خواهد شد.

سوئیفت
گاتفرید لیبراند

سوئیفت با حضور بیش از 10 هزار بانک از کشورهای مختلف در شبکه خود، تا کنون چند طرح بلاکچین را مورد آزمایش قرار داده اما هیچکدام به مرحله بهره برداری و تلفیق با شبکه اصلی نرسیده اند؛ مسئله ای که به گفته مدیرعامل، درباره پلتفرم R3 متفاوت خواهد بود.

بیش از 10 هزار بانک در سراسر جهان عضو شبکه سوئیفت هستند

بنا به تعریف GPI Link، افرادی که هم اکنون با ساز و کار R3 به تبادل پول و اعتبار می پردازند می توانند با استفاده از راهکار جدید به شبکه جهانی پرداخت سوئیفت متصل شوند و به راحتی مبالغ مورد نظر خود را به بانک های عضو منتقل کنند. تراکنش مورد نظر سپس توسط بانک مقصد تأیید شده و گزارش آن برای مبدا ارسال خواهد شد. لازم به ذکر است که پلتفرم مشترک سوئیفت و R3 در آینده به سایر سیستم های تبادلی تجارت الکترونیک با فناوری DLT و بدون آن نیز متصل می شود.

به گفته لیبراند پروژه اخیر با هدف شفاف سازی هرچه بیشتر مبادلات بانکی بین المللی کلید خورده؛ اما برخی از منتقدان معتقدند که پلتفرم مشترک مورد اشاره در واکنش به روند فزاینده گسترش فناوری بلاکچین و برای عقب نماندن از تکنولوژی روز دنیا توسعه یافته و در عمل برنامه خاصی برای آینده آن وجود ندارد.

با این حال فعالیت های اخیر R3 و ارائه راهکارهای بانکی در اروپا و ژاپن با پلتفرم Corda باعث شده اعتبار این شرکت در کنار سوئیفت، احتمال گسترش تبادلات بانکی بین المللی مبتنی بر بلاکچین را افزایش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی